איך אעלה אל אבי, והנער איננו איתי

זכרון
וְיוֹדֵעַ אֲנִי, כִּי הַמֵּת אֵינֶנּוּ

אֶבֶן

כִּי אִם קוֹל הַמְּסַפֵּר אַחֲר הָאָדָם
י´ אייר ה´תשע"ה

השחור שבעין
בֹּקֶר טוֹב לְךָ מַר
חַזַּאי מֶזֶג הָאֲוִיר
ז´ אב ה´תשס"ח

מעגל אי הפתרונות
אֲנִי אָכֵן לֹא הָיִיתִי
שִׁכּוֹר
מִמְצְאֵי עִקְבוֹתַי הַמְדֻיָּקִים יָעִידוּ זֹאת
ג´ אדר ב´ ה´תשס"ח

משא מצרים
הַרֵי יָדוּעַ לַכֹּל שְּׁאֵין דָּבָר
כָּזֶה מֶרְכֶּבֶת מַלְכוּת כְּמוֹ שְּׁאֵין
דָּבָר כָּזֶה מַלְכוּת
גַם עֶגְלוֹת מַשָּׂא וַדַּאי לֹא הָיוּ
נוֹשְׁאוֹת אֶת מַשָּׂא מִצְרַיִם.

י"ט שבט ה´תשס"ח

דרך כל האדם
בַּדֶּרֶךְ
כְּשְׁבָּרַחְתִּי מִבֵּית הַסֵפֶר
י"ג כסליו ה´תשס"ח

פְּעָרִים
לִפְנֵי יוֹם כִּפּוּר
הִגְבַּהְתִּי אֶת מַעֲקֶה גַּגִּי
שֶׁמָא יִפֹּל מִמֶנוֹ הַנוֹפֵל מְעִקָּרָא
י"ב תשרי ה´תשס"ח

שִׁיר הַשִׁירִים
דּוֹמֶה אָבִי לִצְבִי
הַנֶאֱחַז בְּקַרְנָיו בְּיוֹרֶה הַדְמָעוֹת הַכְּבֵדּוֹת
ה´ תשרי ה´תשס"ח

דְבַר הָנֶאֱשָׁם
כָּךְ הֲרֵי הִיא דֶּרֶךְ הָעוֹלָם:
הַגֵּאוּת וְהַשֵּׁפֶל
הֵם הַפּוֹלְטִים צַבֵּי יָם אֶל חוֹפִי
כ"ה אב ה´תשס"ז

כְרוֹנִיקָה שֶׁל חוּרְבַּן
כְּשְׁבָּר קַמְצָא סֻלַק בְּבֹשֶׁת פָּנִים
צָמְחָה לִי טוֹחֶנֶת חָדָשָׁה בַּפֶּה
ג´ אב ה´תשס"ז

הַשְׁבִיל הַזֶה
הַשְׁבִיל הַזֶה מַתְחִיל
בְּכּוֹס תֵּה חָם
י"ב תמוז ה´תשס"ז

עֲבָדִים
בְּשׁוּק הָעֲבָדִים
קָנִיתִי לִי פְּסַנְתֵּר כָּנָף
כ"ד אדר ה´תשס"ז

כְרוֹנִיקָה שֶׁל שִׁיר
מִקְצֶה הָרָצִים הָרִאשׁוֹן
פָּרַשׂ יְרִיעוֹת עוֹר גַּסּוֹת
כ"ז שבט ה´תשס"ז

רְחוֹב שִׁיר
עַל מִפְתָּן שִׁירִי
חָתַם אוּרִי צְבִי בְּפַּעֲמֵי סוּסוֹ
כ"ח טבת ה´תשס"ז

הַדֶּרֶךְ הָאַחֲרוֹנָה מִבֵּית הַעֲלְמִין
לזכר סבי מורי ע"ה
י"ח טבת ה´תשס"ז

בְּשׁוּק הַתִּקְוָה
בְּשׁוּק הַתִּקְוָה
בְּנוֹת הַעִיר יוֹצְאוֹת לִשְׁאוֹב
ו´ כסליו ה´תשס"ז

יוֹם שֶׁל תָנִין
הַיוֹם
נְגָבֵּשׁ כּוּלָנוּ רִגְעֵי זִכָּרוֹן
בּוֹכִיִים

י"א חשון ה´תשס"ז

חַלוֹן לְשָׁם
השיר נכתב ביום השנה לחורבן חבל קטיף
כ"ט תשרי ה´תשס"ז

שִׁיר חֶלְדֵי מְשׁוֹרֵר
כִּינוֹרִי בְּחַדְרֵי חֲדָרִים
צוֹבֵע יָמִים בְּכָּחוֹל

י"א תשרי ה´תשס"ז

סִימָנֵי הַחַג
לזכר סבי מורי ע"ה
נלב"ע בבין השמשות ער"ש פרשת וישלח התשס"ו
כ"ט אלול ה´תשס"ו

אָדָם בֵּין חוֹף וְיָם
"הֲרֵינִי לְהַזְכִּירְךָ
כִּי בְּשִׁילוּחַ רֶסֶן נַחְשׁוֹלֶךָ
י"ט אלול ה´תשס"ו

מֵעֲגָלִים דּוֹמִים
דְיוֹקַנְךָ לְעֵינֵי הָרַבִּים
אַדְמוֹנִי וחכליל עֵינַיִם

י"ד אלול ה´תשס"ו

סְפִינַת הַשִׁכּוֹר
בֵּין גַלֵי סְעֲרַת שִכָּרוֹן
לִבִּי נִטְרַף

ג´ אלול ה´תשס"ו

גַאֲוָה
עַל חֲזִית כִּסֵא מַלְכוּתִי
מִתְנוֹסֵס נוּל אֲרִיגָה עַתִיק

כ"ט תמוז ה´תשס"ו

אַסְפַּמְיָא
הַיוֹם אָנִי בּוֹנֵה חוּרְבָה בַּשָדֶה

מְחַלוֹמוֹת מְסוּתָתִים לְהַפְלִיא


(השיר מבוסס על רעיון מהגמרא בברכות דף ג´ ע"א: "תניא א"ר יוסי פעם אחת הייתי מהלך בדרך ונכנסתי לחורבה אחת מחורבות ירושלים להתפלל..." )
כ´ תמוז ה´תשס"ו

פֵּרָעוֹן
ולילה אחד
י"ג תמוז ה´תשס"ו

עֲצָמוֹת וּקְלִיפִּין
מעל כל שולחן שבת
אני מלקט עֲצָמוֹת וּקְלִיפִּין

ח´ תמוז ה´תשס"ו

עֲבוֹדַת הַמִילִים
שירה זה כמו

לעסוק בהובלות

ג´ תמוז ה´תשס"ו

נְכָסִים
רגעים שקשרנו בינינו
כ"ב סיון ה´תשס"ו

לעת עתה (טריולט)
לְעֵת עתה דַיִי בְּגֵץ
וּתְפִילָה לְמַחָר אַחֵר

ט´ סיון ה´תשס"ו

מוֹרֵה דֶרֶךְ
לא שָקַלְתִי בכֶּסֶף בְּגָדַי
הַכֹּסֶף וכִּינוֹרוֹ הם שהלבישוני שָנִִי
ח´ סיון ה´תשס"ו

מַאֲרָבִים (טרילוגיה)
עַל פְּנֵי הַשָדֶה
הַנוֹשֵׁק לְעָרְבּוֹ שֶל יוֹם קְרַב שִׂגְרָתִי

כ"ה אייר ה´תשס"ו

לִיבּוּן
הימים הללו
מַטְבִּיעִים במצולות פָּנַי

כ´ אייר ה´תשס"ו

פִּסַת יָד
את אינך גְדֵלָה עִמִי

כף יד קמוצה

פִּסַת עַָלֶה תֵאֱנָה מַהוּהַ
י"ג אייר ה´תשס"ו

עַל מִפְתַן
פִּתְחוּ שְעָרִים
ט´ אייר ה´תשס"ו

בְּעֵירָה
וְאִימַלְטָה רַק אָנִי
לְבַדִי
לְהַגִיד לְךָ

ג´ אייר ה´תשס"ו

נַעָלָייִם
השיר נכתב בהשראת הקטע של שריאלי "נעליים"
כ"ט ניסן ה´תשס"ו

שִׂנְאַת חִינָם
הַיוֹם

אָחַד עָשָׂר יוֹם לַעוֹמֶר

כ"ו ניסן ה´תשס"ו

עַרֵיבוּת כְּפוּיָה
מִחוּץ לַמָחַנֶה
שָם הוּגְרָלְנוּ לְהַכּוֹת בְּפָטִיש טִיהוּרְךָ

כ"ה ניסן ה´תשס"ו

אַבּוּב
אַבּוּב היה במקדש
כְּמִכְרֶה נֵגוֹהוֹת

כ"ב ניסן ה´תשס"ו

הַשִיבוּ נַא לִי (טְרִיוֹלֵט)
נסיון ראשון שלי בטריולט
י"ח ניסן ה´תשס"ו

פְּרַט שְהוּא צָרִיךְ לַכְּלָל
המידה השביעית במידות שהתורה נדרשת בהן, שמנה ר´ ישמעאל:
מכלל שהוא צריך לפרט, ומפרט שהוא צריך לכלל.
ט"ז ניסן ה´תשס"ו

עיניים
בעיני מַטְבֵּע מרשרש
בקול אילני סרק

י"ב ניסן ה´תשס"ו

גֵבִים
ערב שבת עם חשיכה

והיא חופרת גֵבִים

ט´ ניסן ה´תשס"ו

חוֹסֵם
כדי להבין את הדו משמעיות, אני חייב לתת חלק מהרמז:

קבר רח"ל , הם גם ראשי תיבות של המקרים של פגיעה חיצונית בהם יש להניח חוסם עורקים במקום.

ח´ ניסן ה´תשס"ו

קִיקָיוֹן
לְדִידִי חַזִי לִי קִיקָיוֹן דיוֹנָה

"לדידי חזי לי"- אני ראיתי.
ו´ ניסן ה´תשס"ו

שְׂכַר לֵב גַדוּר
בִּיעָרְתִי הַשְׂאוֹר מִן הַבָּית
ו´ ניסן ה´תשס"ו

שִירָה
פתיחתא למסכת בבא מציעא "שניים אוחזין בטלית"
ה´ ניסן ה´תשס"ו

אַשָם צִיבּוּר
כְּשְלִיחַ צִיבּוּר
הַפּוֹרֵס טַלִיתוֹ
ד´ ניסן ה´תשס"ו

אַהַבָה תְלוּיָה
היו ימים
היה חלונךָ עומד כנגד חלוני


א´ ניסן ה´תשס"ו

שִגְיוֹנוֹת
מוקדש לע"נ סבי מורי ז"ל שבכל הלילות

בהם היינו מטבילין

שִגְיוֹנוֹת אבודים

כ"ז אדר ה´תשס"ו

עֶלְבּוֹנַה שֶל שִׁירָה
השיר מבוסס על מדרש במסכת עבודה זרה (דף יח עמ´ א´) המספר את סיפור מיתתו המצמררת של התנא הקדוש ר´ חנינא בן תרדיון הי"ד.

כדאי לקרוא את המדרש לפני קריאת השיר
כ"ב אדר ה´תשס"ו

אַנוּס
תִקְרוֹבֶת שְׂרָרָה

כ´ אדר ה´תשס"ו

פְּרִי הַאֶגוֹז
מֵעֶבֶר
י"ז אדר ה´תשס"ו

הבְּרית
עֵת יִמַזֵג

קול חתן וקול כלה

ט"ו אדר ה´תשס"ו

תְשוּבַה
בָּאוּ בָּנִים עַד מָשְבֵּר

ט´ אדר ה´תשס"ו

אֶל הַמַים
וַיָּבֹאוּ אֵילִמָה--וְשָׁם שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה עֵינֹת מַיִם, וְשִׁבְעִים תְּמָרִים; וַיַּחֲנוּ-שָׁם, עַל-הַמָּיִם. (שמות, טו, כז)



רש"י- כנגד י"ב שבטים נזדמנו להם.

ג´ אדר ה´תשס"ו

עֵדוּת מְּשַכֵּלָה
שנה בְּשנה

לבנים כּמלאכי השרת

ל´ שבט ה´תשס"ו

צֵל הַאָטָד
וכבר חלף הגשם

כ"ח שבט ה´תשס"ו

חָלָה
כְּבְלִיל עִיסַת דָגָן

כ"ה שבט ה´תשס"ו

בְּהוֹנוֹת
מקורות: שופטים, א´, ז´ :" שבעים מלכים בהונות ידיהם ורגליהם מקצוצים היו תחת שולחני, כאשר עשיתי כן שלם לי אלהים."

י"ח שבט ה´תשס"ו

עוֹל נוֹשֵא
מן המקורות, סוף שמואל א
י"ז שבט ה´תשס"ו

חַיִץ (לא מקבל טומאה)


וזוהי צוּרַת בֵּיתִי

עָמַל שְפָתַיים

י"ב שבט ה´תשס"ו

בּוּר
מוסר מתורת ר´ נחמן, נוגע מאוד לימינו.
ז´ שבט ה´תשס"ו

ארס עכשוב
אִם לשֹפְטֶךָ

כְּמידת מימדיך הזעומים

אֶשַן בְּבִטְחָה.

ו´ שבט ה´תשס"ו

פֶּרָעוֹן דָמִים
וַיְהִי כִרְאוֹתוֹ אוֹתָהּ וַיִּקְרַע אֶת-בְּגָדָיו, וַיֹּאמֶר אֲהָהּ בִּתִּי הַכְרֵעַ הִכְרַעְתִּנִי, וְאַתְּ, הָיִית בְּעֹכְרָי
ד´ שבט ה´תשס"ו

אומנות המשחק
ויאמר אבנר אל יואב:יקומו נא הנערים וישחקו לפנינו... ותהי המלחמה קשה עד מאוד ביום ההוא."
ג´ שבט ה´תשס"ו

אש זרה
תחילת פרק שלישי במסכת שבת
ג´ שבט ה´תשס"ו

חוֹתַם
חוֹתַם הֶבֶל פִּי

כ"ט טבת ה´תשס"ו

זִכּרוֹן
מִרְקָחַת עָבַר

כ"ג טבת ה´תשס"ו

השובר
בעמדךָ על המשמר

לספוג חרון הרוח והמים

כ"ב טבת ה´תשס"ו

מוּסַר לְיוֹנָתַן הַקָטָן
מסר אמיתי משיר ילדות, השגור בפי כל פה
י"ח טבת ה´תשס"ו

עָקָר
כְּרַש המחזר על הפתחים

אאסוף פֶּרֶט כּרמךָ

י"ח טבת ה´תשס"ו

דמעתי האחרונה
בְּמַקוֹם שְׁתָלִיתִי אֶת כִּינוֹרִי

פִילַלְתִי שְׁאִיש כִּינוֹרוֹ לא יִתְלֶה

ט"ז טבת ה´תשס"ו

לחם - משנה
תַחַת הַכֶּסֶת

ט"ו טבת ה´תשס"ו

חשבון
מַרְבַד רָאַווה מֵעוּטָר

עִם רִיקָבוֹן חַרִיף בְּצִידוֹ

ט"ו טבת ה´תשס"ו

יד שוחטת דם
יַד שוֹחֶטֶת דָם

י"ד טבת ה´תשס"ו

רגישות
צִירֵי חַכָּתִי

י"ג טבת ה´תשס"ו

אדרת חטא
עיתים יעלה מעשה שובבות

בחבלי עבות ימשוך לבב

י"ג טבת ה´תשס"ו

כבשת הרש
על שולחני הדל תשביע רעבונה

בחיקי תנעם ערגת רועה

י"א טבת ה´תשס"ו

עולמי
השיר נכתב בעקבות פרסום התמונה "במעגלי צדק" ע"י אחת כזאת.
ט´ טבת ה´תשס"ו

גׁלם
שבעה חליפות מלבּושִי

מעשה חושב

עמוסי הוד ויקר

ד´ טבת ה´תשס"ו

מַסַעֵךְ
"ויתן לי את מערת המכפלה אשר לו, אשר בקצה שדהו, בכסף מלא יתננה לי בתוככם לאחזת קבר." (בראשית, כג, ט)


ב´ טבת ה´תשס"ו

מעללי לשון
הייקו ברגע של רוח שטות.
א´ טבת ה´תשס"ו

לזכור
לעילוי נשמתו
כ"ט כסליו ה´תשס"ו

מעט מעוּקְצֵךְ
"מים שאל חלב נתנה בספל אדירים הקריבה חמאה" (שופטים ה´, כה´)
כ"ח כסליו ה´תשס"ו

אמונה
תפילה לעני

כ"ח כסליו ה´תשס"ו

פּנים ופְּנים
בַּרְוָוזוֹן כַּעוּר

כ"ז כסליו ה´תשס"ו

בריחה
קצת הייקו ברגע של רוח שטות
כ"ז כסליו ה´תשס"ו

מסור (ב)
גם שיר זה מבוסס על הסרט "מסור".
הוא מתחבר למשמעות של השיר הקודם
כ"ז כסליו ה´תשס"ו

הולך בדד
רגבי עפר לוהטים

המלחכים כפות רגליי

נעימים הם לי

כ"ד כסליו ה´תשס"ו

מסור
השיר מבוסס על הסרט "מסור".

סרט קצת קשה לצפייה, אך בעל משמעות עמוקה ואמיתית על החיים.


כ"ב כסליו ה´תשס"ו

תׂאר טׂהר
לפרשת מקץ
כ"א כסליו ה´תשס"ו

פחד
אַנוּסַה מִפְּנֵי הַנָחָש

ידעתי אומנותו

אף לקיתי

י"ז כסליו ה´תשס"ו

מסע החלומות
ועד עכשיו אני תׁעה

אכן, משא כבד הם חלומותי

ומסען ארוך

י"ב כסליו ה´תשס"ו

בית על שרידי נצרים
זלגו אגלי דמעותי

על שרידי נצרים

גם מלבושי אל יתאחה

ו´ כסליו ה´תשס"ו

ביום שעמדה חמה ליהושע
השיר מבוסס על מדרשי חז"ל על ברכת יעקב לבני יוסף, הקשורה למלחמת יהושע בחמשת המלכים.
ה´ כסליו ה´תשס"ו

שירת הים
ואיך תדעהו,

ועודך אובד ביאור

ואיך תשלח,

ד´ כסליו ה´תשס"ו

עתה אשק לך
עוד שיר המבוסס על הכתובים.
מפגש יעקב ורחל על הבאר רווי רגשות
א´ כסליו ה´תשס"ו

ביכורים
ממרחבי שדותי

מעריסי כרמי

אעלה ביכורים

כ"ח חשון ה´תשס"ו

רציתי לבכות (הבתים האחרונים)
את הבתים האחרונים כתבתי אחרי הגירוש
כ"ז חשון ה´תשס"ו

רציתי לבכות
ראיתי שם ילד

בונה בית בחול

עיניים של תכלת

כ"ז חשון ה´תשס"ו

שיבתו של אחר
השיר מבוסס על מדרש המספר על דו שיח בין ר´ מאיר, לרבו ר´ אלישע בין אבויה, שיצא לתרבות רעה וכפר.
המדרש מופיע בירושלמי, מסכת חגיגה פרק ב.
כ"ו חשון ה´תשס"ו

טרם סיימנו לארוז
טרם סיימנו לארוז

התוכלו בבקשה להמתין?

כ"ג חשון ה´תשס"ו

שתי עגלות
שתי עגלות בשמים

שתי עגלות

האחת נושאת

כ"ב חשון ה´תשס"ו

וילכו שניהם יחדיו
וילכו שניהם יחדיו

האב לעקוד, הבן לעבוד

אותו רצון

אותה חדווה

י"ח חשון ה´תשס"ו

בית התום
השיר מבוססעח פסקה של הרב קוק בשמונה קבצים
ט"ו חשון ה´תשס"ו

שלשה ימים
רק שלשה ימים

קודם שיבוא גואל
ט´ חשון ה´תשס"ו

איך אעלה אל אבי
איך אעלה אל אבי
והנער איננו איתי
איך אבוא, איך אביט בפניו
איך אמחה דמעה מעיניו
ח´ חשון ה´תשס"ו

חרמון לבן
לאחרונה נעשה קריר בחוץ
לאחרונה, קצת אפל
קשה לראות את קרני השמש
מבעד לערפל
ז´ חשון ה´תשס"ו

בין ברכי
את ראשי
אניח בין ברכי
שאין הדבר תלוי
אלא בי
ז´ חשון ה´תשס"ו

נצרים
כשתביט לאחור

לבקש מקור וכח

בלבך תמצא על כורח

נצרים, נצרים
ו´ חשון ה´תשס"ו

לאיטו
צב ים.
ד´ שבט ה´תשס"ו

את מול כל העולם
על גדרות כפר מיימון
ז´ כסליו ה´תשס"ו

פריחה במבא דותן
ובכלל פרחים זה דבר יפה
י"א חשון ה´תשס"ו

נחל סנפיר קטן
הנחל נמצא בדרום הארץ, באזור הרי סדום וים המלח
ח´ חשון ה´תשס"ו

שקיעה בנחל צופית תחתון
נחל צופית תחתון, הסמוך להרי סדום ולים המלח
ח´ חשון ה´תשס"ו

סתם כי בא לי לנגן יותר לאט
אותו סתם, קצת יותר לאט.

י"ח תשרי ה´תשס"ז

סתם, כי בא לי לנגן
סתם כי בא לי לנגן
וזה מה שיצא

כ"ט אלול ה´תשס"ו

felitsa
הקטע הוא ביצוע מקרטע ללחן של YANNI, הנקרא בשם FELITSA מתוך הדיסק IN MY TIME.


כ"ה ניסן ה´תשס"ו

נצרים (johnny boy)
הקטע לקוח תוך הלחן של garry moore לשיר Johnny boy.
השתמשתי בו כלחן לשיר שלי- נצרים.

ז´ ניסן ה´תשס"ו

private invastigation
ביצוע קצת מקורטע
ג´ אדר ה´תשס"ו

אמביוילנטי
קטע התאמנתי עליו, בשביל לשפר מעבר בין סולמות, וקצת זריזות ידיים.
יש עוד הרבה מה לשפר.
י"ד שבט ה´תשס"ו

why worry
הקטע הוא שני ריפים של השיר WHY WORRY של DIRE STRAITS. מצטער על הזיופים והאיכות.
י"ב שבט ה´תשס"ו

מרכבת המדבר
בטיול בנחל הרשש באיזור הבקעה.
י"ח ניסן ה´תשס"ו

שמש קטנה
כשתרדי קצת למטה

מתחת למעטה האפור

כ"א כסליו ה´תשס"ו

מגרש המכוניות
לא אופטימי במיוחד, אבל אם נצא מזה קצת יותר זהירים על הכביש, עשיתי את שלי.
י"ב כסליו ה´תשס"ו

אליך ישאו תפילה
תקרת בית הכנסת בנצרים
ז´ כסליו ה´תשס"ו

ממשיכים בעז ובאמונה
האש תבער לעד, לא תכבה
ג´ כסליו ה´תשס"ו

מאגר בני ישראל
המאגר הגדול ביותר בארץ, הנמצא בחיספין
כ"א חשון ה´תשס"ו

למשפחה שלי
בשבועיים האחרונים יצא לי הרבה לשחק עם וָסַת הזמן שלי.
מה שאני עושה זה, לכוון אותו לשעה, לשעתיים, לשלוש, לחמש, ככה אני לוקח תנופה, ואז חוזר מהר מהר אחורה, עד שאני נתקע בבום אחד ב-אפס.
כ"ב אדר א´ ה´תשס"ח

שובי דובי
השיר הוא פארודיה על השיר הנפלא של שירה ב - שובי, בהסכמתה כמובן.
י"ג ניסן ה´תשס"ו

שיעור ממעלית
נקודה למחשבה, לפני שאנו באים לדבר על בעיות של אחרים
כ"ב חשון ה´תשס"ו

צרות של אחרים
נקודה למחשבה, לפני שאנחנו באים לדבר על בעיות של אחרים.
כ"ב חשון ה´תשס"ו

חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד