בנושא
בכרם
חדשות
 
כיפור / שירה 555
בביכורים מאז כ"ו אלול ה´תשע"ט

ביצר הזה - שאפשר לקרוא לו רע,

 

אבל אני דווקא אוהבת אותו,

 

היא החליטה ללכת ביום כיפור עם בגדים אדומים.

 

ביצר הזה היא באה לפני יושב מרומים

 

עם שקיות של עברות, של מחשבות סוטות,

 

ביצר הזה היא צחקה כשכולם בכו בווידוי

 

ביצר הזה, היא עמדה מולו.

 

ולא ברגליים צמודות, לא בראש מורכן

 

וקראה לו - ריבון עולמים

 

ביום הכיפור הזה זה מה שיש לי להביא לך

 

שקים אדומים

 

רצונות אבודים

 

תחליט מה לעשות איתם

 

אני לא רוצה רחמים.



יום כיפור תשובה

© כל הזכויות ליצירה שמורות לשירה 555
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ח אלול ה´תשע"ט  
וואי, קשוח.
נראה שמוכרח להבין מי עומד מאחורי הכתב הזה.
מעניין אותי מאיזה מקום נכתב הקטע?
אם ממקום מתריס, או כועס, או כואב. או אולי קצת יאוש?
(באהבה שלמה ורק מתוך סקרנות. מקווה שלא פוגע באיזה שהוא אופן).
י"א תשרי ה´תש"פ  
וואו, אוקיי.
מגניב.

זה מעורר הזדהות, אני חושבת שיש הרבה אנשים שעומדים מול אלהים ביום כיפור גם עם תחושות-מילים כאלה, לפעמים בעיקר עם כאלה ולפעמים עם קולות כאלה יחד עם קולות אחרים.

(הרבה פעמים ב"אבל לא על ידי ייסורים" יש בי מחשבה כזו של "אני לא מפחדת, שיהיה ע"י מה שיהיה", קצת כמו "בכל חומרת הרחמים" של עמיחי).

עד כאן התוכן, שעליו - יופי, שכוייח.

לעניין הצורה
יש מלא רווחים, נורא קשה לקרוא ככה.
חוץ מזה - המעבר בין "היא" ל"אני" לא ברור לי.
אני חושבת שהיה יותר עוצמתי להיפתר מאותה "הא" ולעבור לשיח של אני-אתה, שהוא מטבעו הרבה יותר חד ולדעתי יתאים יותר לתוכן.
חוצמזה (בעייני, כן?) ניתן להשמיט את שתי השורות הראשונות כי המילה יצר כשלעצמה באה עם הקונוטציות של רע שהוא טוב וטוב שהוא רע.

ושוב - תודה, מעורר הזדהות ומחשבות
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד