בנושא
בכרם
חדשות
 
עָפָר בְּלִי דָּר / hillalush1
בביכורים מאז כ"ו סיון ה´תשס"ז

 


כָּנוּעַ כְּעֶבֶד
לְלַהַב הַמִּתְהַפֶּכֶת.
הַיָּהֳרָה שִׁתְּקָה
אֶת נִשְׁמָתְךָ.

מָכַרְתָּ עַצְמְךָ
לְשַׁלְמוֹנִים.
פָּנֶיךָ מְנַצְנְצוֹת,
אַךְ לִבְּךָ מִתְבּוֹסֵס
בְּעִפָּשׁוֹן שֶׁגַּאֲוָתְךָ
הִפְרִישָׁה.

לֹא תּוּכַל לָנוּס
מִן הַשֵּׁפֶל כְּאוֹת קַיִן
תְּמִידִי יְרַצֵּד.
הֶעָבִים הַקּוֹדְרִים
הִמְטִירוּ גֶּשֶׁם תּוֹכֵחָה
וְאַתָּה לֹא אָבִיתַ
לִסְפּוֹג.

חַיֵּי שַׁעֲשׁוּעַ בִּצְבִיעוּת
בָּחַרְתָּ אַךְ הָרִיק
לעוֹלָם לֹא יַעֲזָבְךָ.





© כל הזכויות ליצירה שמורות לhillalush1
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ז סיון ה´תשס"ז  
התוכחה עוברת באופן חד ומורגש שאי אפשר לפספס.
השאלה שמיד קופצת היא על מה ולמי?
את התשובה קשה להוציא מתוך השיר: מישהו יהיר, רודף בצע שעשועים וריק- מי זה?!
זה לא אני!
אני מניחה שכל קורא ישר יכחיש שזה הוא ושהתוכחה מכוונת אליו, ויבחר להשאיר את השיר במרחק בטוח מעצמו.
זה חיסרון ביחס לשיר שמן הסתם שואף להכנס פנימה.
כ"ז סיון ה´תשס"ז  
במיוחד את השורה:
"לֹא תּוּכַל לָנוּס
מִן הַשֵּׁפֶל כְּאוֹת קַיִן"
הייתי בונה אותה קצת אחרת. אולי
"לֹא תּוּכַל לָנוּס מִן הַשֵּׁפֶל
כְּאוֹת קַיִן" או משהו מעין זה...

כל הכבוד!! יופי של שיר!!
כ"ז סיון ה´תשס"ז  
לאומרת שירה תודה רבה על תגובתך אך רק לא הבנתי מה בדיוק רצית לשנות?....

ולרנזינה אני חושבת שעצם העובדה שהשיר כל כך חודר ומצליח לזעזע זה שלב א' של הכרה במציאות שבה אנו חיים כי מנסיון רב ראינו שמלים יפות לא נכנסות ללב אולי רק מלטפות אותו וממהרות להתנדף.
גם מתוך מחשבה הגיונית אם נתאר את המצב המזעזע שמתואר בשיר בצורה יותר עדינה היחס למצב הזה יהיה בהתאם וזה לא מה שאנחנו רוצים להשיג....

מקווה שהבנת אותי.....אשמח לתת לך תגובה יותר מפורטת במסר אישי.

יום מאושר ושמח:))
אוהבת...

כ"ז סיון ה´תשס"ז  
בס"ד
לא מדובר על גאוותן אלא על גאווה.
לא מדובר כאן על גאווה כמו שאנו
מכירים את המושג אלא על נגיעות גאווה יומיומיות?

זו לא תוכחה פרטית אלא כללית?

וכמו שאמרתי, אני לא עומד מאחורי הדברים עד הסוף אלא רק מעלה כיוון הזוי
כ"ז סיון ה´תשס"ז  
אתה אכן בכיוון.......
כ"ז סיון ה´תשס"ז  
אם כך אנחנו חולוקת לחלוטין בתפיסתינו את השירה.
בעיני השירה היא המילים היפות והעדינות שמצליחות היכן שלעולם לא יצליחו אלפי תוכחות.
עצם הבחירה לכתוב שיר היא בחירה במשהו אלטרנטיבי שבמקום לשאוג מול השער הנעול, הוא מחפש על קצות האצבעות דלתות הנסתרות.

מקווה שהבנת אותי.....אשמח לתת לך תגובה יותר מפורטת במסר אישי.

רנזינה.
כ"ז סיון ה´תשס"ז  
בס"ד
אבל דבר אחד יש במשתותף, חבל לבזבז על זה שיר. את הכישרון שלך יכולת לנתב לאלפי מקומות שונים.

והכתיבה שלך באמת מעולה

קְלַח אצל רואה הדור,
אולי שם תימצא התשובה

[ולא טעיתי, פשוט תפעילו דמיון ]
כ"ז סיון ה´תשס"ז  
לא אגיב , אני ראיה כרגע להגיב

כתיבה נאה
כ"ח סיון ה´תשס"ז  
דבר ראשון אני רואה שאתם לא בדיוק הבנתם למה התכוונתי אני גם חושבת ששירה זאת דרך להיכנס לנשמותיהם של בני האדם שכבר מאסו בתוכחות....

אבל את הביקורת הזאת פשוט אי אפשר להפכה ליותר עדינה כי זאת המציאות שנמצאת בכל אחד מאיתנו גם אם זה אצל חלקנו היא לא כל כך חיה כל כך.

הכי קל זה להתחיל לשאוג כמו שאמרת אבל אחרי המהומה תבוא גם הדממה, השיר שלי כתוב בצורת תוכחה כמו שנאמרה לעם ישראל בנביאים ומדוע הנביא בחר בשפה כל כך גבוהה אך גם כל כך צורמת כדי להיכנס ללב של עם ישראל הרי לפני כן הוא ניסה במלים יפות ובצורה עדינה אבל זה פשוט עבר על פניהם רק כשהתחילו להראות להם את המציאות העגומה בה הם נמצאו אז הם נאותו להקשיב....

סתם נקודה למחשבה.....(דברים כאלה יותר קל להסביר בשיחה אבל כיוון שזה לא מתאפשר אז נסתדר ככה...)

וליער הנסתר--

זה קשור לתנ''ך זאת כבר נקודת התחלה טובה או שאני טועה?....

הילה.
כ"ח סיון ה´תשס"ז  
בס"ד

בהצלחות בהמשך החיפוש.
כ"ח סיון ה´תשס"ז  
בס"ד
שאני לפחות עדיין לא השתכנעתי אחרת
מעניין מה רנזינה תחשוב, ייתכן ועתה
אני אולי יחיד במערכה.
כ"ח סיון ה´תשס"ז  
חח אני עדיין מחפשת...אני חושבת שאני ממש קרובה....
כ"ח סיון ה´תשס"ז  
אני ראיתי בזה תוכחה לעם ישראל
על כך שהוא כל הזמן חוזר לסורו.
אני לא נעול על המשפט האחרון
"אַךְ הָרִיק
לעוֹלָם לֹא יַעֲזָבְךָ."
בנוגע למסר שבו
אבל בכל אופן,
כתוב יפה מאוד הילה.
כוייח!
כ"ח סיון ה´תשס"ז  
תודה רבה על כל התגובות.... לכל אלה ששלחו לי הודעה למייל אני אשתדל לענות בקרוב.......

אוהבת את כולכם:)

החיים יפים אל תקחו אותם כל כך קשה....


הילה.
כ"ח סיון ה´תשס"ז  
מאיפה למדת לנקד?
תתחדשי אחותי
שיר מדהים.
מנסה לנתח:
(אני לא הכי טובה בזה)

כָּנוּעַ כְּעֶבֶד
לְלַהַב הַמִּתְהַפֶּכֶת.
הַיָּהֳרָה שִׁתְּקָה
אֶת נִשְׁמָתְךָ.

----> העבד נכנע מול החרב שעליה היא חייו
הזכיר את הפסוק :לנצח תאכל חרב.

וליוהרה לצאת ולהילחם

מָכַרְתָּ עַצְמְךָ
לְשַׁלְמוֹנִים.
פָּנֶיךָ מְנַצְנְצוֹת,
אַךְ לִבְּךָ מִתְבּוֹסֵס
בְּעִפָּשׁוֹן שֶׁגַּאֲוָתְךָ
הִפְרִישָׁה.

----> העבד מכר את עצמו
הפנים שלו מתבוססות מכאב המכירה
הזכיר לי את מכירת יוסף לישמאלים

לֹא תּוּכַל לָנוּס
מִן הַשֵּׁפֶל כְּאוֹת קַיִן
תְּמִידִי יְרַצֵּד.
הֶעָבִים הַקּוֹדְרִים
הִמְטִירוּ גֶּשֶׁם תּוֹכֵחָה
וְאַתָּה לֹא אָבִיתַ
לִסְפּוֹג.

----> בהבל וקין קין ניסה להימלט מהעונש ומהתוככה
מתקשר לבית הראשון על רצון העבד להיפטר משבי החרב.

חַיֵּי שַׁעֲשׁוּעַ בִּצְבִיעוּת
בָּחַרְתָּ אַךְ הָרִיק
לעוֹלָם לֹא יַעֲזָבְךָ. ---> אתה בחרת לעצמך חיי צביעות
אך העולם אף פעם לא יעזוב אותך.
כ"ח סיון ה´תשס"ז  
הוא יואב בן צוריה
האם אני צודקת?
כי הרי הוא הרג את אבנר ודוד קילל אותו בגלל זה
והוא גם הרג את אבשלום...

אם לא אז הכוונה מן הסתם
למלך דוד
כ"ח סיון ה´תשס"ז  
הוא יואב בן צוריה
האם אני צודקת?
כי הרי הוא הרג את אבנר ודוד קילל אותו בגלל זה
והוא גם הרג את אבשלום...

אם לא אז הכוונה מן הסתם
למלך דוד
כ"ח סיון ה´תשס"ז  
אממ הניתוח לא כל כך נכון אני ינתח בהזדמנות....

ותודה רבה לך מתוקה:)

גם את מקסימה:)אוהבתותך
הילה.
כ"ח סיון ה´תשס"ז  
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד