בנושא
בכרם
חדשות
 
פרידה / the_forgotten
בביכורים מאז ז´ חשון ה´תשס"ח


עיניה חומות גדולות

נוגעות בך, חודרות אותך, קורעות אותך.

אתה מביט בהם ומרגיש עקצוץ בעינייך

הדמעות ממלאות אותך.

אתה רוצה לגעת,

להרגיש אותה צמודה אליך

להריח את השיער,

לנשק את השפתיים הרטובות מדמעות.

אך ידיך מאובנות.

זה קורה אחרי לימוד של שעות,

"להתרחק מנשים מאוד מאוד.

בלי קריצות ורמזים,

בלי בדיחות ומבטים

בלי להריח בשמים,

בלי לראות בגדים צבעוניים

בלי חיבוקים ונשיקות,

בלי ריקודים ושאילת שלומות."*

אתה עומד מאובן, ומקלל את עצמך.

למה בכלל באתי לישיבה?

הייתי יכול לגעת, הייתי יכול לראות.

את גופה הלבן, את שיערה המוצנע,

הייתי יכול להרגיש אותה.

לנשק אותה מלמעלה למטה בנשיקות שורפות.


אך אתה נשאר רחוק.

האוטובוס נוסע, ופתאום היא כבר לא מולך.

שתלך לעזאזל ההלכה.


* קיצור שולחן ערוך סימן קנב.



דתות

© כל הזכויות ליצירה שמורות לthe_forgotten
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ח´ חשון ה´תשס"ח  


הממ חבל שכך אתה מציג את האהבה שלך אליה, רק עפ"י הגוף שלה...שבעצם הפרידה שלך היא מהגוף המדהים שלה...

"שתלך לעזאזל ההלכה."-שילך לעזאזל מי שלא שומר את ההלכה שמכניס את עצמו למצבים כאלה...יום יבוא, תוֹדה שזאת ה-דרך...


סורי, אני כ"כ מעוצבנת לקרוא את השיר הזה.

[כנות...הוא לדעתי כתוב טוב, אולי פה הבעיה...כי על נושאים כאלה, אולי השתיקה יפה יותר...]



ט´ חשון ה´תשס"ח  
... / אורח/ת בביכורים
גם אני ממש לא אהבתי את השיר...
על מה בוחרים משהי?עפ הגוף?אין לה אישיות?
ושההלכהתלך לעזאזל?לאיזה מצב הגענו...שזה מה שאנחנו חושבים?
גם לא מי שחושבככה צריך ללכת לעזאזל..הוא צריך לברר יותר עם עצמו..
בהצלחה בהמשך:)
כ"א חשון ה´תשס"ח  
קשה לתקוף את האיסורים בצד הרוחני. אני יכול לכתוב כאן בלי סוף על כל המעלות הטובות שלה ועל כמה שהצד הפנימי שלה הוא נפלא. אך עיקר האיסור ההלכתי בא מתוך הצד הגופני ולכן זה הצד שבו בחרתי להשתמש, אם ממשיכים עם האיסור עוד קצת אז גם הצד הרוחני נסגר אך העניין הזה הוא יותר מורכב.
כ"א חשון ה´תשס"ח  
אוקי.
אבל למה אתה צריך לתקוף את האיסור הזה?
הא?
אתה לא רואה עד כמה הוא חכם, נכון ואמיתי?

בכלל,
מי אתה שתכתוב את דעתך?!
כ"א חשון ה´תשס"ח  
קודם כל לכל אחד מותר להביע דעה. גם אברהם אבינו שהיה גדול האומה פיקפק לא פעם בכוונות ה' ודרש הוכחות והסברים. זה דבר טבעי.

ולמה אני חושב שהיא נכונה? מסיבה פשוטה. גדלתי במציאות שונה והמציאות היא זו שלרוב קובעת את דעתו של אדם. אדם שנולד במציאות חרדית לרוב יתנגד לצבא, אדם שנולד במציאות מוסלמית יתנגד ליהדות, ואדם שנולד במציאות שונה משלך לא יסכים עם כל דעותיך.

אני יכול להגיד שלאחר הרבה זמן גם הדעות והרעיונות משתנים ככה זה אצל כולם. כל מה שהעלתי היה מהשבוע הראשון בישיבה, היום אני מעלה העלה מחודשת של חודשיים אחרי ותראי שהדעה הכועסת זזה לדעה בעלת היגיון שונה יותר.
כ"א חשון ה´תשס"ח  
צודק לגבי הדעה שלכל אחד מותר וכו' אבל יש דרך..."שתלך לעזאזל ההלכה."-לא נראה לי זאת הדרך...

אתה צריך הוכחות והסברים?
אני מוכנה אישית להסביר לך למה דווקא איסורי נגיעה זה ההלכה הכי קלה להבנה...

ושוב, חוזרת על התגובה הראשונה שלי:
"[כנות...הוא לדעתי כתוב טוב, אולי פה הבעיה...כי על נושאים כאלה, אולי השתיקה יפה יותר...]".



כ"א חשון ה´תשס"ח  
בע"ה.

עפרון-הוא רק חשף חלק מעצמו,אני משוכנעת שאהבה היא חלק דיי בלתי נפרד פה...
כ"א חשון ה´תשס"ח  
עיפרון, את כנראה חיה בתוך ריבוע קטן ולא מסוגלת להסתכל אחורה.

אם לומר את האמת, בהתחלה זה הייתה מילה בוטה בהרבה יותר מ"שתלך לעזאזל" אבל זה סוג המילים שבהם השתמשתי כשהגעתי לישיבה, וזו הייתה הדרך שלי לבטא את עצמי. אני לא מתבייש בדרך שבה עשיתי זאת אפילו אם כיום בדיעבד הצד השכלי שלי פועל בצורה שונה. אני שמח שההתקדמות שלי נמשכה ולא נשארתי שקוע בקושי.

מתי שהוא את תאלצי להבין שלא לקולם יש נקודת זינוק גבוהה כמו שלך ולכן קשה להם יותר לקבל, להבין, להסכים. שזה נעשה בכפיה זה כבר ממש גורר כעס וזעם שאותו הם מבטאים בדרך שלהם.

דינה,
דווקא האהבה היא לא החלק ששולט בסיפור. אני אומנם אוהב את רויטל אך האהבה באה במטאפורה של תיסכול.
כ"א חשון ה´תשס"ח  
חיה בריבוע קטן?אני?
תדע לך שממש לא, לצערי יצאתי מהריבוע הקטן הזה מלפני שנתיים, ומאז אני מנסה לחזור אליו כי באמת הגעתי למסקנה שהוא הכי נכון ואמיתי.
מסוגלת לחזור אחורה,
דווקא בגלל זה אני איפה שאני...

אני מבינה,
ותדע לך שאין לי נקודת זינוק גבוהה.
בכלל לא,
פשוט במקום לחשוב נגד,
אני הולכת ושואלת שאלות...
והרבה...

בכל אופן,
לא נותר לי אלא לאחל,
בהצלחה..!בהכל..!
כ"א חשון ה´תשס"ח  
דווקא את צריכה להבין מאיפה זה בא ולמה. כשיעלו את החלק השני זה אולי יעזור לך להבין יותר.

זה אולי מורכב מדי בשביל קטע אחד קטן, אבל המצב הוא הרבה יותר מורכב. הנפילה לתוך הישיבה מכילה הרבה לחצים. החל מהקושי הפיזי וכלה לעוד מגוון קשיים נפשיים. התגובה שלי הייתה טבעית ונורמאלית, כמובן אם את מסוגלת לראות דברים מעבר לדעה שלך.
כ"א חשון ה´תשס"ח  
י"ז אדר ב´ ה´תשס"ח  
קצת קשה / אורח/ת בביכורים
כאב לי שבאתר כיפה מובאת עמדה/ דעה אשר תוקעת רגל להלכה(שכידוע היא היא התורה שבעל פה) באופן אישי אני מצפה שאותו אדם שפרסם בפומבי את עמדתו יחזור בו ויתנצל

נק' למחשבה מהות התורה היא שהאדם לא יהיה משועבד ליצריו אלא הוא ימלוך על יצרו ולצערי האדם שכתב אתדברו לא הבין דבר בסיסי זה זאת ועוד, ברגע שתהיה נשוי ההלכה אינה מגבילה כמעט דבר בין איש ואישתו וכשיגיע העת ותינשא לאחת ויחידה תאמר "כמה מבורכת ההלכה"
ח´ ניסן ה´תשס"ח  
קודם כל אם תקראי את הקטע האחרון תוכלי לשים לב לשינוי.

כמה נקודות,
א' ההלכה היא גם תורה שבכתב, או יותר נכון בעיקר תורה שבכתב. תורה שבעל פה באה וקבועת גבולות, גדרים, הסברים והוספות לתורה שבכתב.

ב' כשהעלתי את הקטע הזה כבר חזרתי בי מעמדתי כלפי ההלכה, את הקטע כתבתי בישיבה עוד הרבה לפני. אך לא התנצלתי, ולא חזרתי בי. מכוון שהאדם נבנה בשלבים וכל שלב הוא מתקדם ונהפך להיות חכם יותר מהשלב הקודם (לפחות לדעתו). לאדם יש 2 ברירות, לעמוד בכל יום ולהגיד איזה מפגר הייתי אתמול. או לעמוד בכל יום ולא לשכוח איך הרגשת אתמול ומה גרם לך לחשוב אחרת. הדעה שלי כלפי ההלכה לא השתנתה בגלל שלמדתי יותר או משהו כזה. הדעה השתנתה עם שלבי ההתבגרות שלי וההתקדמות שלי בתפיסת העולם.
י"ט סיון ה´תשס"ח  
ואפילו שהיא לא נכונה.
עדיף שזה יהיה מישהו שמבין את הדברים מאשר מישהו שעדיין דוגל בשיטה הזאת.
מה זה, צנזורה? כל דעה קצת פרובוקטיבית לא תושמע?
בסדר, צריך לעדן ולא לתקוף בבוטות ומבחינה זו השיר היה בסדר.
זה לא נועד להסית אנשים נגד ההלכה אלא כדי לבטא רגש מסוים שאכן קיים ועדיף להתמודד עם הדברים מאשר להדחיק אותם .
י"ט סיון ה´תשס"ח  
לא כאב לי הראייה שלך את ההלכה, כי ראייה לכל אחד יכולה להיות אחרת וגם לפרסם אותה זה רק מפרה.

הגעיל אותי התיאור הפיזי שלך (אולי בגלל הדמיון המפותח מדי שלי), כאילו גורם לנו לחשוב את אותן מחשבות תאווה.
[ואפשר לפתוח על זה דיון ארווווך]
יכלת, לדעתי, לכתוב באיפוק מחושב, זה היה יות ריפה ואפילו יותר חזק.
י"ח אב ה´תשס"ח  
חבר'ה, מה נסגר??
אנחנו עושים הלכות קודם כל כי ככה כתוב! כ"כ לרצות לגעת ולא לעשות זאת כי זו ההלכה זו מדרגה מדהימה! וממנה אפשר להתחיל לברר.. מה הזלזול הזה?? אנשים שיש להם כאלה מחשבות ונפילות זה דווקא אלה שיש להם יכולת להגיע למדרגה רוחנית גבוהה מאוד כי זה יגיע מתוך אמת ובירור עמוק.
תבורך.
י"ב חשון ה´תשע"א  
איך אפשר לומר שעצם שאיסור בהלכה הוא מבינה גופנית?

לענ"ד, אם אתה חושב כך, לא ירדת לעומק ההלכה.
אולי בת'כלס עצם האיסור הוא מבחינה גופנית, אבל מבחינה רעיונית האיסור עניינו
להלשיט את השכל על הרגש, ולא לעשות "מה שבא לי",
י"ב חשון ה´תשע"א  
וואו, איך אנשים מגיעים ליצירות האלה?!

בכל מקרה, אני לא הולך להיכנס לדיון הלכתי, זה נראה לי פרט שולי, ואני אוהב את השירים האלה מאוד ולכן לא מתכוון לדון בזה...

תודה!
רועי רואי
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד