בנושא
בכרם
חדשות
 
אֵלֶּה תּוֹלְדֹת / דויד אוחנה
בביכורים מאז כ"ח תמוז ה´תש"פ

אֲנִי

בַּת לֵאָה

יַצְאָנִית בַּת יַצְאָנִית

כְּשֶׁלֹּא עֲמַדְתֶּם בְּמִילַתְכֶם

הֶחֱרַשְׁתִּי

כְּשֶׁנִּלְקַחְתִּי לְמִזְבֵּחַ הָעֵדוּת

שָׁתַקְתִּי

כְּשֶׁנֶּפֶשׁ אִשָּׁה נִבְאֲשָׁה

דָּבַקְתִּי

זִכְרוּ שֶׁגַּם



אשמה

© כל הזכויות ליצירה שמורות לדויד אוחנה
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ב´ אב ה´תש"פ  
אבל אני קוראת כאן רמז או השראה מ"כתוב בעפרון בקרון החתום".
בין אם זה מכוון וגם אם זה במקרה (אבל איך נוצרת מעגליות כזו במקרה), מעורר מחשבה מאוד. מילים מוכרות ועדיין אני לא מצליחה לחבר תמונה לשיר הזה.
ג´ אב ה´תש"פ  
כואב, ממש שומעים את הזעקה, את היאוש, את הבקשה, את חוסר האונים.

וקיטש, החיבור שלך לדן פגיס נתן לי התבוננות חדשה על השיר, אני קראתי את זה בעיניים מאוד ספציפיות (בת לאה זו דינה, והשיר עוסק בכללי באונס/ הטרדות. אבל הגיוני שממש לא כיוונתי וזו סתם פרשנות שלי)

דויד, תודה על האומץ לעלות שיר כזה.
ג´ אב ה´תש"פ  
בעז"ה אחזור בקרוב לפרט.
א´ אלול ה´תש"פ  
לצערי, הימים האחרונים החזירו אותי לכאן.

לקיטש- כשכתבתי את השיר רציתי ליצור מעגליות (סיפורי התולדות- דבר שקורה דור אחרי דור), בדיעבד נזכרתי ביצירתו של פגיס (כנראה הלא מודע נוכח תמיד).

לשירת טל- אכן ניסיתי לכוון למקום הזה, לקחת את האונס הראשון בתנך כמייצג לכל אלו שבאו (ועדיין באים) אחריו. ובעיקר לתת דגש על אשמת הקורבן (כפי שחלק מהפרשנים עשו לדינה) וקורה גם בימנו בתהליך החשיפה.

 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד