המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
בלוז לכושון המודרני / קובי שפירא
בביכורים מאז כ"ב אייר ה´תשס"ח

שְׁנוֹת יַלְדּוּתוֹ לֹא חָלְפוּ
בְּזִלּוּף זַרְזִיפֵי חַלָב
מְעָטִינִים כּוֹרְעִים לָצֶקֶת,
בְּקִירוֹת בֵּיתוֹ לֹא נִשְׁתַּרְבֵּב
רֵיחוֹ הַטָרִי שֶׁל הֶחָצִיר,
מֵעוֹדוֹ לֹא חָלַם
לַחְרוֹץ
תְּ לָ מִ י ם  תְּ לָ מִ י ם
בְּמִנְיָן אֶצְבְּעוֹת קְרוּעוֹת.

אַךְ בְּחוֹלְפוֹ עַל פְּנֵי
שְׁלוֹשֶׁת נוֹגְשֵׂי הַשְּׁחָקִים,
שְׁלוֹשֶׁת הֶעָרִיצִים הַקָרִים
הַמְכַוְּנִים תְּנוּעַת הָעֲבָדִים
בְּאַיָּלוֹן, בָּעֵמֶק - -
הוּא נִצְמַת
בְּאֵימָה.



כאב מודרנה עבדות

© כל הזכויות ליצירה שמורות לקובי שפירא
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ב אייר ה´תשס"ח  
מובן שההפרדה בין הבית הראשון לשני מקורה בטעות טכנית שלי.

קובי.
כ"ג אייר ה´תשס"ח  
קובי, זה שיר מצוין!
אהבתי מאוד (וכבר כתבתי לך את זה..)
הכותרת- אפשר הסבר?
וגם בבית האחרון לא אהבתי את החרוזים:
הַשְּׁחָקִים-הַקָרִים-הָעֲבָדִים. לא זרם לי בשיר מבחינת הקצב.
חוץ מזה שיר נפלא, כתוב טוב.
אשריך!!
5
כ"ג אייר ה´תשס"ח  
בדיוק מה שהרגשתי כשראיתי את הגשר של הרכבת חותך את עמק אילון - נוף ילדותי.
והכי אהבתי את "נצמת"
דוקא אני בעד למשוך את "השחקים, הקרים, העבדים" קצת לעייף לקראת הפואנטה.
כ"ג אייר ה´תשס"ח  
קובי, כל הכבוד. שיר טוב מאוד!

הכותרת קצת צרמה לי. האירוניה והשנינות ברורה, אבל עדיין המילה "כושון" מפריעה לי בעין, למרות שהיא לא נאמרה מתוך העלבה

אהבתי את הרווחים בין האותיות במילה "תלמים", גם האנפורה במקום מתאימה. אני אוהב במיוחד אמצעים אומנותיים ויזואליים. מומלץ לעשות עוד רווח בין שתי המילים, עכשיו זה נראה כמו מילה אחת ארוכה...

אני מודה שהופתעתי מהבית השלישי. בנית את זה טוב, הכנסת את הביקורת בדלת האחורית, כל הכבוד!

סחטיין,
רותמ'ס.
כ"ג אייר ה´תשס"ח  
הייתי בטוח שהרווח מכוון, כך שריחו הטרי של החציר הוא זה שמעולם לא חלם לחרוץ תלמים באצבעות הכושון.

השיר עשה את פעולתו, אהבתי.


אליהו השמש.
כ"ג אייר ה´תשס"ח  
קובי, זה מצוין.
התמונה בהתחלה קשה ויפייפיה בו בזמן,
ומוזר לי להגיד את זה על שיר שהוא בעצם שיר ביקורת, אבל הוא גם מאוד.. נוגע. זה משהו שהרבה פעמים חסר בשירים כאלו, וכאן לא.
תודה לך על השיר הזה. אהבתי מאוד.
כ"ג אייר ה´תשס"ח  
כ"ג אייר ה´תשס"ח  
אבל קובי, בבקשה תחליף את הכושון הוא יוצר כל כך הרבה התנגדות על ההתחלה, זה לא יפה להשתמש במלה הזאת.

איציק.
כ"ג אייר ה´תשס"ח  
ביקורת מעולה, אהבתי מאוד את הכיוון בו בחרת להציג אותה. וגם את המשחק של "הוא נצמת באימה".
לא אהבתי את הכותרת והשימוש ב"כושון".
כ"ג אייר ה´תשס"ח  
מסכימה עם איציק.. כדאי לעדן קצת את הכותרת.

שיר יפה מאד. אהבתי מאד את הבית הראשון ואת מה שעשית עם המילה "תלמים", זה מעולה.

משהו בסוף היה לי טיפה חסר, ובכל אופן זה יפה וגם כואב בדרך כלשהיא.

וכרגיל, זו הכתיבה שלך, עם כל החדות שבה.
כ"ג אייר ה´תשס"ח  
אני אוהב את השיר, חרף היותו קצת ברור מדי. חסרים בו מסכים המבדילים.

אהבתי את החידוש "נוגשי שחקים" ושאר חידושים ומטאפורות (הריח משתרבב לדוגמא, הוא נפלא. מעין "מטי ולא מטי").
לא אהבתי "עטינים כורעים ללדת". לא יכול להסביר מדוע.
כ"ג אייר ה´תשס"ח  
אני מניח שקובי רצה לתאר את גודש החלב בעטינים, וזה עובר כי מה כבר יכול עוד לאפיין עטינים
מה שעוד לא הגיוני בצירוף הזה הוא שבעת ההריון וסמוך מאד ללידה אין באמת חלב בעטינים אלא יש חומר אחר שנקרא קולוסטרום והוא שונה בהרכבו ובכמותו (!) מהחלב שמפיק גוף המינקת אחרי הלידה/ההמלטה .

איציק.
כ"ג אייר ה´תשס"ח  
טוב, קובי, את היותך פורץ דרך אתה כבר יודע.
אני אוהבת אנשים ישירים.

השיר שלך נהדר.
כ"ג אייר ה´תשס"ח  
נוקב
כ"ד אייר ה´תשס"ח  
אני לא יודעת אם כוונתך לגשר שבעמק איילון כפי שנאמר כאן. אך השיר מדהים ויפהפה.
ואם כן התכוונת לעמק איילון כמו שחשבתי, אז תדע, שבתור אחת שילדותה כן חלפה עליה כאמור בבית הראשון, באותו מקום, הבית השני פוגע במטרה..
כ"ה אייר ה´תשס"ח  
הידד, בחירתכם היתה נכוחה.



סהרא - חפשי את הערך "בלוז" בויקי, אני מעריך שזה עשוי להבהיר רבות את העניין. מלבד זאת, החרוזים אינם מכוונים; אם הם היו מכוונים זה היה אסון פואטי, אבל הם לא.

אז ישיר - תודה רבה! שמחתי שקפצת.

רותם - תודה רבה גם לך. בנוגע לכותרת: הכותרת תקינה - ואף חשובה, לדעתי - משום שהיא נכתבה כדי לזעזע ולא כדי לפגוע חלילה באף אדם באשר הוא. הנושא חשוב, ולכן היה צורך לטלטל. כל מילה תלויה בהקשר שבו משתמשים בה.

מסיבת תה - אם את אומרת שהשיר שלי נגע זה סימן לטוטליות. את תמיד מאשימה אותי בחוסר תחושה שעולה מן השיר.

איציק - תודה + תודה על ליווי השיר מחיתוליו ועד לכאן. ראה תגובתי לרותם בעניין הכותרת.

ליאת - תוכלי לנסות להגדיר מה היה חסר לך לקראת הסוף?

אליהו הנביא אהי - ואני חשבתי שיש נקודות בהן השיר איננו בהיר כדי הצורך. אגב, אני שוקל להחליף את "עטינים כורעים ללדת" ב"עטינים כורעים לצקת", כך שזה יהיה לשביעות רצונך.



תודה נתונה גם לכל אלו שלא זכו בהתייחסות אישית, כמובן. חן חן לכם.

קובי.
כ"ו אייר ה´תשס"ח  
אם יש דוגמא מצויינת לכותרת פיקנטית, הרי שזו כותרת שירך .
בניגוד לרותם ואיציק, אהבתי מאוד את השימוש במילה 'כושון'. היא יוצרת אירוניה מכאיבה, וזה נפלא.

השיר נפלא. בחירת המילים מוקפדת מאוד, ונהדר לגלות משמעויות חבויות לאחר כמה קריאות (למשל: 'מניין אצבעות').
אני מחבב במיוחד שירים שנגמרים במשחק מילים איכותי. אם כי, אני הייתי פוסח אחרי המילה "נצמת", כך תתקבל העצמה לכפל המשמעות.

תודה רבה, קובי. אתה גדול.
דניאל.
כ"ז אייר ה´תשס"ח  
הרעיון לפסוח בסוף אמור להיות מוצלח.

תודה גם לך.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד