התגובות האחרונות שהגבתי
 
 
 
א´ אלול ה´תשע"ה
אישית, בתמונה זו אני מוצא פחות עניין, וגם עדשת עין הדג פה לא עושה הרבה. האפקט די נעלם...
כמו"כ האובייקט הראשי (הפסל) לא ברור מספיק, בגלל הצללים.
למעט הצבעים הרכים והליליים- לא מצאתי פה ממש עניין...
א´ אלול ה´תשע"ה
מעולה / בתגובה לעין עוזי
שימוש מיטבי בעין הדג, וגם מקורי ואסתטי.
יפה מאד!
י´ אב ה´תשע"ה
זה / בתגובה לריכוז
וויפלאש נכון?

הציור נהדר, אם כי מעט מפריע לי משהו בצד שמאל של הפנים שלו. וגם המילה ריכוז לא בדיוק באה לידי ביטוי פה, אבל אולי הכותרת צינית...

הקומפוזיציה מעניינת- בעיקר המקל!
י´ ניסן ה´תשע"ה
לכל מי שהגיב ושימח, או אפילו רק שמע- רוב תודות!

שימחתם אותי מאד.

שיהיה לכולנו פייסח כשייר ושמייח.
י´ ניסן ה´תשע"ה
ממש!

עשית לי את היום ללא ספק...
ז´ ניסן ה´תשע"ה
אחת מתשע / בתגובה לככה זה
http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=63965

אני חושב שזה פחות או יותר אותו סיפור.
המון קוי דמיון: בשני המקרים יש גיבורה בעלת סוד שמפריד בינה לבין החברה, והופך אותה לחשדנית ופרנואידית. בשני המקרים הסוד הזה קשור לאינטימיות שלה, ולמגע פיזי. בשני המקרים יש קונפליקט ושתי זהויות, ובשניהם אין פתרון של ממש.
וברובד המסגרתי יותר: בשני הסיפורים אין התפתחות של ממש בעלילה, אלא בעיקר תיאור של הסיטואציה מקרוב. למעט טוויסט קטן-שגם הוא בשני הסיפורים- בסוף נעורה תקווה קטנה, אם כי היא לא ממש מסוגלת לבוא לידי מימוש.

זו לא ביקורת, להיפך. שני הסיפורים טובים מאד. מאד. שאבת אותי לקריאה, מה שקשה מאד לעשות. היכולת שלך לתאר סיטואציות בלתי אפשריות מתוך הקרביים של מי שחווה אותם- פשוט נהדרת. והכתיבה גם היא רגישה ומרעננת.

מעבר לכך -וזו לא ביקורת על הסיפור, אלא על תופעה רחבה יותר- קצת חבל לי שאין הרבה סיפורים שממש מספרים סיפור עם עלילה עשירה יותר. בעיני הכח של הפרוזה הוא ביכולת לא רק להעביר תחושה, חוויה או אמירה מסוימת, אלא לגולל את כל אלה בתוך רצף של אירועים שנותנים לתחושות או לאמירות משמעות קונקרטית. חסרים לי סיפורים שלא רק נכנסים במאקרו לסיטואציה צרה, אלא מגוללים סיפור עשיר ומגוון יותר. וזה אפשרי גם בסיפור הקצר. (לענ"ד, כן? מי אני בכלל, בחיים לא כתבתי סיפור).
כ"ג אדר ה´תשע"ה
א. אני לומד בישיבה ומחפש את אלהים, ובכל זאת מרגיש לי כמו ללקט שושנים במדבר. בחיי. (דווקא מחוץ לישיבה - קל לי יותר להרגיש כמו בחממה).

ב. מעבר לנושא שאל הרי שומרון ועז דיברו עליו, של "למצוא את אלהים בטוב", אני חושב שיש כאן פספוס של העניין. הרי הנושא כאן הוא לא האם אני מוצא את אלהים ואיפה אני מוצא אותו, אלא איזה אלהים אני מוצא. בשיר הזה יש ציפיה למצוא אלהים אחר, אלהים שמתנהג אחרת. הציפיה הזו בדרך כלל נכזבת, והיא יוצרת תסכול. זה, בעיני, טבעי וכמעט אוניברסלי. אמנם יש בכך בעיה, לצפות מאלהים להתנהג אחרת... נו, זו בעיה. אבל כולנו מתפללים ומבקשים כל היום מאלהים מה לעשות ואיך, ככה שאין בציפיה הזו איזה פגם דתי.

ג. הדימוי של אי-שמירת הנגיעה הוא אולי חריף, אבל אשוב ואומר שבעיני הוא קולע ואף נצרך. כי החוויה שהדימוי מתאר היא בעצמה חריפה.

ד. כפתח לעיון רחב יותר, אומר בקצרה, שכל נושא החטא שדובר בו בדיון הזה, הוא מורכב ועמוק מאד. מסוכן- כן, עלול להיסחף ביצרים- אולי, אבל גם טמונה בו אופציה לחוויה דתית כוללת, שלא מוציאה גם את החטאים מעולמה של עבודת ה'.
"בכל דרכך דעהו- ואפילו לדבר עבירה".
(מי שרוצה מוזמן לעיין במי השלוח, חלק א', פרשת בהעלותך, ד"ה ותדבר מרים. וברסיסי לילה, אות י"ז).
כ"א אדר ה´תשע"ה
גם אם כוללני.
חזק וסאטירי, ונוגע בעומק העניין.

וספיציפית לאל הרי שומרון:
אתה יכול להכריע האם חטא זה דבר מקסים או לא. אבל אתה לא יכול להכריע מה בן אדם רוצה. יכול להיות שהוא רוצה חטא. הכותב לא אמר שלא לשמור נגיעה זה טוב, הוא אמר שזה מה שהוא מחפש. בן אדם יכול לחפש חטא. יכול להיות שעולם עם חטא מסוים קורץ יותר מאשר בלעדיו.
ברמה האישית אני יכול להזדהות עם הכותב ולומר שלפעמים נפשי הומיה דווקא למקומות שיש בהם מעט טעם איסור. גם אם לא החלטתי שזה טוב שזה ככה.

(במאמר מוסגר- לא הייתי אומר שחטא זה דבר מקסים. אבל טבעי ועצמאי זה כן, לפעמים גם אמיתי, ובהקשרים מסוימים זה יכול אפילו להיות חסד).
ח´ אדר ה´תשע"ה
אני שמח שנהנתם, ושזה מקפיץ את הרגל

amy- לא חשבתי שזה עלול לגרום אי נעימות למישהו. מצטער.
על כל פנים, כמי שמכור (ממש) לתיפוף על חפצים, וכמי שניסה כמה מאות ספרים לתיפוף, אני יכול להגיד לך בוודאות, שאין מתחרים לסאונד של גמרא דשנה.

משה- לאחל הצלחה כבר לא יהיה רלוונטי, מקווה שהלך טוב :)

תודה רבה לכולכם ושבת שלום!

ח´ אדר ה´תשע"ה
זה ממש מעולה!

על השירה כבר החמיאו, ואני חייב להצטרף. הזכרת לי את אתי אנקרי שרה ריה"ל. מדויק ועדין.

בנוגע ללחן, לדעתי לא לגמרי בנאלי, זתומרת אולי לא חדשני, אבל נעים ואפשר להאזין לו לאורך זמן....

(הדבר היחיד שהפריע לי- אלוקים ולא אלוהים, אני רגיש לצנזורות יתרות על שמות ה', אבל תתעלמי ממני)
כ´ טבת ה´תשע"ה
פנטסטי / בתגובה לבדרך
צילום מקצועי ועמוק. שכוייח.
כ´ טבת ה´תשע"ה
אני שר נורא.
התאמצתי וזה מה שיצא. נו שוין.

תודה דוד!
א´ טבת ה´תשע"ה
עשתה לי את זה- "לבד, הוא קם מאוחר מדי לביחד".

אני חייב להגיד ששאר השיר לא מספיק ברור ולא מספיק ישיר בעיני. מסובך במטאפורות, ובחיתוך שורות ומילים. לענ"ד.

חנוכה שמח!
תודה.
כ´ חשון ה´תשע"ה
תמונה גדולה, מקורית, חדה ועשויה היטב.
מעולה!
כ´ חשון ה´תשע"ה
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד