התגובות האחרונות שהגבתי
 
 
 
ח´ חשון ה´תש"פ
אני מתלבט אם להוסיף גם את הבית הזה, ואם כן איפה:
וַיָּשֻׁבוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִדְּלֹק
ופקדו את ארובתם
וְאִשָּׁם לֹא תִכְבֶּה
ולהבת חניתם.
ח´ חשון ה´תש"פ
מומלץ לעיין בשמואל א פרק יז (בעיקר שם, גם בעוד מקומות).
כ"ח אייר ה´תשע"ו
דווח לי שיש בדור הצעיר כאלה שלא מכירים את השיר המקורי ולא מבינים את ההקשר, אז זה השיר המקורוי:

https://www.youtube.com/watch?v=hr5I-VZZoyU
א´ תמוז ה´תשע"ה
נהניתי לקרוא את כל הדברים הטובים שכתבתם עלי, אני לא יודע אם זה מגיע לי.
בהרבה שירים שכתבתי, כבר מההתחלה ידעתי לאן אני חותר. אבל השיר הזה, התחיל דוקא כשיר תסכול על כך שאני לא מצליח לכתוב על עצמי כמו משוררים ידועים. איכשהו השיר זרם לכוון הזה.
האם יהיו עוד שירים על עצמי? לא יודע. אין לי כרגע בקנה. ובכלל, השיר הזה די שכנע אותי שזה לא כ"כ נורא.
אבל ימים יגידו.
כ"ה סיון ה´תשע"ה
הספור גאוני. (וכבר אמרתי לך את זה).
הן הרעיון והן הבצוע יוצאים מן הכלל.
אבל הספור יהיה הרבה יותר טוב אם תוותר על שני דברים: האף המתארך וסנטר העץ.
אם תוותר על שני הדברים האלה הספור יהנה מדו-משמעות ומשני עולמות. אפשר יהיה לקרוא אותו כספור ריאלי על שני בחורי ישיבה (עם שמות שלא כ"כ מאפיינים בחורי ישיבה, מילא) והחבור לפינוקיו ופיטר-פן יהיה פרפרזה. ואפשר יהיה לקרוא אותו כספור על פינוקיו ופיטר פן עצמם. כך הוא יהנה מכל העולמות.
אלה שני הדברים היחידים שצריך לשנות, וגם עליהם לא צריך לוותר לגמרי. אפשר פשוט לעמעם אותם. כגון: "נשמע קול שמזכיר התנגשות של שני גופי עץ, כשסנטרו הקשה של פינוקיו פגע בסטנדר שלו". וכד'.
כך תרויח ספור דו-משמעי.

באהבה
אבא
כ"א תשרי ה´תשע"ה
כתבתי את השיר אחרי שמחת תורה שעברה, וכבר היה מאוחר מדי כדי להעלות אותו.
אתמול, כשהעליתי, הבנתי שריך לבחור שם. בחרתי את השם הנוכחי, שהוא לא רע. אבל אח"כ חשבתי שיותר מתאים השם "חזק חזק ונתחזק".
אפשר לשנות את השם בלי שהשיר יעלם לכמה זמן?
י"ז חשון ה´תשע"ד
כשאת שואלת אם יש כאן חידוש של תפלה בדורנו או חזרה על התפלה מדורי דורות.
התפלה כאן היא חדשה. תוספת של תפלה נוספת. הסגנון והתוכן בנויים על המקובל מדורי דורות.
אם כי, אוסיף ואומר שמה שהביא אותי לכתוב את זה הוא שקשה לי עם תפלת הגשם הנהוגה. היא למעשה לא אומרת כלום על הגשם. היא רק מזכירה את האבות ומבקשת גשם בזכותם. באותה מדה אפשר כך לבקש כל דבר. אפשר לומר זכור את אברהם וחננו דעת, זכור את יצחק והשיבנו בתשובה, זכור את יעקב וסלח לנו, זכור את משה וראה בעניינו, זכור את אהרן ורפאנו, וכו' וכו'.
חסרה לי תפלה שתזכיר את הקשר המיוחד בינינו לבין ה' שבא לידי בטוי בגשם.
לכן כתבתי את הפיוט הזה.
ו´ תשרי ה´תשע"ד
שאני עצמי התלבטתי מאד לגבי הסיום, כי ראיתי שהוא משנה את כל האוירה.
התלבטתי אם להוסיף את זה או להשאר במסר המקורי של הבתים הראשונים, בסוף הוספתי. ובסוף העוד יותר סופי - כתבתי בית אלטרנטיבי. כעת יבחר הקורא איך הוא מעדיף את השיר.
ו´ תשרי ה´תשע"ד
ה´ תשרי ה´תשע"ד
כיון שרבים לא אוהבים את הסוף (וביניהם אשתי), הרי בית אחרון אלטרנטיבי:

כָּל מַעֲשֶׂה וְכָל נִבְרָא
אַתָּה בּוֹרֵא בַּאֲמִירָה
וְאַתָּה מְחַיֶּה בְּאַהֲבָה
אַתָּה מוֹלֵךְ בְּרַחֲמִים
וּמַאֲרִיךְ לִבְרוּאֶיךָ יָמִים
חַדֵּשׁ עָלֵינוּ שָׁנָה טוֹבָה

בכל אופן, מבחינתי זה לא פיוט. סוף סוף כתבתי שיר המתאר חויה אישית, ולא פיוט.
הסטירה הזאת שאתם מתלוננים שיש בסוף, היא הסטירה שאני חוטף כל פעם שאני אומר אבינו מלכנו, ובעודי הוגה במשמעות המלה אבינו ובמשמעות המלה מלכנו, פתאום נגמר לי הזמן.
י"ד אלול ה´תשע"ג
כעת כבר אפשר לספר שאני כתבתי את זה.
צודקים שיצא לא משהו.
נסיתי להציג את הצד השני של הספור שהצגתי כאן: http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=62983#.UhO9qtLwmlU

חוסר האמינות מתהליך התשובה המהיר, אולי נובע מכך שהמסר שרציתי להעביר הוא לא מסר של תשובה. מבחינתי המסר הוא אחר: כאשר מישהו אחר לוקח אחריות על האדם, האדם מתנתק מאחריות. כאשר האחריות חוזרת אליו - הוא לוקח אותה.
אדם שעובד כדי לסמן וי היכן שצריך, הוי הופך למטרה מצד עצמה. כאשר הוא עובד כי הוא רוצה - הכל משתנה.
כמובן: יש גם יתרון גדול למסגרת, היא מחיבת, ומבטיחה לפחות שהאדם ימלא את תפקידו כמו שצריך. יש גם חסרון: הוא ימלא את תפקידו כמו שצריך ותו לא, כמו מכונה, בלי נשמה.
ובעיני המשחק בשם שחר דוקא מצא חן. אם כי אני לא אובייקטיבי. גליתי בו אוצר בלום גדול כמו בלון הליום, אבל סחטתי אותו עד תום, עד שנגמר כל מיץ-הלימונים.

וכל מי שהתיימר לנחש - האמנם ניחשתם נכונה? על סמך מה?
כ"ג סיון ה´תשע"ג
לַמְנַצֵּחַ עַל הַגִּתִּית מִזְמוֹר לְדָוִד: יְקֹוָק אֲדֹנֵינוּ מָה אַדִּיר שִׁמְךָ בְּכָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תְּנָה הוֹדְךָ עַל הַשָּׁמָיִם: מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז לְמַעַן צוֹרְרֶיךָ לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב וּמִתְנַקֵּם: כִּי אֶרְאֶה שָׁמֶיךָ מַעֲשֵׂי אֶצְבְּעֹתֶיךָ יָרֵחַ וְכוֹכָבִים אֲשֶׁר כּוֹנָנְתָּה: מָה אֱנוֹשׁ כִּי תִזְכְּרֶנּוּ וּבֶן אָדָם כִּי תִפְקְדֶנּוּ: וַתְּחַסְּרֵהוּ מְּעַט מֵאֱלֹהִים וְכָבוֹד וְהָדָר תְּעַטְּרֵהוּ: תַּמְשִׁילֵהוּ בְּמַעֲשֵׂי יָדֶיךָ כֹּל שַׁתָּה תַחַת רַגְלָיו: צֹנֶה וַאֲלָפִים כֻּלָּם וְגַם בַּהֲמוֹת שָׂדָי: צִפּוֹר שָׁמַיִם וּדְגֵי הַיָּם עֹבֵר אָרְחוֹת יַמִּים: יְקֹוָק אֲדֹנֵינוּ מָה אַדִּיר שִׁמְךָ בְּכָל הָאָרֶץ



ואמר רבי יהושע בן לוי בשעה שעלה משה למרום אמרו מלאכי השרת לפני הקדוש ברוך הוא רבונו של עולם מה לילוד אשה בינינו אמר להן לקבל תורה בא אמרו לפניו חמודה גנוזה שגנוזה לך תשע מאות ושבעים וארבעה דורות קודם שנברא העולם אתה מבקש ליתנה לבשר ודם מה אנוש כי תזכרנו ובן אדם כי תפקדנו ה' אדנינו מה אדיר שמך בכל הארץ אשר תנה הודך על השמים אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה החזיר להן תשובה אמר לפניו רבונו של עולם מתיירא אני שמא ישרפוני בהבל שבפיהם אמר לו אחוז בכסא כבודי וחזור להן תשובה שנאמר מאחז פני כסא פרשז עליו עננו ואמר רבי נחום מלמד שפירש שדי מזיו שכינתו ועננו עליו אמר לפניו רבונו של עולם תורה שאתה נותן לי מה כתיב בה אנכי ה' אלהיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים אמר להן למצרים ירדתם לפרעה השתעבדתם תורה למה תהא לכם שוב מה כתיב בה לא יהיה לך אלהים אחרים בין הגויים אתם שרויין שעובדין עבודה זרה שוב מה כתיב בה זכור את יום השבת לקדשו כלום אתם עושים מלאכה שאתם צריכין שבות שוב מה כתיב בה לא תשא משא ומתן יש ביניכם שוב מה כתיב בה כבד את אביך ואת אמך אב ואם יש לכם שוב מה כתיב בה לא תרצח לא תנאף לא תגנב קנאה יש ביניכם יצר הרע יש ביניכם מיד הודו לו להקדוש ברוך הוא שנאמר ה' אדנינו מה אדיר שמך וגו' ואילו תנה הודך על השמים לא כתיב מיד כל אחד ואחד נעשה לו אוהב ומסר לו דבר שנאמר עלית למרום שבית שבי לקחת מתנות באדם בשכר שקראוך אדם לקחת מתנות
כ"ט אדר ה´תשע"ג
יפה מאד בני.
בהצלחה בצבא.
שנה את לבושך וקח מספר,
אבל זכור שאתה לא רכוש צה"ל,
ולעולם לא תהיה.
יתרה מזאת: גם צה"ל הוא לא רכוש צה"ל.
הוא רכושו של הקב"ה.
זכור שגם בצה"ל ניסן ולא מרץ
(גם אם כל האידיוטים סביבך חושבים אחרת)
ואתה לא יוצא לעבדות בשר ודם,
אתה הולך לקיים את מצות ירושת הארץ
ולשם כך אתה משתמש בצה"ל.

אין שום מצוה להיות בצה"ל,
יש מצוה לרשת ולכבוש את ארצו של ה',
וצה"ל הוא המסגרת הכי טובה שקיימת היום
כדי לקיים את המצוה הזאת.

אז אתה לא הולך לקבל עבדות לבשר ודם,
אלא לקב"ה.

וזכור שצה"ל שייך אך ורק לקב"ה
ונועד לקיים את מצות ירושת הארץ וכבושה.
ואם ח"ו מישהו ינסה להפעיל את צה"ל למטרות הפוכות,
אתה מחויב לקב"ה ולא לצה"ל,
ואז - אל תסתפק בסירוב פקודה,
אלא נצל את היותך בצה"ל
כדי לפעול מבפנים,
ולהכשיל את המשימה הרעה.

בקצור: היה בן חורין גם בצבא.

ה' יצליח דרכך, ידבר שונאינו תחתיך, ויעטרך בכתר ישועה ובעטרת נצחון,
ויקוים בך הכתוב
כי ה' אלהיכם ההולך עמכם להלחם לכם עם אויביכם להושיע אתכם.
ה' יצליח דרכך לשלום וישיבך לשלום.

ונשמח אם תבוא הביתה לפסח.


באהבה
אבא
ו´ שבט ה´תשע"ג
לא יודע אם היא היתה מחזיקה או לא, אבל כשראיתי את המכונית הזאת, עם הדגל המתנוסס בגאון כאילו אין שלג, היה לי ברור שאת זה אני חייב לצלם.
כ"א טבת ה´תשע"ג
את רוצה להשוויץ שאת דווקא כן יודעת מה זה מקרתיזם? בסדר, השווצתך התקבלה.

אגב, מה זה מקרתיזם?
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד