התגובות האחרונות שהגבתי
 
 
 
ג´ כסליו ה´תשע"ה
קודם כל תודה על הנכונות והזמן שהקדשת לשיר.

בקריאה מעמיקה של התגובה שלך ראיתי המון "חוקים" והגדרות כיצד נכון לכתוב שיר, ומילים כמו 'צריך' 'להחזיק בית' וכד'. אני לא כלכך מסכים. קלישאה יכולה לגעת לא פחות מדימוי חדש ומקורי. בנושאים כל כך טעונים רגשית קשה לא ליפול לקלישאות דווקא בניסיון לצייר אותם אחרת. כשהדיווח מופיע בתוך שיר ולא במהדורת החדשות זו אמירה. ונראה לי שדווקא זיהית את האמירה הזו במשפט הסיום שלך.

באופן כללי אני ננגע ע"י שירים ישירים הרבה יותר משירים עמוסי מטאפורות וחידודי לשון.

מצד שני הדברים שלך חידדו לי את הצורך ללטש את השיר. ואת העובדה הפשוטה שחלק ניכר ממנו נשמע לך כמו דיווח או אמירה סתמית.

ולוואי שננהל דיון על שיר שמתעסק בפרפרים וזנב של כלב.

תודה .
ב´ כסליו ה´תשע"ה
כ"ה חשון ה´תשע"ה
"כולנו זקוקים לחסד, כולנו זקוקים למגע".
תודה.
ל´ תשרי ה´תשע"ה
תיאור פיוטי של חווית השקיעה בנפש.
מעורר רצון לחכות יום שלם לרגע אחד. כל אדם ומה שצובע נפשו ארגמן
ל´ תשרי ה´תשע"ה
תודה רבה.
אכן זו הייתה הכוונה,
תודה שנתת לי להותיר נקודה קטנה אצלך
א´ אלול ה´תשע"ד
מעולה / בתגובה לשחרור
כתוב יפה כל כך. וכמה רוצה את החופש מי שיכול לתאר אותו ככה..
א´ אלול ה´תשע"ד
ללא נושא / בתגובה לקיר
תודה לכולכם על התגובות.

יש משהו מנחם ונוגע בכך שהמילים הקשות שחצבתי מעצמי נגעו בכם.

עז- תודה רבה, מעניין שניסיתי לתאר הרגשה הפוכה ממה שמצאת בשיר שלי. אולי רק כשמוותרים על היומרה חהיות מקורי ומיוחד אפשר לתת משמעות. היא לא חייבת לבוא ממני, כמו שכתבה רוני תשואות- צינור.

ילד- בעיני השיר ההוא לא זקוק לגאולה, פעמים רבות חשבתי עליו והוא נתן לי אמונה בכוחה של מילה אחת להפוך ממחסום למגע עם העמוק עמוק שבי.
ותודה על הקריאה בספר שלי, אומנם ישן אבל מהלב.

10 אצבעות לדוד- תודה, נראה לי שנתקלתי בשיר הזה בהאזנה לאוניברסיטה המושדרת, בזכותך אני יודע מי היה המרצה..

רוני תשואות- הלוואי.

משה כ- תודה. לנקד זה למי שכותב עבור הקוראים, אני עדיין כותב בשביל המילים. עובד על זה.

ל´ אדר א´ ה´תשע"ד
בכיכר העיר פזורות מילים
מכאיבות, מונחות
בין הליכה מהירה מדי
לאלו שאין להם לאן

איך מצאת לך זמן ללקט אותן?
להגיש אותן כמות שהן
לחבר את הבדידות המשותפת

איך ידעת שכל יום שעובר
מקרב את המחר
וגם הוא עוד יהיה
מיותר
ורק הזיכרון יוותר לו
גאה ושקרן
ויספר מה שנרצה לשמוע
גם על החודש ההוא
הגווע
בטרם חלפה השנה ההיא
זה מוזר
מה כבר עבר בה
מה עבר בי
מה נשאר

(האמת שלא ידעתי מה לכתוב והמקלדת החליטה בשבילי)
ל´ אדר א´ ה´תשע"ד
מפייס / בתגובה לללא מספר
והמוזיקה שלו נהדרת. קראתי כמה פעמים בעיניים ולא ננגעתי, ואז ניסיתי בקול רם..
ג´ חשון ה´תשע"ד
יש בכתיבה שלך כנות ורעננות ויופי
ג´ חשון ה´תשע"ד
תודה / בתגובה לפלא
אני עייף אחרי שעה שבני הבכור צרח לי בידיים.
החזרת לי ברגע את החיוך והשמחה על הפלא הגדול של החיים.
תודה.
ב´ חשון ה´תשע"ד
כתוב מדהים. הרעיון מבריק ומקורי ומרגש.
גם אני הקטן לא הבנתי את הסוף הפתאומי והמתבקש. ואולי הסיום משאיר אותנו על קו 72, מתבוננים בך יורדת , מתרחקת, צעירה ויודעת סוד,
כ"ט תשרי ה´תשע"ד
קשה בכתיבה על התנ"ך לחדש מבט. דומה שהכל כבר נאמר ונלעס.
אבל בכתיבה על הסמוי מן העין. העלאת הדמויות שהיו חבויות מעיני הגננת והמןרה לתנ"ך.
בשפה יפה וחלקה ונשית.
תודה
כ"ה תשרי ה´תשע"ד
תודה על הביקורת על הכתיבה. ועל התוכן.
דווקא ההתייחסות להערה של ריח ורדים על רבקה מרים מקוממת אותי.
המחשבה שאי אפשר ללמוד על אלוהים ממי שלא מגדיר את עצמו 'דתי' מעציבה אותי מאד.
המפגש של כל אדם עם הקב"ה הוא עולם מלא.
כ"ה תשרי ה´תשע"ד
אם קראתי נכון (ובטח שלכך התכוון המשורר)
אין בשיר שום טרוניה על אלוקים. המקום היחיד שהוא מוזכר בשי זה בבקשה לחפש אותו.
השיר הוא מחשבות בשפה לירית על היחס לגוף בחברה הדתית לאומית.

ארגמון- עבודה זרה זה להתייחס לבריאה במנותק מהבורא. אבל שנים של גלות ופחד גרמו לעם ישראל לפחד מכל מה שהוא עוה"ז. הסתפקנו בצל חיוור של גילוי אלוקים. הקב"ה מתגלה בבריאה. והיחס לגוף זה דבר שבארץ ישראל ובתקופה שלנו צריך בירור ושינוי.

נ.ב.
כדאי לך לשמוע ולהיפגש עם רבקה מרים . לא משמועות- זו חוויה דתית מכוננת.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד