התגובות האחרונות שהגבתי
 
 
 
ט"ז חשון ה´תשע"ז
קלעת לדעתי. אני כל כך מייחל לרעות שתביא אותנו לפרוח. מה שרואים גם "אהבת חינם" או בשפתו של מרטין בובר "אני ואתה". תודה אפרת
י´ אב ה´תשע"ד
הי עז וכולם
כל כך נכון.
וממש רלוונטי להתלבטת שלי עכשיו.
כתבתי שיר עם מילים של איכה "איכה ישבה בדד עזה."
תוך כדי ישיבה על הריצפה ושמיעת הקינה מפי הרב המעורר רגשות שלנו, שמעתי שאנו קוראים את חורבנה של עזה ואת תקומת עם ישראל.
אני בחושך השאלה האם להעז להביא את השיר לכאן?
בברכת שקט וביטחון

י´ אב ה´תשע"ד
הי לאלף ושיר, ידלה וכולם.

קלעת בול.
אכן התלבטתי מאד אם להוסיף את המפחיד.
חשבתי על הצטדקות, שלא יחשבו שזה כל כך פשוט.
אולי לא נתתי כאן מספיק מקום לשיקול הדעת של הקורא.

לא יודע אם אפשר טכנית להוריד את המילה.
בינתיים היא שם.
מטרידה.
ואולי בכך ערכה.

תודדדדדדדה.
כ"ז תמוז ה´תשע"ד
הי אור וכולם. בעולם של הדרך האמצעית ההפכים משוחחים בינהם ומגיעים לפשרה. משם אנו עולים בסולם הצניעות, פוגשים מלאכים שיורדים ואפילו משיגים מלאכים שעולים. מלחמת אין ברירה היא המלחמה על השלום. בעזרת השם יהיו חרבות לחורבות ונזמור גפנים לקידוש. שבת שלום.
כ"ג תמוז ה´תשע"ד
לעז אלף ושיר וכולם

אם היו עוד מקומות כאלו, מצב האחדות בעם היה משתפר.

משום מה הימים הללו הם ימי השראה עבורי. אומרים כשהתותחים יורים המוזות שותקות. כך היה אצלי שנים רבות והפעם זה שונה משום מה.

שיהיו ימים בטוחים. גילינו שאנחנו לא במבצע אלא ממש במלחמה. מלחמת אין ברירה.
יוםטוב
יששכר
כ"ב תמוז ה´תשע"ד
הי עז וכולם
זו בהחלט הבעיה
נסיונות ברוח של לומר משהו על האחר חיובי.
מיד נשלף כרטיס אדום של בגידה. במילים אחרות נידוי.

והרי אנחנו אומרים זאת כל יום בסיום תפילה.
שבסוף אלוהים יהיה של כולם.
ואם לא יהיה לנו את זה במוח האחורי לפחות?
איך זה בדיוק יגיע.

יש המדברים על משהו ניסי, שאינו קשור לאדם.
לי קשה עם אחרית היום שאינה מחוברת להשתדלות שלנו.

בכל מקרה
אני כותב כדי להביע רחשי לב, פחדים, געגועים, כמיהות.
האם זה בסדר?
שנזכה לשקט ואחווה
אם לא בחוץ אז ביננו.

כ´ תמוז ה´תשע"ד
הי עז
שאלה חשובה.
במהלך השנים שאני כותב דברים כאלו שמטרתם היא בדיוק זו. ישירות ללא מתווכים. לפעמים אני תוהה על כך.

לגבי רגשותי. לפעמים כתיבה כזאת מעוררת בי רגשות עזים יותר מאשר כתיבה שירית. ולפעמים הפוך. לפעמים אני נמשך אל השירה, לפעמים אל הישירות.

בכל אופן השאלה שלך מעודדת אותי להרהר בכך באופן מעמיק יותר.
תודה
שבת שלום ושקט
ישמור האל על כולנו.
יששכר
י"ח ניסן ה´תשע"ג
הי לכולם
בעידן של רוחניות קבלה ומיסטיקה. אני נאחז בגוף בחומר. בעבודה בגשמיות.

בעידן של פרשנות על פרשנות על פרשנות שמתרחקת מהתורה. אני נצמד לפשט ומעט לדרש לא ממשיך לרמז ובוודאי לא לסוד.
א´ ניסן ה´תשע"ג
הי עז
באחרית הימים נתאחד כולנו בזכות המקור אותו לא נכיר לעולם ורק נאמין. האמונה ביתברך היא זכותנו
י"ד כסליו ה´תשע"ג
העבודה בביטוי מקבלת כאן גם פרשנות של עבודה עצמית בנוסף לפרנסה.
י"ד כסליו ה´תשע"ג
הי לכולם
הדברים שלכם הם מחזקי אמונה.
אני רואה בתוכי את הדרך ששוב עלי ללכת בה.
אין ברירה.
נידונתי שוב ושוב לאבד ולחפש את אמונתי.
נראה שמשהו בתמימותי נפגע ומשהו ביהירותי השכלית הרים ראש.
אז קדימה לעבודה יששכר.
יששכר
י"ב כסליו ה´תשע"ג
אמן ואמן אברהם שחר.
לו תהא זו תרומתנו הצנועה לשלום בעולם.
י"א כסליו ה´תשע"ג
לאברהם שחר שלום רב.
הירהרתי על הרעיון המקסים שלך. ברגע הראשון רווח לי. שוב אוכל להתפלל. אך נותרתי תוהה. לא אוכל להסביר אפילו.

לקחתי ממך שאפשר לראות את החלטתי כזמנית ובינתיים לבקש אותות וסימנים משליחי השם... למשל ממך.
תודדדדדדה
יששכר
ז´ תשרי ה´תשע"ג
הי עז
נשים לב שהשם המפורש בהטיה זכרית בהיפוך אותיות הוא ההויה בהטיה נקבית.

עולם שלם של אמונה בודהיסטית מתייחס להויה, למציאות. הנה חיבור חזק ועמוק ביננו. (שפינוזה שהעז לומר זסאת בגלוי נודה ואני קטונתי.)

הקירבה והשותפות הם ביננו לבין היושב במרומים וביננו לבין המציאות וביננו לבין כל יושבי תבל.

גמר חתימה טובה
יששכר
ה´ אלול ה´תשע"ב
הי
קיבלת על עצמי את העיצה לנסות את הדרך הזו: להעז להשאיר לקורא יותר מקום אקטיבי בסיפור.

אכן שני הנאומים אליהם מתכוון הסיפור. אולי בכלל אוציא את הגיבורים כבר מחדר הטיפול. או שאראה רגעים אחרים בחדר הטיפול.

תודה על ההארות החשובות

 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד