בנושא
בכרם
חדשות
 
פְּסִיעוֹת / np17
בביכורים מאז ב´ חשון ה´תש"פ

לַיְלָה שׁוֹרֵק
תַּחַת פְּתָחֵינוּ
מִילְיוֹן כּוֹכָבִים
תְּמוּנוֹת שֶׁל קִיר מִתְקַלֵּף
וְאַתְּ
דּוֹמֶמֶת אֶת שְׁתִיקָתֵךְ הַנָּאוָה
בְּחָסוּת תְּאוּרַת הָרְחוֹב
וְאַתְּ
רְצוּיָה בַּגַּלִּים הַמְּלַטְּפִים אֶת הַחוֹל
מַבִּיטָה בְּאֵלָם בְּעֵינַיִךְ הַמְּצֹעָפוֹת
בַּנְּשִׁיקָה הַשַּׁבְרִירִית בֵּין מַיִם לָאֲדָמָה
טוֹבְלוֹת הֵן, עֵינַיִךְ,
בְּשִׁגְרַת מַשָּׂא הַחַיִּים עֲלֵי אֶרֶץ
בְּקוֹמַת הַסָּב הַכְּפוּפָה אֶל הַמִּשְׁעֶנֶת
בְּיָגוֹן דָּהוּי שֶׁל שָׁנִים
בְּאַרְמוֹן מְפֹאָר נְטוּל פַּעֲמוֹנִים
אך בַּת שִׂמְחָה מְרַצֶּדֶת
מְרַחֶפֶת
וְאַתְּ
מְבָרֶכֶת בְּפֶה שׁוֹקֵט
בִּלְחִישׁוֹת רָמוֹת מְפוֹרֶרֶת
מִלּוֹתַיִךְ
אוֹ שֶׁמָּא
דִּמְעוֹתַיִךְ
אוֹ שֶׁמָּא תְּפִלּוֹתַיִךְ הֵן
תְּפִלּוֹת רַכּוֹת הַבּוֹקְעוֹת
מֵרִצְפַּת הָאַשְׁמֹרֶת הָאַחֲרוֹנָה
וּמְבַקְּעוֹת
אֲבָנִים כְּבֵדוֹת שֶׁל בַּרְזֶל
וְשָׁמַיִם שֶׁל נְחֹשֶׁת
לְבָבוֹת סְגוּרִים
וּנְפָשׁוֹת שֶׁל שְׁבוּרִים
אַתְּ הָיִית נוֹטַעַת גַּן בְּתוֹךְ עֵדֶן
בְּרוּחַ חֲרִישִׁית
הִפְרַחְתְּ שָׁלוֹם
בְּעוֹלָם שָׁרוּי בָּעֲלָטָה
עוֹד כְּשֶׁפֹּה הָיָה רַק סֶדֶק



אהבה ביחד געגוע יחסים מילים שניים

© כל הזכויות ליצירה שמורות לnp17
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ג´ חשון ה´תש"פ  
טוב לדעת שאנשים שהיו פה ממש ממש מזמן עוד חוזרים מדי פעם..
אני אוהב את המרקם של התמונה שטווית פה. המשלב הגבוה והדימויים העשירים משווים את הנימה המתאימה לסיטואציה בבחינת תפאורה נאה.
בקריאה שניה התלבטי איך השיר יקרא אם זה יהיה מחולק לשלושה בתים, נניח. יכול להיות שזה יכול לתרום מבחינה עיצובית ולהקל על שטף הקריאה וההבנה.
תודה!
ג´ חשון ה´תש"פ  
בהחלט קאמבק. פעם בשנה או שנתיים מתעורר בי הרצון לשוב ולפרסם כאן. יש במקום הזה נקיות וצלילות שאני לא בטוח שאני מוצא ברשתות החברתיות.
מקווה לפרסם כאן יותר.
לגבי החלוקה לבתים, בהתחלה היתה לי שאיפה כזאת. עד שהבנתי שרצף הקריאה הבלתי פוסק הוא מה שהופך את השירה הזאת לכל כך מיוחדת בעיני. יש כאלו שחלוקה לבתים עושה חסד עם השירה שלהם, אצלי זה מרגיש דווקא להפך. אני אוהב להשאיר את חוויית השטף והזרימה שבקריאה..
ג´ חשון ה´תש"פ  
זה הרי ממש עניין סגנוני-אישי. סתם תהיתי. וברור גם לי שיש תרומה משעמותית לקצב של השיר, העובדה שהוא כולו רציף.
ויאללה, מוזמן להמשיך עוד
ג´ חשון ה´תש"פ  
לקרוא מילים כאלה. והתגובות משמחות (תבקר עוד! כולם רק מרוויחים), והנקודה של מתי מתאים לחחק לבתים ומתי לא מעוררת מחשבה. הרבה פעמים יצא שבגלל השטויות שהאתר עושה, חלוקות לבתים בשירים ששלחתי לא עברו, והתבאסתי מזה ממש. זה אמנם יצר קריאה חדשה (או אולי אפילו שיר חדש?), אבל ברוב הזמן דבקתי בשאיפה לבתים. np17, הארת לי פה משהו. תודה!
ד´ חשון ה´תש"פ  
אני מתבאסת מזה שאין לי הרבה מה להגיד (בניגוד לאחרים) בתגובות על יצירות מלל.

אבל אהבתי מאוד
ה´ חשון ה´תש"פ  
תודה רבה לכם, ציפור אחוזת קסם, מפרש ומרים. פידבקים כאלה מחממים את הלב ומאמין שבע"ה אמשיך...
מרים, חייב לומר שאני מזדהה עם הרצון להוסיף תובנה כלשהי. ובכל זאת יש משהו קסום לדעתי גם בעמידה החווייתית אל מול יצירה. קרה לי כמה פעמים באתר הזה ובכלל שמצאתי את עצמי קורא שירה או שומע שיר, ופשוט שותק בפליאה ונהנה מהמתיקות.
י"א חשון ה´תש"פ  
הדימוי שלי לחוויה של קריאת השיר הייתה קצת כמו לדפדף באלבום תמונות.
יש כאן כמה תיאורים יפיפיהם שמעבירים את התנועה של השיר בחן גדול
י"ב חשון ה´תש"פ  
סחתיין על הדימוי, יודל'ה. אהבתי מאד.
ותודה רבה רבה על הפידבק
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד