התגובות האחרונות שהגבתי
 
 
 
כ"ה כסליו ה´תשע"ב
יפה מאוד! / בתגובה לילד
ט"ז תמוז ה´תשע"א
אולי. ואף על פי כן אני מניח שהם לא הלכו עם שטריימעל וקפוטה. אבל כיוון שמר זוטרא חסידא מכונה 'חסיד' ראיתי לנכון לצורך הבדיחה לצייר אותו כחוסיד בן זמננו (או שמא בן המאה הלפני קודמת בפולין... :) ) שמתהלך יחד עם בני נוער מודרניים. כך שדמותו בקומיקס של מר זוטרא אינה אמורה להיות של חרדי אלא של חסיד, וברור שסתם כך האמוראים לא חבשו שטריימעל בבבל החמה לראשם, אלא כיפה סרוגה וצבוענית למהדרין! :)
או שבעצם הפיתרון הוא הכובעים ששי צ'רקה מצייר לבבא שזה מגבעות של פעם- אבל צבעוניים, כי אין מצב שחז"ל היו חסרי חוש אופנה שכאלה ללבוש רק שחור ולבן כמו חרדים.. למרות שאני מניח שבאמת הסתובבו בבבל עם כאפיות- כן ממש כמו ערבים...

ותודה דוד, מומו-שלמה ותמרו על הפירגון לציור.

אגב, אם יש איזה עלון, עיתון או אתר אינטרנט שאחד מחבריו משוטט באתר ביכורים ומחפש קומיקסים או איורים, יש לי מאגר די גדול ואשמח לצייר עוד. ניתן ליצור קשר במייל noamsw@gmail.com
ט"ו תמוז ה´תשע"א
שנון ביותר! / בתגובה לLove
וכמובן הציור מהמם!
ז´ כסליו ה´תשע"א
שמח ומבדח, אם אתה רוצה לדעת מה הם אמרו, אתה מוזמן לפתוח מסכת תענית דף יט: ולגלות בעצמך... :)

מה שיפה בעיניי במפגש ביניהם זה שכל אחד מהם בטוח שהוא הולך להוציא מהשני כסף. נקדימון מבקש עודף על המים הנותרים שירדו, ואילו האדון מבקש את מלוא הסכום שסיכמו ביניהם כיוון שהגשם ירד לאחר השקיעה.
אז בעצם כבר גיליתי מה הם אמרו, כך שאתה לא חייב לפתוח מסכת תענית...

וחוף מבטחים, מסתמא התכוונת להפך- שהאדון עם החלוק מגבת, ונקדימון עם קיטל. אמנם לא ניסיתי לצייר קיטל אלא יותר קפוטה ירושלמית חסידית מסוג זברה.
עכ"פ העיקרון הוא שהם מקבילים בתנועתם אך שונים בתכלית בלבושם. חלוק מול קפוטה, חגורה מול גרטעל, תיק טלית מול תיק רחצה וכו'...
ד´ חשון ה´תשע"א
שער הגליון הזה (שהודפס במקור לכבוד שחרור ביינישי מרץ 08) מוקדש כעת לחיילי נוב' 07 ששירתו 3 שנים ומשתחררים עכשיו, וכן לביינישי מרץ 09 שעשו קורס מ"כים, וביינישי אוג' 09 שמשתחררים בחודש הקרוב וחוזרים לישיבה. (כל אחד לישיבתו הוא..)

ולגבי הלוגו, בארה, עיצבתי גם אותו, ואני מסכים שהוא לא מדוייק מספיק במרווחים וכו'. תודה על הארות.
י"ד תשרי ה´תשע"א
ממש חמוד!

דניאלה, תמשיכי להעלות ציורים, ולזכות את גולשי ביכורים ביצירותיך!
י"ז אלול ה´תש"ע
חשוב להבהיר שצירוף פסוק זה לתמונות הפוליטיקאים הללו נעשה בחיוך. (הוספתי סמיילי כשהעליתי את היצירה, אך העורכים הורידו את הסמיילי...)
י´ אלול ה´תש"ע
יפה מאוד! / בתגובה לתשובה
סחטיין אופיר!
ג´ אלול ה´תש"ע
מקסים! / בתגובה לאשת חיל
לחן מצוין וביצוע מקסים!

וההקדשה- בהחלט מגיעה לאשתך :)
ב´ אלול ה´תש"ע
כ"ו אב ה´תש"ע
לטובת ארגמון וכל מי שרצה לדעת ולא העז לשאול,
'כמה הוד?' זה פרפרזה לצמד המילים הצבאיות 'כמה עוד?' שכמו גם 'עד מתי?' הוא דבר שאסור בתכלית האיסור לאומרו בצבא, ושמור אך ורק לפז"מניקים שעתידים להשתחרר בקרוב. ולא מומלץ לחייל צעיר לומר מילים אלו בקרבת מפקדיו או חיילים ותיקים ממנו (תשאלו את הרגליים שלי שלמדו את הלקח טוב טוב, לאחר שהסמ"ח שלי שמע משהו שנשמע כמו 'עד מתי' יוצא מפי במהלך הטירונות... ).

מעבר לכך, 'כמה הוד' במובן של כמה כבוד והדר, שבצבא (לפחות בתחילתו) יש דיסטנס רציני בין החייל למפקדיו שבא לידי ביטוי בקומיקס זה, ובכבוד שהקצין הנ"ל מבקש לקבל, ושהחפ"ש לא יעז לדבר אליו בחופשיות 'כאילו הוא חבר שלו'.

וכמובן שיש גם רובד נוסף על פי תורת הסוד, ש'כמה הוד' במובן של ספירת ההוד שהיא בחינת אהרן, בחינת נצח והוד, בחינת וכו', ואכמ"ל.
כ"ג אב ה´תש"ע
זליג שפיץ- הסיבה שמופיעים באיור חיילים דווקא מגולני צנחנים ושריון (ולא מגבעתי כפיר תותחנים וכו'), היא שאלו המקומות העיקריים שהחבר'ה מהשיעור שלי בישיבה התגייסו אליהם, וציירתי את זה שנה שעברה לעיתון השיעורי שלנו... עם שאר חיילי צה"ל הסליחה.. :)
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד