רָאִיתִי עָב קְטַנָּה כְּכַף יַד אִישׁ
וְיָדַעְתִּי כִּי אֶת הַגֶּשֶׁם שֶׁאֲנִי מַרְגִּישׁ
עוֹד לֹא הִצְלַחְתִּי לְסַפֵּר לְאִישׁ.

(נתן זך)

מחזור לימים נוראים
כָּל רֹאשׁ הַשָּׁנָה בָּכִיתִי מִגַּעְגּוּעַ
הַרְבֵּה זְמַן שֶׁכְּבָר הִתְיָיאַשְׁתִּי מִמְּךָ
וְהַמִּילִּים הָפְכוּ סְתַמִיוֹת בְּצֵל הָהֶרְגֵּלִים
י"ט אלול ה´תשע"ה

אחים
רְאֵה כִּי הָיוּ מַטִּילִים בָּנוּ אוֹר בּחַרֲכֵי הַתְּרִיסִים.
רְאֵה כִּי הָיִינוּ לְבוּשִׁים יָרֵחַ וְכוֹכָבִים בִּכְתֹנֶת פַּסִים.
אַל תִּמְצָא בָּנוּ אַשְׁמָה.
ב´ ניסן ה´תשע"ה

* (הנותן בלבבות תהומות)
תַּכְלִית הַגַּעְגּוּעַ שֶׁלֹּא נֵדַע
שֶׁלֹּא נָשִׂים יָד עַל פֶּה
וְרֹאשׁ עַל כָּתֵף
ב´ אב ה´תשע"ד

קוגיטו
מָאדַאם בְּרוֹסוֹאַר מְכִינָה אֲרוּחַת עֶרֶב
בָּגֶטִים טְרִיִּים וּבֵיצִים בְּחֶמְאָה נוֹדְפִים
בַּשְּׁכוּנָה שֶׁל מַר דֶּקָארְט.
ז´ סיון ה´תשע"ד

זמן (תרגום ועיבוד)
מָה נוֹתַר, בְּחַיֶּיךָ, תִּרְאֶה, מָה נוֹתַר. כָּל הַתִּכְנוּן לְחַיִּים
נִהְיֶה מְיֻתָּר. אֲנִי כּוֹתֵב וּמוֹחֵק, מְשַׁרְבֵּט שִׁבְרֵי אֲמִירוֹת,
לְהַשְׁאִיר חֲצִי דַּף מְיוּתָם
וְכַמָּה שׁוּרוֹת.
ט"ו אלול ה´תשע"ג

דברים שטפט קיר פרחוני אומר
אָמְרוּ לָךְ שֶׁתּוֹדָעָה הִיא נִנּוֹחָה כְּמוֹ נָהָר?

מִי אָמַר? חַסְלִי אוֹתוֹ. טְפוּ! מְטֻמְטָם.
תּוֹדָעָה הִיא נָהָר כְּמוֹ שֶׁצַּלֶּקֶת הִיא דָּם.
י´ תמוז ה´תשע"ג

(כל כך מוקדם)
בִּמְקוֹם זֶה אוּלַי לָשִׁיר, אֲנִי אוֹמֵר לְעַצְמִי, לָשִׁיר מַשֶּׁהוּ שֶׁיִּנָּשֵׂא בְּכָל הָאֲוִיר
הַמָּתוֹק וְהַמָּרִיר שֶׁל בֹּקֶר יְרוּשַׁלְמִי רַעֲנַן שֶׁכָּזֶה
י"ד אייר ה´תשע"ג

תוהו ובוהו
[בְּרֵאשִׁית
בָּרָא אֱלֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ
וְחֹשֶׁךְ עַל פְּנֵי תְהוֹם
וְתְהוֹם]
ט´ טבת ה´תשע"ג

מפה אחרת
בְּיָדָיו הַקְמוּצוֹת הוּא אוֹחֵז אֶת זִכְרָה:
אִם יִפְרֹשׁ אֵת כָּפַּיו יִפְרְחוּ מֵחֲזֵהוּ
כָּל אֲהָבוֹת.
כ"א תמוז ה´תשע"ב

לעת עתה ללא כותרת
אוּלָי יֵשׁ לִשְׁאוֹל מָה נִסְגָר. מָה יִהְיֶה, מָה הָיָה, אֵיךְ נִגְמָר. מִכָּל הַאַהֲבָה שֶׁאָהָב, הַדְּבָרִים שֶׁכָתַב, מָה נִשְׁאָר?

בְּתַא הַנִדוֹנִים לַמָוֶת חֲרוּטִים שִׁירִים עַל הַקִיר
בָּאוֹבֶךְ הַקַר.
ט"ז שבט ה´תשע"ב

* [פריחת הדרים]
וּכְמוֹ תָּמִיד נוֹרָא הַחוֹם וְהַכְּתֵפַיִים כּוֹשְׁלוֹת,
הַלֵב מִתְכָּוֵץ לְמַחְשֶׁבֶת אַהֲבָה, הַגַּעֲגוּעַ נוֹרָא וּמֵצִיף מִכֹּל הַעֲבָרִים.
כְּבָר שְׁמוֹנֶה שָׁעוֹת עִם קֶרָמִי וּפִתְאוֹם:
פְּרִיחַת הָדָרִים.
ו´ אייר ה´תשע"א

דברים אחרים
אָדָם שָׁר לְתוֹךְ הָרוּחַ וְהָרוּחַ שׁוֹתָה אֶת מִלּוֹתָיו, מִלִּים אֲחֵרוֹת
נִמְסָכוֹת כְּיַיִן הַטּוֹב בְּאֵיבָרָיו.
ג´ שבט ה´תשע"א

פרחים סגולים
מָה אֶפְשָׁר לַעֲשׂוֹת עִם כָּל אוֹתָם פְּרָחִים סְגֻלִּים שֶׁלֹּא נוֹתְנִים לָנוּ מְנוּחָה,
כָּל אוֹתָם קְשָׁתוֹת מְרַחֲפוֹת פַּרְפָּרִים וְגַמָּדִים אִירִיִּים הַמְקַפְּצִים בְּשִׂמְחָה?
י"ד אב ה´תש"ע

שביר
וְכַמָּה שָׁבִיר הַכֹּל אֲפִלּוּ סְדָקִים מִתְפַּשְּׁטִים
אֲפִלּוּ יְסוֹדוֹת אֲנִי שַׁלְהֶבֶת אֲנִי אוֹרוֹת רוֹטְטִים.
צָרִיךְ רַק עוֹד דָּבָר אֶחָד קָטָן וְשָׁמַיִם יִהְיוּ לְמַשֶּׁהוּ אַחֵר.
כ"ג אייר ה´תש"ע

ללא שם
הָיִית מַאֲמִינָה, עָלִים. כָּל הָאָדֹם הַבּוֹעֵר בָּרְחוֹבוֹת,
בְּסַךְ הַכֹּל עָלִים.
ט´ ניסן ה´תש"ע

הכל כבר נאמר בשקט הזה
אִלּוּ הָיוּ הַרְחוֹבוֹת יְרוּשָׁלַיִם דּוֹבְרִים הָיוּ סְתָרִים
לִבָּם הָיָה מְשׁוֹטֵט סָהַרוּרִי בָּחוּצוֹת וְהַיָרֵחַ כָּבֵה.
כ"ח תשרי ה´תש"ע

רצוא ושוב
בַּצּוֹם חָשַׁבְתִּי עָלַיִךְ וְהַמַּלְאָכִים,
עַתָּה אֵינִי יוֹדֵעַ עוֹד מַה לַּחֲשֹׁב.
לְעִתִּים אַתְּ רָצוֹא,
לְעִתִּים אַתְּ שׁוֹב.
ט"ז תשרי ה´תש"ע

כל התחלה היא סוף
כָּל אַהֲבָה הִיא גְּזַר דִּין מָוֶת לִיְדִידוּת אַחֶרֶת וְכָל יְדִידוּת
הִיא זְמַנִּית וְלֹא תַּחֲזֹר עַל עַצְמָהּ: כְּמוֹ שִׁירָה.
ט"ו אלול ה´תשס"ט

יוצאים לשתות
הוּא נוֹשֵׁב,
הוּא חוֹשֵׁב, הוּא מְדַמֶּה שֶׁהוּא אוֹהֵב. לֹא אַחַת
יְדַמֵּה לִפְעָמִים שֶׁגַּם הִיא, הַיְנוּ, שֶׁהֶם אוֹהֲבִים.
כָּךְ כָּל הַיּוֹם שִׁכּוֹר וּבַלֵּילוֹת מִתְפַּכֵּחַ בִּכְאֵבִים.

ה´ אב ה´תשס"ט

ככה זה
יֵשׁ לְהַפְסִיק בְּהֶקְדֵּם אֶת
הַצִּפִּיָּה לְהוֹדָעָה, אֶת הַלֵּב הַפּוֹעֵם, אֶת הַשֵּׁנָה לְלֹא שֵׁנָה,
יֵשׁ לְהַפְסִיק וּמִיָּד לִשְׁלֹחַ תִּקְוָה לְכָל אוֹהֵב וְסַבְלָנוּת לְכָל הַמְתָּנָה.
ד´ תמוז ה´תשס"ט

ירח וסוסים כחולים
לֹא נֹאמַר מִלָּה, אִם כֵּן, פָּשׁוּט נִשְׁתֹּק,
אַף שֶׁשְּׁלָטִים פִּרְחָחִיִּים יַעֲשׂוּנוּ לִצְחוֹק. הוֹ,
אַל תִּשְׁאֲלִינִי בַּסּוֹף: "מַדּוּעַ זֶה טוֹב?"
אִחְזִי בִּזְרוֹעִי וְנֵצֵא לָרְחוֹב.
כ´ אייר ה´תשס"ט

פורים תוירה
וּבְכָל פּוּרִים אֲנִי רוֹאֶה בְּגָּלוּי אֶת הַקוֹלוֹת שֶׁשָׁמַעֲתִי בַּבֶּטֶן.
וְהַקוֹל יוֹצֵא וְהוֹלֵך מִסוֹף הַעוֹלָם וְעַד סוֹפוֹ כְּמוֹ אַדְוָה שֶׁל נֵר.

י"ג אדר ה´תשס"ט

ההפלגה לגלות לך את אמריקה
אִם לֹא
הָיִיתִי נוֹגֵעַ בָּעֵץ אוּלַי לֹא הָיָה הַתָּפּוּחַ נוֹפֵל,
וְאַתָּה אוֹמֵר שֶׁלֹּא הָיָה כֹּחַ הַכְּבִידָה? נוּ, מֵילָא,
הָיוּ כֹּחוֹת אֲחֵרִים: נַנִּיחַ, כֹּחַ הַמְשִׁיכָה.

א´ שבט ה´תשס"ט

משיב הרוח
אֲנָשִׁים קוֹרְאִים עַל נָזִיר וְשֵׂעָרָם מִתְּנַפְנֵף
בָּרוּחַ, כְּמוֹ אַבְשָׁלוֹם, הַפֶּרֶד טוֹפֵף אֶל הַאֵלָה.


כ"ד תשרי ה´תשס"ט

הדרך אל שמחת בית השואבה
אִישׁ כָּבוּי יוֹשֵׁב מְאֲחוֹרֵי סִיגַרְיָה דּוֹלֵקֵת,
אִם זֶה לֹא הָיָה עָצוּב זֶה הָיָה סֶפֶר שֶׁל חָנוֹךְ לֵוִין.

י"ז תשרי ה´תשס"ט

ידיעה
הַמַהֲרָ"ל מִפְּרָאג מֵכִין בִּי גֹּלֶם חָדָשׁ,
זְקָנוֹ הַלָּבָן מִתְלַטֵּף בָּרוּחַ הַזּאֹת בִּקְלִילוּת.
כ"ו סיון ה´תשס"ח

תשובה
וְאֲנִי זוֹכֵר אֶת עַצְמִי בִּתְּקוּפָת הַאֶבֶן
מְגַרֵד בַּנֶפֶשׁ מְזוֹהֶמֶת מִתַחַת לַסְבַךְ.
ט´ סיון ה´תשס"ח

בית אנה טיכו
זוֹ שֶׁצִייְרָה עַל מְנַת שֶׁיִהיֶה לַחוֹלִים שֶׁל בַּעֲלָה
בַּמֶה לְהִסְתַכֵּל
י"ד שבט ה´תשס"ח

בוקר, אולי גם התחלה
רַךְ זֶה לֹא, וַדָאי לֹא רַךְ, אֶפְשַׁר לִקְרוֹא לְזֶה
גָּמִישׁ. אִם נַגְמִישׁ אֶת פֵּירוּשׁ הַמִילָה
גָּמִיש,
ו´ שבט ה´תשס"ח

כמה סמלי
בַּמָתְּמַטִיקָה הַצְלוּלָה
שׂוֹחִים אֲנָשִׁים יְשִׁירִים.
כַּאֵלוּ שֶׁלֹא מִתְּחַבְּאִים מְאָחוֹרֵי
דִּימוּיִים חוּמִים וּמְטַפְטֵפִים
ב´ שבט ה´תשס"ח

העתקה
בְּסֶפֵר אָחֵר, אָדוֹם כְּמוֹ שׁוּלֵי גְּלִימָתוֹ,
מָחְלִיק לִי נָתַן זָךְ מִבֵּין שִׁירָיו וּמִתְנָפֵּץ.
כ"ב טבת ה´תשס"ח

עורבים
זוֹ אֲחְוָוה.

כָּל בּוֹקֵר לְהַבִיא לֶחֶם וּבָשָׂר
ט´ כסליו ה´תשס"ח

לַצֵאת וְלַבוֹא.
עַתָה זָּקַנְתִי, כּוֹחִי כְּבַר תַּשׁ.

תַּלְתָלָי הִצְטַמְקוּ מִחוֹסֶר רוּחַ

לִכְדֵי רְצוּעַה לְבָנָה הַמְעַטֶרֵת

אֶת אַחוֹרֵי רֹאשִׁי.
י"ג אלול ה´תשס"ז

אֵיךְ אֲנִי אוֹהֵב
אֲנִי אוֹהֵב אֵת הַשִׁירָה שֶׁלִי

כְּמוֹ קָפֶה, עוֹלֶה 20 שֶׁקֶל בְּפוֹרְמַט

כ"א אב ה´תשס"ז

התבגרות
התנהלנו זה לצד זה ברחוב. אני עמוס שקיות והוא מחזיק ספר. היה בו משהו שברירי, אדם קצת קטן טבוע במעיל גדול. זה ספר על מלחמת האזרחים בספרד, הוא אמר. אתה זוכר את מלחמת האזרחים בספרד?
לא הייתי שם, הודיתי.
כ"ב טבת ה´תשע"ה

אנשים כאלה לא מתים
"אַל רֶדֶת עוֹד אֶל מָוֵות, אָנַא, אַל, מָוֶות בִּכְלָל. אַלְמָוֶות בְּחַזוֹן, אַל בְּחִיפָּזוֹן תֶּרֵד דּוּמָה" (נתן זך, אורפיאוס)
ב´ אדר ב´ ה´תשס"ח

חמישה עשר גוונים של הערינג
נראה היה שהן היו היחידות שמדברות אנגלית בכל העיר הזאת. לא היה אכפת להן שאנחנו יהודים, אפילו להפך.

יהודים, אמרה לריסה. מה זה אומר עליכם בכלל.
ט"ו אדר א´ ה´תשע"ו

מגבות מטבח
הקיום האנושי קודם למהות ובנוסף אינו הוגן: יואל נולד כשרגלו וידו הימניות קצרות מהשמאליות. משהו בו נראה מעוות ומכופף קמעא ונוטה לימין, אלא שביום חמישי היו השמיים מעוננים מאוד ויפים עד להתמיה.
י"א ניסן ה´תשע"ה

סטירה
ומכאן לשם התגלגלו הדברים כך שישב אתמול בחדר ההמתנה בהדסה עין כרם והרופא הודיע שיש לו גידול ברגל. לא ממאיר, הוא אמר, אבל המילה ´גידול´ כבר הוציאה ממנו בהלה עצומה, והוא ישב על הכיסא ורעד בכל כוחו.
ה´ כסליו ה´תשע"ה

הפקר
תראה איזו שקיעה, אמר שמואל, ואברם רק הנהן בראשו וחיכך את תלתליו ואת זיפי הזקן הקצרים. השמיים השוקעים התערבלו בו; רחלי והוא רעועים עכשיו, מה יאמר.
ט"ז אדר ב´ ה´תשע"ד

מרתה (פרק ראשון)
אני מכשפה. אני כזו כי כבר שלושים שנה שהשיער האפור הזה מדובלל, כי הידיים מעלות יבלות מניכוש עשבים, כי הבית שלי עומד בפינת הכפר והחלונות חשוכים. אני מכשפה כי חתול מסתובב אצלי בין הרגליים, כי על הכיריים שלי מתבשלת תמיד קדירת ברזל וצפים בה גושים חשודים, ובערבים הקודרים שיורדים על הכפר שלנו אני נוהגת להסתובב ברחובות הכפר ולהחזיק לפיד בוער.
א´ שבט ה´תשע"ד

בגרות בזהות
הוראות מיוחדות: הבא את הסתיו. הנמך את הקולות. שאל את עצמך את כל השאלות.כדי להתחבא, בנה לך סוכת מסתור. הכן נרות למקרה שיכבה כל האור. אל תחכה שיהיו תשובות מדויקות; כתוב בערך. אל תתאהב בשום אישה שתפגוש בדרך.
כ"ו חשון ה´תשע"ד

שליחות
מה זאת אומרת מילואים, הוא אמר לו, אני אדם חופשי. אדם צחק. שנה אחרי שחרור, התעקש שחר, ואדם רק אמר שיש דברים שאין להם שיעור ואין להם סוף. ואף אחד לא מכריח אותו, כמובן, אבל עם ישראל צריך אותך אז איזה זכות יש לך להגיד לו.
ד´ חשון ה´תשע"ד

ציפית לישועה
מתי הייתה הפעם הראשונה שבה אמר לו אביתר ´זה לא עניינך´ והכאב ההוא, שיש משהו שאינו עניינו, השתיק אותו בגמגום, בקוצר נשימה, כמו מקלחת משתנקת של מים קרים?
כ"ב תמוז ה´תשע"ג

רוכב ערבות
הביטו באדם הזה היטב: אם ירכב על אופנוע בשבת, אם ינשרו ספרי מינים מחֵיקו, אם זמר יווני לא יפסוק מפיו, קיראו לו אלישע.
י"ג חשון ה´תשע"ג

אשראי של כלבים מתים
בלילה הם התגנבו וכתבו בגדול "מוריסון הוא אלוהים". זה היה הדבר הכי קרוב לסיקסטיז שהם הצליחו למצוא: כבר לא מכרו סמים בעיר הזאת, ועל אהבה אין בכלל מה לדבר.
כ"ט תשרי ה´תשע"ג

מילים גסות
"היא אמרה מילה גסה!" לחש האחד, הצעיר מביניהם, לשני.

"אני יודע," לחש המבוגר חזרה. "זה בגלל שהיא חילוניה. חילונים יכולים."
ט"ו אלול ה´תשע"ב

גלגול סיגריות ונשמות שרופות
שני חיילים שעדיין-אינם-מֵתִים עומדים בעמדת השמירה הצפונית של היישוב נוֹצָה. קר, קר מאוד. כלבים נובחים על צללים שעוברים ליד גדר המערכת, ירח כתמתם נגלה ונכסה מעבר לעננים.
כ"ג חשון ה´תשע"ב

גולדסטאר
רק שעה וחמישים לאחר שירד מהאוטובוס הגיע ניר הביתה. בדרך הספיק להוריד את המדים, לפגוש שתי ידידות לגלידה חפוזה בתחנה המרכזית וגם לקנות ספר מתנה לנורית, המוכרת החמודה מצומת ספרים, שאין לה מושג מי הוא.
ט"ו אב ה´תשע"א

הם לא ישבו במסעדה
הם לא ישבו במסעדה. למעשה, הם ישבו מחוץ למסעדה ומעליהם התנשאה השמשיה כמו דודה גדולה ומנשקת הלבושה שמלה פרחונית.
כ´ תמוז ה´תשע"א

מה יש לאמר עוד [א]
כבר הרבה מאוד לילה ולא חדל האור מלדלוק בדירתו של ארנון. הנורה הצהובה התנדנדה על חוט החשמל והטילה צללים לוחשים בפינות החדר. ארנון ישב על השרפרף ואחז בגיטרה כמו בקרש הצלה.
ג´ שבט ה´תשע"א

דרושה בחורה לתקופת החגים
על קיר השירותים במרפאה כתוב שבשביל להיות בבסיס שיזפון צריך להיות או משוגע או מורעל.
לפעמים הוא חושב להוסיף שם הערת שוליים, להגיד שמורעל ומשוגע הם, בעצם, אותו דבר.
י"ח תשרי ה´תשע"א

סיפור חיים
שיש מילים שכאלה, מילים נכונות, שאם יאמרו העולם לא יהיה עוד מה שהיה עד כה. שיתכן והם נחבאים במקומות הכי פשוטים, כמו רשימת הרכיבים שעל בקבוק שתיה או בשלטי רחוב.
י´ תמוז ה´תש"ע

אחת עשרה דקות
אלא שאת הנעשה אין להשיב (גם במובן של חזרה, גם במובן של תשובה, וגם במובן של חזרה בתשובה: דבר כזה אינו אפשרי והגלידה שמושלכת לתוך הפח אינה יכולה לשוב ולהיות גלידה).
י´ סיון ה´תש"ע

מקלט
מנשה לא התבדחו, לכל היותר זרקו אליו את המפתחות ובקשו ´95 מלא´. בצדק היה שלא התבדחו איתו: אולי בתוך תוכם ידעו שמנשה הרג אדם, איך אפשר להתבדח עם מישהו שאדם מת מוטל על מפתנו.
כ"ד ניסן ה´תש"ע

תאונה
הנער טומן את ידיו בכיסיו, משותק: אין לו שום דבר שיוכל לעשות, אפילו לא משפט לומר או גרר שיחלץ אותו מהמצב אליו נקלע.
י"ד ניסן ה´תש"ע

בית קברות לפילים
ום אחד נעלם הפִיל ולא היה עוד בסלון. על השולחן הקטן נותרה ערימת בוטנים מקולפים היטב, אולי כמתנת פרידה.
י"ט שבט ה´תש"ע

מעשה מבן שהשתגע
אולי זה הדבר היחיד ששומר על שפיותי, אם אפשר לשמור על השפיות. אם בכלל יש שפיות, אני מתכוון. אני לא יודע, אני חושש ללכת ולבדוק מעבר לקצֶה. גם הפחד הזה אינו דבר חדש.
כ"ה חשון ה´תש"ע

רעש לבן
ותר מכל רצה עכשיו לישון. להניח את ראשו על הכר ולצלול לשינה חסרת חלומות וחסרת מעשים, אבל עיניו לא נענו לו: התרדמה הייתה ממנו והלאה.
כ"ו אב ה´תשס"ט

לדגים אין בית על הגב
בבית היה קר: צינת הלילה עדיין נשארה בתוך הקירות. בטלויזיה אמרה מגישה ממושקפת וחכמה, שוב ושוב, שהצבא נכנס לעזה, וכל שלוש שניות הראו אותה מזווית אחרת: מקרוב, מרחוק, מהצד, את הצד השני לא הראו בטלויזיה.
י"א טבת ה´תשס"ט

לשבת
"לילה, אני יושב בכסאו של אבי ומחליק לאט את שולי זקני. תוך כדי ההחלקה לוכדת העין את קצוות השערות, אפרפרות לאור הירח, ואני מרגיש אט אט שזקנתי. "
פורסם ב´עולם קטן´ פרשת וישב תשס"ט.
כ"ג כסליו ה´תשס"ט

פופקורן אילם
ארתור הזקן אהב פופקורן, ולכן הוא גם אהב לצפות בסרטים. מדי יום הוא היה מכין לעצמו סיר ענק, בערך שתיים עשרה ליטר, של פופקורן.
ז´ כסליו ה´תשס"ט

שחקן רחוב
ממש שמחתי, כי אף פעם לא הייתי בתוך הקולנוע, רק מבוגרים כמו אח של יקוב הולכים לשם, וחוץ מזה, לא ידעתי מה זה "פומבי" והתביישתי לשאול.
כ"ה תמוז ה´תשס"ח

שירה
נעלם לי הנתן זך החדש, הבית אכל אותו.

וזה לא שהבית שלי נוהג לאכול נתן זך. בכלל לא יוצא לו לאכול הרבה נתן זכים, והוא יותר מחבב אלתרמנים. משהו בפריכות, אני מניחה.
כ"ד אדר ב´ ה´תשס"ח

טבילה
"באנו להפריע קצת, אני מקווה שלא אכפת לכם." מציין הבן, ומוסיף ושואל: "דתיים, הא?" הוא נראה טיפוס משכיל ועדין, על אף גודלו. "יפה, יפה. היום תזכו לראות טבילה של כלה ביום חתונתה."
י"ב אדר א´ ה´תשס"ח

שחיקה
מר נחמן קצץ בצלים ושומים לארוחת הערב, כשפתאום נתקעה לו הסכין באמצע החיתוך ובאמצע הבצל. כבר מזמן הרגיש מר נחמן שהסכין מאכזבת אותו. הוא השתדל לא לומר זאת בגלוי
כ´ שבט ה´תשס"ח

על החיים ועל המוות
הנה אדם. איני יודע איך קוראים לו בדיוק, או מה שמו שנקרא בו בשעת לידתו. לצורך הסיפור נקרא לו חיים. ואף ששמו לא משחק שום תפקיד, ולו קלוש ככל שיהא, בעלילה, בכל אופן ראוי שיקרא בשם כלשהו.
י"ב תשרי ה´תשס"ח

חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד