המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
אני מקריאה לך / לייאה
בביכורים מאז כ"ז אדר ה´תשע"ב

אֲנִי מַקְרִיאָה לְךָ אֶת יְהוּדָה עָמִיחָי
עוֹצֵם אֱלֹהִים וְפוֹקֵחַ
וְיוֹדַעַת שֶׁאֱלֹהִים מְדַבֵּר בְּךָ אֵלַי
וְאַתָּה שׁוֹתֵק אוֹתוֹ נֶאֱמָנָה.
מִמּוּלֵנוּ אִשָּׁה צוֹוַחַת תְּקִיעוֹת שׁוֹפָר
מְקֻטָעוֹת וְקְרִיאוֹת תַּרְנְגוֹלִים עִם שַׁחַר
וְאֲנִי תּוֹהָה אִם עָדִיף לְהִתְאַכָּל פְּנִימָה
אוֹ הַחוּצָה.
אֱלֹהִים מִתְבַּקֵּעַ בֵּין שְׂפָתֶיהָ בְּקֶּצֶף נוֹרָא
אַךְ אֲנָשִׁים כְּהֶרְגֵּלָם נֶאֶטָמִים לְנְבוּאָה,
מֵעֲדִיפִים אוֹתוֹ דּוֹמֵם.

לוּ הָיִיתָ נִשְׁבַּר וְמְנַתֵּץ כְּבָלִים שֶׁל טֶבַע,
מָה הָיִיתָ גּוֹעֵשׁ אֵלָיי, הַנּוֹטַעַת עֵינֵיהָ
בְּעֵינֵיךָ, מִתְעָקֶשֶת לִדְלוֹת מִשָׁם
צֵל שֶׁל הַכָּרָה


אלוהים זיקנה מילים

© כל הזכויות ליצירה שמורות ללייאה
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ח אדר ה´תשע"ב  
בין מילים ושתיקה וקולות
ובין טבע לאלוהים
ובין שני אנשים
כ"ח אדר ה´תשע"ב  
אין ספק שאלוהים מדבר בך....
כ"ח אדר ה´תשע"ב  
זה יפה.
איך אני אוהב שירים שמתייחסים לאלוהים כחלק מהעולם, מהיום יום. אחזור לכאן בקרוב..

(התגעגענו. יכול להיות שראיתי אותך אתמול באוטובוס לקריית ארבע?)

כ"ח אדר ה´תשע"ב  
אולי זו ההגדרה היחידה המדייקת במשהו את מערכת היחסים המורכבת והמטורפת והיפהפיה של עמיחי עם בורא עולם.

הטבע מתפקע בדרך כלל. לא כובל ולא נכבל. וקחי לקח, אל נא תתעקשי יותר מדי לדלות צל של הכרה.

שיר יפהפה.
כ"ח אדר ה´תשע"ב  
תודה. תגובה מפורטת יותר תבוא בזמן מפורט יותר.
כ"ט אדר ה´תשע"ב  
אתם נהדרים. תודה לכם.
דניאל- בהתחשב בעובדה שלא ביקרתי בקרית ארבע משהו כמו שנתיים כנראה שזאת לא הייתי אני. עד כמה שידוע לי בכל אופן.
אני גם אוהבת שירים כאלה:)
ביאה- טבע האדם כובל. אבל, כן, הייתי צריכה מילה אחרת שם, במקום טבע.
כ"ט אדר ה´תשע"ב  
ב´ ניסן ה´תשע"ב  
וניסיתי להגיד לך, אבל לא עבד.


איזה כיף לך שיש לך את המילים האלה.
ג´ ניסן ה´תשע"ב  
לאה יקירתי,
כרגיל, זה פשוט תענוג לקרוא את מה שאת כותבת..
חושבת עליך:)
ט´ ניסן ה´תשע"ב  
"לְהִתְאַכָּל"? בטוחה בניקוד של האות כ'?
לא כל כך הבנתי את הצורך ביהודה עמיחי, במחילה מכבודו ומכבודך. ואולי אני לא מכירה מספיק את השירה שלו כדי להבין למה רמזת כאן?
כמו כן המעבר החד בשורה "מָה הָיִיתָ גּוֹעֵשׁ אֵלָיי, הַנּוֹטַעַת עֵינֵיהָ..." הפריע לי קצת. אני לא בטוחה שהפסיק שם נכון, וכן אינני מבינה מדוע אין פסיחה בין השניים. ככה יהיה פחות עמוס במעברים בין הדמויות.

ואחר שפתחנו ב"גנות" (ולא, מה שכתבתי כלל וכלל איננו גנות, אלא נסיון להבין...) - נסיים בשבח: השיר הזה, על הצווחות והדומיות שבו, על ההקשבה והאדישות שבו פשוט מקסים. טרם הספקתי להבין את כולו, בין השאר בגלל האמור לעיל, אבל מה שהבנתי היה נפלא. צובט, בועט, מעיר ומעורר.
ט´ ניסן ה´תשע"ב  
אני לא יודעת כמה את מכירה את שירתו של יהודה עמיחי ולכן קצת קשה לי לענות על השאלה. השיר מתאר למעשה סיטואציה מציאותית לחלוטין, אם כי עדיין לא הייתי משאירה שם את יהודה עמיחי אם הוא לא היה נצרך. הוא פשוט מתאים לסיטואציה, משקף את הרגע הזה בין שני אנשים, מילים ואלוהים. והתנודה הזאת שבין הסתר לגילוי, בין זעקה לדממה...

בנוגע לניקוד את צודקת. זאת פשלה. הניקוד יצא כל כך קטן שהייתי בטוחה שהצירה סתם נמרח.
בנוגע לפסיק- כן, אני חושבת שהוא חיוני שם. אולי הפסיחה באמת מיותרת.

תודה על ההערות וההארות!
כ"ה ניסן ה´תשע"ב  
תודה.
כ"ה ניסן ה´תשע"ב  
תמיד אני מצליחה להיכנס לשירים שלך רק בנסיון שני שבא אחרי הפוגה.
וזה באמת נפלא.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד