המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
(זה כמו לכתוב על געגוע) / אוסנתי
בביכורים מאז י"א חשון ה´תש"ע

 

                                                           


                                                                                                               לליאת.


אָמַרְתָּ לִי שֶׁאֵין לָהּ סוֹף, לָאָרֶץ הַזֹּאת.

וְאָמַרְתִּי לְךָ שֶׁהַסּוֹף:

אֵין לוֹ אֶרֶץ.


אַחַר אָמַרְתָּ לִי זֶה כְּמוֹ

לִכְתֹּב גַּעְגּוּעַ בְּלִי העי'''ן.

הִנֵּה כָּכָה:

גַּ   גּ    וּ

אַתְּ רוֹאָה,

זֶה בִּכְלָל לֹא ---

א.

(אתה)


וְהִגַּעְתָּ אֵלִי מִתּוֹךְ הֶהָרִים

חוֹל וּמַיִם צְבוּעִים בְּחֹשֶׁךְ

וּבִקַּשְׁתִּי מִימְךָ דִּין וּדְבָרִים

עַל זָהָב שֶׁהָיָה לִנְחֹשֶׁת


וְעָצַמְתָּ עֵינֵי וְקָטַפְתָּ רִיסִים.

וְהִצְבַּעְתָּ עַל אִישׁ וְעוֹד אִישׁ מָתְּרִיסִים

כְּנֶגְדְּךָ מְזַלְזְלִים בְּעֵינֵיךָ, לֹא מְבִינִים

שֶׁגַּם אַתָּה

מְחַפֵּשׂ מָקוֹם לִישֹׁן.


ב.

(אני)


עוֹבֶרֶת דְּרָכִים.

כֹּהֵן גָּדוֹל מַפִּיל יָדִי שֶׁלֹּא אֶתְחַנֵּן: אָנָּא,

שֶׁלֹּא יִשְׁטֹף הַגֶּשֶׁם שֵׂעָרִי

שֶׁלֹּא אֶטְבַע תַַּחַת

גִּשְׁמְי הַחוֹל.


וְהָאֲנָשִׁים כֻּלָּם כַּרִים.

לָשִׂים בָּם רֹאשׁ, לִצְעֹק חֲלוֹם

לֵיל חֹרֶף. לִצְעֹק -

נִגְמַר הַלַיִל, נִשְׁאַר

הַחוֹרֵף . כַּמָּה פַּחַד יֵשׁ בּוֹ. וכַּמָּה חֹשֶׁךְ

פּוֹחֶד מְחֹשֶׁךְ. כִּמְעַט כְּמוֹ שֶׁאֲנַחְנוּ 

פּוֹחַדִּים מְמַה שֶׁהוּא אַחֲרֵי הַכֹּל, 

אֲנַחְנוּ. 


ג.
 (כמעט) אנחנו


אַחֲרֵי הַכֹּל תִּצְחַק, אֲנִי שׁוֹמַעַת

אֵיךְ אַתָּה נִקְרַע 

בַּרֶוַח שֶׁבֵּין הַכָּתֵף לַאֹזֶן, רָטוּב

תִּצְחַק לִי,

גַּם הַצְחוֹק לִפְעָמִים

מָלוּחַ  וְרָטוּב

גַּם הַצְחוֹק

לִפְעָמִים הוּא רָעַד.

נוֹזֵל, דּוֹמֵם,

אֶל תּוֹךְ אֵלּוּ שֶׁהֵעֵזוּ

לְהַגִּיד מִלִּים שֶׁל סוֹף.


וְאָז לִנְשּׁוֹם.





© כל הזכויות ליצירה שמורות לאוסנתי
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
י"ג חשון ה´תש"ע  
מכירה את זה שאתה שומע מוסיקה כל כך יפה וכשהיא נגמרת פשוט לא בא לך להוציא אף מילה מהפה כדי לא להרוס את כל היופי הזה?
אז השיר שלך הוא בדיוק כזה.
איזו מנגינה מרטיטת לב את יודעת לנגן...
י"ד חשון ה´תש"ע  
תהחבתי ליר בצד עמוק. הוא מרגש בעצם העיסוק לו. הוא נוגע בנוקודת מיוחדות.

"אָמַרְתָּ לִי שֶׁאֵין לָהּ סוֹף, לָאָרֶץ הַזֹּאת.
וְאָמַרְתִּי לְךָ שֶׁהַסּוֹף:
אֵין לוֹ אֶרֶץ."
- חזק במיוחד!


אוסנתי, תודה
י"ד חשון ה´תש"ע  
כתוב בהחלט יפה וזורם!
אבל,
ישנם כמה מלים ומשפטים שנחיצותם אינה ברורה בשיר ונראים כגימיק (גגו?)
וכן, ישנם כמה דברים לא ברורים כלל בשיר
ואני לא בטוח שזה טוב...

שבוע טוב!
י"ד חשון ה´תש"ע  
תמיד זה עושה לי משהו לקרוא אותך, כנראה זה קשור למקום ממנו את כותבת.
כִּמְעַט כְּמוֹ שֶׁאֲנַחְנוּ

פּוֹחַדִּים מְמַה שֶׁהוּא אַחֲרֵי הַכֹּל,

אֲנַחְנוּ.

(ולא שהעייפות מאפשרת לי עכשיו להבין הכל אבל בכל זאת).


י"ד חשון ה´תש"ע  
הגגו קנה אותי לגמרי.

אני באופן אישי אוהב סדר ויש כל מיני נקודות קטנות שגורמות לשיר להיראות מבולגאן יותר מדי.

*הרווחים בין השורות
*ההקדשה הכפולה
* שבית א' מצויין בכוכבית ולא ב'א'
*להתחיל את בית ג' מתחת לאות 'ג' כמו בשאר הבתים.

לדעתי זה נקודות שיקלו על הקורא וינו לשיר תחושה טובה יותר.

אני בכל מקרה אהבתי מאוד, את הבית הראשון במיוחד.

י"ד חשון ה´תש"ע  
'גַּם הַצְחוֹק לִפְעָמִים
מָלוּחַ וְרָטוּב
גַּם הַצְחוֹק
לִפְעָמִים הוּא רָעַד.
נוֹזֵל, דּוֹמֵם,
אֶל תּוֹךְ אֵלּוּ שֶׁהֵעֵזוּ
לְהַגִּיד מִלִּים שֶׁל סוֹף'

תודה
יוני
ט"ו חשון ה´תש"ע  
התגעגענו, לאיפה הלכת לנו?
ט"ז חשון ה´תש"ע  
וְהָאֲנָשִׁים כֻּלָּם כַּרִים.
לָשִׂים בָּם רֹאשׁ, לִצְעֹק חֲלוֹם
לֵיל חֹרֶף. לִצְעֹק -
נִגְמַר הַלַיִל, נִשְׁאַר
הַחוֹרֵף . כַּמָּה פַּחַד יֵשׁ בּוֹ. וכַּמָּה חֹשֶׁךְ
פּוֹחֶד מְחֹשֶׁךְ. כִּמְעַט כְּמוֹ שֶׁאֲנַחְנוּ
פּוֹחַדִּים מְמַה שֶׁהוּא אַחֲרֵי הַכֹּל,
אֲנַחְנוּ.


זה פלוס ג'
נהדר בעיניי.

תודה
נהניתי.
ט"ז חשון ה´תש"ע  
נגע בי עמוק.
תודה.
ט"ז חשון ה´תש"ע  
איך את תמיד יודעת.

תודה.

[אני באמת לא מסוגלת להגיד עכשיו יותר מיזה, אלא אם בכי זה סוג של אמירה]

ת ו ד ה.
ט"ז חשון ה´תש"ע  
ט"ז חשון ה´תש"ע  
נגעו בי המילים כמו גם הדרך שבה הגשת אותן. הסוף ממש מצמרר. למרות שאין לו ארץ... :)
הניקוד ממש הוסיף. משחק המילים עוצמתי. במיוחד: עצמת עיני וקטפת ריסים. כואב. עמוק. כן. אמיתי. אמיץ.
לא הבנתי מי המוען והנמען בשיר. לליאת, והשיר פותח באמרת??
דווקא הסתדר לי שזה לאלוקים.

את מדהימה!
י"ז חשון ה´תש"ע  
על כל התגובות.
וסליחה שאני מתייחסת רק עכשיו אני פשוט בלי מחשב רוב הזמן.


כנ''ל לגבי מה שהארתם לי פה, באמת דברים נכונים. בעז''ה אתקן בקרוב את מה שנכון לי.

שוב תודה.

י"ז חשון ה´תש"ע  
אני הכי אוהבת בשירים שלך את זה שתמיד יש להם מנגינה פנימית.
והעצב כאן, הוא כל כך עצוב, אבל כל כך עדין, אולי אפילו מפוייס.
הבית של 'אתה' מדהים, קסום. חול ומים צבועים בחושך. וגם האחרון. איך אתה נקרע, והצחוק והבכי. וואו.

אני קצת מתלבטת, כי הייתה לי תחושה כזו, שיש כאן המון מילים יפות אבל אין מספיק תוכן שיחזיק אותן ביחד, הזכרתי מקודם את העדינות, זה הולך יחד, כאילו השיר טיפה מדי מאוורר, וצריך משהו שיחזיק אותו, ייתן לו קצת יותר בשר. מקווה שאת מבינה למה אני מתכוונת :) מצד שני, אולי זה הקסם של השיר, אבל שווה לחשוב על זה.

זה לשיר. ואת, איך את יודעת לכתוב את עצמך ואחרים בכזה דיוק פנימי. איך.
ואז לנשום. הלוואי.
מדהימה אחת.
י"ז חשון ה´תש"ע  
שיר של פרידה בעצם. עם המון כאב, אבל גם עם ראיה מפוכחת ואופטימיות. תודה על השיר היפה.

(חבל רק על טעויות צורמות באיות ובניקוד)
כ"א חשון ה´תש"ע  
אני לא יודעת.
אני צריכה לבכות עכשיו.
ט´ כסליו ה´תש"ע  
מקסים...


ב´ אב ה´תש"ע  
אמיתי, את מקצועית. את יותר סופרת ממשורת. אבל יש משהו יפה בסיפור שנכתב כשיר.

ד´ חשון ה´תשע"ב  
את כותבת כמו שאף אחד אחר לא כותב.


וְעָצַמְתָּ עֵינֵי וְקָטַפְתָּ רִיסִים.
כ"ב אייר ה´תשע"ג  
[כי אין בי מילים להגיד איך איך איך]
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד