התגובות האחרונות שהגבתי
 
 
 
י"ט תשרי ה´תשע"ח
י"ט תשרי ה´תשע"ח
"אֶת הַיֹּפִי הַזֶּה אוּכַל לְהָכִיל"

(מהניק הישן, לניק החדש יותר אין אני יודע להכנס)
כ"ח ניסן ה´תשע"ה
שהסיפור הזה מסתיים כפי שהוא יכול להסתיים. אין ממש אופציה אחרת. יותר מדי דם רע זרם במערכת הזוגית הזו (נסו לחשוב למה היא מקללת את רוב בהתחלה). מה שאליסיה מגלה הוא בעיקר שאפשר להמשיך לחיות גם ככה. זה קיים ברובד הסימבולי. אני מתחיל לתהות אם היתה דרך להכניס את זה לרובד העלילתי.
כ"ז ניסן ה´תשע"ה

"רצה אלי מזרועותיה של המנקה של בית הספר"
כ"ד ניסן ה´תשע"ה
מה? לא. / בתגובה לאליסיה
ארצ'י לא אמר לה להחביא ואיפה. הוא רק אומר לה שלו היה יכול הוא היה מודיע לה לפני החיפוש אבל הוא לא היה יכול, כי.

לגבי הרובד הנוסף, אתן לקוראים להכיר בו או לא (זה גם מבחן חשוב לסיפור).
כ"ד ניסן ה´תשע"ה
בנוסף / בתגובה לאליסיה
א. זה שהחמאת לי על הדמויות - מבחינתי הוא העיקר. בזה הייתי גרוע כל השנים, וודאי לשיטתך.

ב. יש בסיפור קתרזיס, אולי הוא קיים יותר ברובד הסימבולי ופחות במישור האירועים. אני חושב שהכתיבה הכפולה (תיאורים מינוריים - יחסית - של אירועים מאז'וריים) היא חלק מההבנה שהסיפור הזה אמור להצמיח, אולי אפשר קצת גם לראות את התהליך הזה בג'ואנה, אני לא בטוח בזה.

ג. אני מסכים עם הטענה נגד הרחקת העדות. היה לי חשוב לעשות אותה מסיבות שאינן דווקא ספרותיות, אם כי בדיעבד אני שמח בתוצאה הזו גם ספרותית. אולי אני מאוהב מדי במה שכתבתי.

ד. בעיני, בקריאה של כל רבדי הסיפור, ארצ'י אמור להיות דמות שמעריכים, לא שמתעבים. יכול להיות ששגיאה אחת בעיצוב שלו מפספסת את הכוונה הזו. מצד שני, כולנו עושים טעות אחת או שתיים, אז למה לארצ'י אסור?
כ"ד ניסן ה´תשע"ה
*לתעב את / בתגובה לאליסיה
כ"ד ניסן ה´תשע"ה
שיש לסיפור תחתית כפולה. אולי כל כך מודע עד שמבחינתך זה הפשט. דווקא לכן אני קצת מתפלא על מה שכתבת. אני, לדוגמה, לא בטוח אם לרחם או לתעבמאת רוב וג'ואנה גם יחד.
ח´ כסליו ה´תשע"ה
מה אני אמור לומר?

אי פשוט לא יודע איך לקרוא את השיר הזה, אם אני בכלל יכול. רק אומר שהצד המנותק שבי משדר שאפשר לקרוא אותו כמעין ביקורת על השיר המקורי. אתה חושב שאתה יודע מהו צמצום? מה פתאום, *זה* באמת צמצום.

אני אגב לא חושב שזו הכוונה של אוליב. נראה לי יותר שזה מקרה בו שיר מהדהד שיר ללא הסבר רציונלי מהודק. אבל זה מה שאני נתקלתי בשיר.
(אולי, כרגיל, נתקלתי בשורשים שלי עצמי ונתתי להם שם של מישהו אחר.)
ד´ אב ה´תשע"א
כנראה שיש בי כמה שכבות
ד´ אב ה´תשע"א
בהחלט קלעת בהרבה נקודות
(מה יש לכם בשיר הזה שאתם מתפלפלים עליו כמו ביני"שים?)
א´ טבת ה´תשע"א
שההבנה הפשוטה לא מסבירה באופן מניח את הדעת הן את הופעתו של ואגנר בשיר, והן את החדר הנעול, וההיסק הלוגי.

(ההיסק הלוגי מרכזי כאן, אפילו יותר ממה שנשמע מכם שהבנתם. הוא אולי לב השיר.
אבל עזבו, רעואל מסביר את השיר הזה יותר טוב ממני)
א´ טבת ה´תשע"א
"דומה ל*שה"ט" ולא כפי שפורסם.
א´ טבת ה´תשע"א
שלא תהיה כאן טעות: אני נגד ואגנר. הוא הרע כאן בשיר. (בחיים לא קראתי/ראיתי את "טבעת הניבלוגים", וברור שהוא דומה לשה" אבל בדיוק הפוך וד"ל)
אבל גם שרלוק לא בדיוק יוצא טוב, אם כי לא מהכיוון של מסת"ה.

- יהודהו- האם התכוונת לומר שהאופן הטכני בו הקטע האחרון נכתב צולע? כי עם זה אני אולי מסכים. (ואולי גם רעואל מסכים אתך). אבל אם רצית לומר שזה מאולץ מבחינת שאר השיר אז לא. ואגנר היה כאן מהתחלה.

- הקטע עם השעון של הדוד נמצא בתחילת "חותם הארבעה".

- עניין הדת החדשה די ברור, לא? בכיוון של ההסבר של אלעזר שאיננו רומאי, אבל לא מצד האדישות.


(חששתי שהעניין הרגשי במובנו הפשוט ["הו, הוא לא מתפעל מאנשים מתים, איזה רע לב"] יתפוס את מרכז הבמה כאן, ולא זו עיקר כוונתי. למרות שברור שגם זה נכון)
ז´ אלול ה´תש"ע
אני לא יודע אם זו שירה.

למרות ש-היי, אם העורכים של ביכורים אישרו אותה כשירה היא כנראה שירה, לא?
(מגדיר מחדש את הקריטריון לשירה)
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד