המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
להבות / דס בן אהוב
בביכורים מאז י"ט חשון ה´תשע"ג


יִצְחָק פּוֹסֵעַ בְּעִקְבוֹתֵיהָ

כְּשֶׁהִיא פּוֹתַחַת וִילוֹנוֹת וּלְבָבוֹת.

כָּל-כָּךְ דוֹמָה,

קְלַסְתֵּר אֶחָד, אִשָּׁה וָאֵם.

כַּמָּה אוֹר מֻכָּר

זוֹהֵר בַּנֵּר שֶׁהִיא מַדְלֶקֶת

וְהַחַלָּה כֹּה מְתוּקָה

זִכְרוֹן יַלְדּוּת פּוֹעֵם

וְהֶעָנָן שֵׁמְרַכֵּך הַגְּבוּל

בֵּין פְּנִים לְחוּץ

בֵּין אָז לְכַאן

נוֹסֵך לוֹ בּוֹהַק מְיוּחָד.

בְּמַבָּטָהּ בּוֹעֶרֶת הַשַּׁלְהֶבֶת

רוֹקֶדֶת לְעֵינָיו

בָּן לַהֲבוֹת עֲקֵדָתוֹ

רוֹגְעוֹת

קִמְעָה.

 





© כל הזכויות ליצירה שמורות לדס בן אהוב
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ב חשון ה´תשע"ג  
שלט פרסומת שכזה, לשיעורים על פרשת השבוע במבט אקטואלי.
וחשבתי כמה מוזר זה לקשר את פרשת השבוע לאקטואליה. הרי היא כל כך חיה כל הזמן.

והנה את מוכיחה לי את זה במילים הכי נכונות ויפות, לטעמי. זה שיר של נחמה ושל אהבה - שילוב ייחודי כל כך, ומנצח, אם תשאלי אותי. תודה רבה עליו. הלוואי שיימצאו לך עוד צירופים כאלה ותביעי אותם בשבילנו במילים טובות כל כך.
כ"ג חשון ה´תשע"ג  
אפרת, את אמרת ממש מהקסם כאן. תאמיני לי, זה המזל של החוג שלנו שיש לו תלמידים כמוך... :)
ולמשוררת שנכבדת בעיני מאד כרגע,
ככה זה שיר, כשהתימצות טעון בכל כך הרבה עושר ואפשר לשפוך עליו מילים מכאן עד תאילנד או לפחות עד אלוני ממרא הקדומה,
אבל בסוף רוצים רק ללוש אותו ולצטט ובמיוחד את השורות
קְלַסְתֵר אֶחָד, אִשָׁה וַאֵם.
ו-
לְעֵינַיו

בָּן לַהֲבוֹת עֲקֵדָתוֹ

רוֹגעוֹת

קִמְעָה.

לא, לא , בעצם הכל.
חזק.איך עשית כזה בכלל.
חמסה חמסה.
כ"ג חשון ה´תשע"ג  
תודה רבה שנתת לנו לקרוא
כ"ג חשון ה´תשע"ג  
מקסים ומיוחד מאוד.
:)
כ"ג חשון ה´תשע"ג  
כַּמָּה אוֹר מֻכָּר
זוֹהֵר בַּנֵר שְׁהִיא מַדְלֶקֶת
(כמה אור)

זִכְרוֹן יַלְדוּת פּוֹעֵם
(כאן, זה כאב)

והסוף.

רוצה לשוב אליו לפני שבת.
כ"ו חשון ה´תשע"ג  
השיר הזה תפס אותי מאוד. הצד הטראומתי האפל שלו כל כך שלם בהתכחשותו העצמית, בכמיהה שלו לחזור לחיים שלפני, שבהם היה הכל פשוט ומאיר כל כך. וכמה עוגן הוא מוצא ברבקה, כמה עוגן הוא פשוט חייב למצוא בה.

אני בעיקר אוהב מאוד את הפשטות הטעונה של השיר, את השריטה הסמויה העמוקה שמורגשת היטב מאחורי כל מילה ומוליכה את השיר למקום אליו הוא חייב לחזור. זה מזכיר לי את דליה רביקוביץ'.

תודה על השיר.

(את ודאי מכירה את מדרש חז"ל על מותה של שרה, לפיה התחזה השטן ליצחק וסיפר לה כיצד עקד אותו אברהם, וכיצד נמנעה לבסוף העקדה בגלל התערבות אלוהית. ואי אפשר שלא לחשוב, שאחרי הכל השטן אמר את האמת. ומה היה קורה אם לא היה נקרה השטן בדרכה; אם יצחק ואביו היו חוזרים מהעקדה והיא עדיין הייתה שם. האם אז לא היה יצחק מספר לה דבר? האם לוּ היה מספר תגובתה הייתה שונה? איך היו נראים החיים שאחרי?)
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד