בנושא
בכרם
חדשות
 
שיח השדה / כוכב נודד
בביכורים מאז כ"ד אייר ה´תש"פ

כְּשֶׁהוּא יָצָא לַשָּׂדֶה
לִשְׁפֹּךְ כַּמַּיִם שִׂיחוֹ
הָעֲשָׂבִים פָּסְקוּ לְפֶתַע
מִלּוֹמַר שִׁירָה
וְעַל הָאֲדָמָה
זַחֲלוּ בְּשֶׁקֶט
בֵּין עָלִים יְבֵשִׁים
קַדְרוּת וּדְמָמָה
וְאֵין נֶחָמָה.

וְהוּא פָּתַח אֶת פִּיו
וְסָגַר בִּשְׁתִיקָה
וּלְבָבוֹ הַשָּׁבוּר
פָּלַט נְהָמָה
וְעַל פֶּרַח קָטָן
שֶׁהָרֶגַע נִפְתַּח
זָלְגָה לָהּ דִּמְעָה
שְׁקוּפָה וְחַמָּה.

וְהַשִּׁבּוֹלִים רָעֲדוּ
בֵּין הַסְּלָעִים
וְחִפְּשׂוּ טִפַּת אוֹר
בֵּין הַצְּלָלִים
וּזְעָקָה שְׁקֵטָה עָלְתָה
מִסִּדְקֵי הָאֲדָמָה
בְּצִמָּאוֹן עִם תִּקְוָה
חֲרִישִׁית וְרַכָּה.

וְהוּא אָסַף עַצְמוֹ
מִבֵּין הַשִּׂיחִים
וְרוּחַ לִטְּפָה
אֶת פָּנָיו הַלַּחִים
וּבְנָשְׂאוֹ עֵינָיו
לְהַבִּיט לַמָּרוֹם
לְפָנָיו נִגְלָה
רָקִיעַ בְּטָהֳרוֹ.



התבודדות זעקה

© כל הזכויות ליצירה שמורות לכוכב נודד
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ה אייר ה´תש"פ  
אהבתי את המשחק שאתה עושה בה ביחס למהותה של תפילה, ושל התפילה הזאת בפרט.
מעניין שבחרת לזהות את ההתרחשות הזו עם זעקה בסופו של דבר. את ההתבודדות אני מבין מאוד. זה אינטואיטיבי. אבל השיוך לזעקה הוא מחדש ומעניין. תודה.

רוצה להציע, במובן הטכני, לשקול לוותר אולי על וו החיבור בפתיחת כל בית. אני מכיר טוב את הרצון לאוורר את קצב השיר עם רציפות מתמשכת כזו, אבל מרגיש לי שיש לה גבול מסויים. אולי נניח להשאיר רק בבית האחרון.
[זו דעתי, כן? כובן שזה נתון לטעם אישי]

תמשיך לשתף אותנו :)
כ"ה אייר ה´תש"פ  
הזעקה שטמונה בשיר היא זעקה חנוקה, מאיימת להתפקע, שמשתחררת בעזרת 'שיחי השדה', ושם היא מתגלה כזעקה מתוקה ומנחמת.

לגבי ה'ווים', אני מבין מה אתה אומר, אבל כשניסיתי לקרוא את השיר בלי ווים זה הרגיש לי קטוע קצת.
תודה רבה...
כ"ז אייר ה´תש"פ  
זה שיר תפילה מבלי לדבר את התפילה, אבל הוא גם לא חיצוני לה ומדבר "על", הוא מדבר "את" בלי לגלות את הזעקה. יפה מאוד בעיניי.

ממש ממש מסכימה עם ציפור לגבי הו', לטעמי שזה לא מרגיש מאוורר, אלא כבר מעמיס קצת.. אם זה מרגיש לך קטוע כשאתה מוריד, נסה אולי להוסיף סימני פיסוק במקום?
כ"ז אייר ה´תש"פ  
מחמאות חילקו לך בצדק. לחזור עליהן יהיה לזרא. תודה לך על השיר. ראשון ראשון. וזו כנראה הפעם הראשונה שאני כותב תגובה כזו ארוכה מזה עשור בערך. אם היא חריפה זה לא מניסיון לשבור להתנשא או לערער. אלא מתוך הערכה. לא משנה בכלל לגעת בשיר הנוכחי האמן בו כמות שהוא ולזה אינך צריך זרזיר כמוני. מעניין לעומת זאת מה יקרה ביצירה הבאה.

ומעניין אם לוצי נתן לתוגבה שלי לעבור באופן קריא.
אני שולף פה את כל מכונות הקפה להילחם איתן בו.
ויושב בשקט עד שמישהו בכלל ייזכר ולא קוראים לו יוביגיבורל


כְּשֶׁהוּא יָצָא לַשָּׂדֶה. __ השאלה שלי היא האם צריך אזכור מלא של הארמז. ורק אתה יודע את התשובה.

לִשְׁפֹּךְ כַּמַּיִם שִׂיחוֹ
הָעֲשָׂבִים פָּסְקוּ לְפֶתַע
מִלּוֹמַר שִׁירָה ____ וכאן הארמז חשוף מידי.
שוב אותה שאלה ושוב איני יכול לענות.

וְעַל הָאֲדָמָה ___ אנו עוסקים בעשב. הואו באמת לבדה
נראית מיותרת.

זַחֲלוּ בְּשֶׁקֶט
בֵּין עָלִים יְבֵשִׁים
קַדְרוּת וּדְמָמָה
וְאֵין נֶחָמָה. (קדרות דממה ונחמה אין. ? )

וְהוּא פָּתַח אֶת פִּיו ___ הדובר נוכח פה ללא הואו.
ושוב זו רק דעתי
וְסָגַר בִּשְׁתִיקָה. ____ אם הואו הפותחת נצרכת זו
ושאחריה הצמודה בהחלט
מקשות על הקריאה
וּלְבָבוֹ הַשָּׁבוּר
פָּלַט נְהָמָה
וְעַל פֶּרַח קָטָן
שֶׁהָרֶגַע נִפְתַּח
זָלְגָה לָהּ דִּמְעָה
שְׁקוּפָה וְחַמָּה. ____ איני בטוח שהרחבת את הדימוי.
דמעה בהגדרה שקופה וחמה.
נסה לשחזר רגש או שבירה
של המוכר. (זו למשל לא הצעה
לשיר הנוכחי. סמנטיקה של
דימויים זה עולם מתפתח.
נוע בנחת -:) )

וְהַשִּׁבּוֹלִים רָעֲדוּ ____ שוב איני מבין את הואו -:(
בֵּין הַסְּלָעִים _____. השבולים בדרכ בשדות הפתוחים
אני מנסה לחבר פה גשר. כיוון
שגידולי שדה ועצים מסמלים
פיזית שטח פתוח ופרוץ
וְחִפְּשׂוּ טִפַּת אוֹר. _€_ ואו -:(

בֵּין הַצְּלָלִים. ___. חזרה לשאלה על הסלעים

וּזְעָקָה שְׁקֵטָה עָלְתָה______ ואו -:(

מִסִּדְקֵי הָאֲדָמָה
בְּצִמָּאוֹן עִם תִּקְוָה
חֲרִישִׁית וְרַכָּה.

וְהוּא אָסַף עַצְמוֹ
מִבֵּין הַשִּׂיחִים
וְרוּחַ לִטְּפָה ___ ואו -:(
אֶת פָּנָיו הַלַּחִים
וּבְנָשְׂאוֹ עֵינָיו
לְהַבִּיט לַמָּרוֹם
לְפָנָיו נִגְלָה
רָקִיעַ בְּטָהֳרוֹ. ___ למה השינוי פה ולא בטהרתו?
מעבר לפער בין הזעקה לאורך השחר והשבירה שלה
שכמעט קרתה מאליה ללא שום תהליך. נקטע המעבר באופן שאו ששובר את אמינות המאסף או את הזעקה.



כ"ח אייר ה´תש"פ  
וואו, תודה רבה, השקעת בתגובה...
אני מקווה שבהמשך אני אלמד מההערות היפות שלך (או לפחות מאלה שהבנתי ... )

שתי הערות שוליות למדי:
- לגבי השיבולים בין הסלעים, כנראה שאתה רגיל לראות שיבולים בשדות הרחבים, אני רגיל לראות אותן בהרי הנגב גדלות בר בין סלעי המדבר (במיוחד בעונה הזו).
- לגבי 'רקיע בטהרו', זה מבוסס על הפסוק "וּכְעֶצֶם הַשָּׁמַיִם לָטֹהַר", אבל יכול שאתה צודק שהיה עדיף להיצמד לביטוי המקורי (ברכות נט.) "הָרוֹאֶה רָקִיעַ בְּטׇהֳרָתָהּ אוֹמֵר בָּרוּךְ עוֹשֵׂה בְּרֵאשִׁית"...
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד