את האמת, ואני מקווה שזה לא יפגע... אל הקול (שירה) אני פחות מתחברת, אבל אני מניחה שזה עניין של הרגל ... (יש פה יוצר שלקח לי זמן לאהוב את הקול שלו והיום הוא אחד האהובים עליי כאן, ברשימה גבוהה)
גם אני מסוייג, אך לצערי לא היו ברשותי אלטרנטיבות, כמו כל שאר הכלים.... בעז"ה. עברתי בין כמה תוכנות, עם הרבה ניסוי וטעייה והשיר הזה, ובפרט השירה, הוא הקרבן התמים, לצערי. אולי אקליט מחדש ביום מן הימים.
מכל הבחינות. גם הטקסט, גם העיבוד, גם איכות ההקלטה. מה שטיפה צרם לי זה הכינורות. עדיף לענ"ד בלי, או כלי אחר. באזניי זה נשמע יותר מידי כמו אורגנית וזה בכלל לא עומד ברף של שאר הפרמטרים בשיר. אני כן רוצה באותו הקשר לציין שהתפקידים שהכינורות מנגנים מצוינים! ואז בכלל זה מרגיש לי טיפה פיספוס. שמעתי בהמשך שיש גיטרה חשמלית שעושה סולו. בין אם זו גיטרה אמיתית ובין אם זה אורגנית זה נשמע יותר טוב מהכינורות. (עובדה שאני לא יודעת אם זה אמיתי או לא. ז"א זה נשמע אמיתי) תמשיך ליצור!
גם אני תהיתי לגבי זה, אני חושב שטעיתי ב-VELOCITY של המידי בכינורות, למרות שניסיתי לרוורב אותם שיישמעו כמה שיותר טוב, אבל בכל זאת... האמצעים שלי די מוגבלים, אז אין מנוס ממידי, אולי באמת אשתמש רק כדי לדחוף את השיר ולא ככלי מרכזי בולט. אני אשתפשף בזה בעז"ה. אני מקוה שזה לא מפריע ברמה שפוגעת ביכולת להיות קשוב לשיר. הגיטרות דווקא אמיתיות... עשיתי עיבוד אחר לפני והגיטרה באמת הייתה במקום הכינורות, אבל זה היה צעקני מדיי ולא רך, אז החלטתי לשנות.
אני מוצאת שכינורות במידי בד"כ נשמעים הכי טוב כ"שטיחים" ברקע. (אני מקווה שאתה מבין למה אני מתכוונת). כמנגינות סולו זה קצת נופל לטעמי. גם מצאתי שאקורדיון במידי נשמע לא רע גם.
וברמה הכללית: וודאי שהמון פעמים האמצעים מוגבלים כשאנחנו בסלון ביתנו חושבים על להקליט משהו ולהעלות אותו לאתר ביכורים. השאלה היא, לדעתי, בתוך המגבלה איך אפשר להשיג הכי הרבה יופי, אמירה פנימית ואותנטית ואקוסטית. לא בטוח שהרצון להכניס "מה שיותר כלים" בא לטובת היצירה. פשוט הבעיה עם מידי (במקרה וזה ממש ברור שזה מידי) הוא, בין היתר, שהוא נטול רגש והבעה. שטוח למדי. במקרה של השיר שלך זה ממש הפך מה שניסית להביא פה. לכן זה קצת זורק אותנו (טוב אותי. אולי אדבר בשם עצמי) למקום שהוא מטשטש אמירה פנימית.
כל זה הוא דיון כללי שנוגע לכל היוצרים שמעלים לכאן דברים.