התגובות האחרונות שהגבתי
 
 
 
י"ח סיון ה´תשע"א
דוד, זה שיר נהדר בעדינותו.
פתאום שמתי לב לעבודת התופים המעולה, אתה עשית? (פלאג-אין?)
אני גם שם לב שאני מתגעגע לשמוע עוד שירים שלך! אז תתחיל לעבוד בחור, אתה מהגדולים בעזרת ה'.
י´ ניסן ה´תשע"א
קודם כל, יפה מאד!
מאד קשה להלחין שירים של הרב זצ"ל...

הייתה חסרה לי קצת התפתחות בשיר, אבל זה בדר, יש גם שירים כאלה. (אבל אסור שכולם יהיו כאלה!) אני מרגיש שיש בך קצת פחד בהלחנה, שנובע אולי בחוסר ביטחון בשירה.

אתה נשאר במנעד די מצומצם של תווים, והמרווח ביניהם הוא די צפוי ולא מפתיע.

כמלחין, אתה צריך כל הזמן לשבור, ליצור מהלכים חדשים שלא שמעתם אוזן. זה מה שיוצר את הייחודיות שלך... נדבר על זה!

כזמר, יש לך בהחלט בסיס טוב.
א. אתה עוד יחסית צעיר, הקול שלך עוד זקוק להבשלה, והיא בע"ה תגיע אם תמשיך לשיר כל הזמן, ולהקליט, ולשמוע טעויות ולתקן.
ב. לגבי ההערה של אלישע, שקצת אמר את הדברים בישירות די פוגעת (בוודאי רצה לעזור), דבר איתי על זה - אני אשמח לעזור במה שאני יכול.. זה דורש המון עבודה. אבל לבינתיים תנסה לחשוב: איך אתה שר י-ה אכסוף?

כל טוב!
חג שמח,
חנן.
כ´ שבט ה´תשע"א
בנות מוכשרות אתן!
אם אפשר כמה הארות, נתחיל מהחיוביות:
1. הלחן קליט ועם פוטנציאל ללהיט מגזרי.
2. הישיבה של המילים על הלחן היא בצורה גרובית למדי, וזה כיף לאזניים, יש אולי שתי שורות שצריך קצת לשייף מבחינת משקל והברות. אבל השאר יושב בול.
3. הבנות שרות טוב כמהקהלה, נשמע עצמתי ולא חיוור כמו מקהלת בנות ממוצעת, יש המון התלהבות בשירה וזה טוב.
4. המסר מעולה...

ומבלי להפחית כהוא זה, אני מציע כמה שיפורים קטנים:
1. הקליק של המטרונום מציק משהו, חובה להוריד אותו. כולם משתנשים בו, אבל לא כולם צריכים לדעת על זה...
2. התופים יוצאים מהקצב כל הזמן, ומכסים את כל השיר במעטה גמלוני ומסורבל. כנ"ל הגיטרה בחלקים גדולים של השיר. עדיף בלי תופים. או לשכור מתופף מקצועי, אחרת זה לא עובד. מנסיון. לגבי הגיטרה, לשבת עם מטרונום ולנגן, אי אפשר לנגן אינטואטיבית, זה יוצר תחושה של האטה של הגרוב, ושל בלאגן.
3. החליל בפזמונים עושה את אותה המלודיה של הלחן. זה מיותר לטעמי. שיעשה קולות, או פראזות, קישוטים קטנים במעברים כמו שעשיתן בסוף.
4. ניכר שאתן יודעות לעשות קולות שניים ושלישיים, אז תנו יותר!! זה כל כך מוסיף שיש מקהלה טובה שיושבת טוב ויוצרת הרמוניות מענייניות..

זהו בערך, אתן בטח שומעות את זה כל היום ומבינות את רוב מה שאני אומר בעצמכן.. דעו שבסך הכל עשיתן עבודה טובה מאד. זה דברים שרוכשים עם נסיון בעבודה עם אולפן. אין מה לעשות.. זה לא כמו לנגן בפניימיה או במקלט למטה באולפנא - נכון?

בהצלחה!!
תמשיכו ליצור.
חנן.

ט"ז טבת ה´תשע"א
תוך כדי שאני קורא את הסיפור הטמיר ונעלם הזה. באמת. באזנייה ישר לתוך המוח. וגם ברקע הסיפור שלך אני שומע את עמיר, סוג של משוגע לאור בעצמו...

הסיפור פוגש אותי בשלב של עייפות פיזית, ובעיקר נפשית מהחיפוש הזה אחר האור.

אני נזכר ביום אחד, קצת אחרי יום כיפור של כיתה י"א. הייתי בהתעלות רוחנית גדולה, התפללתי כל יום שעות, ורציתי לגעת באלוקים. לפגוש אותו ולדבר איתו.
בוקר אחד אחרי תפילת שחרית, הרגשתי פתאום שאני לבד, ואיפה אלוקים?? רצתי הביתה בטירוף, עליתי במדרגות לחדר הקטן שלי, נחתתי למיטה, והתחלתי לאגרף את הכרית שלי. ובכיתי בטירוף. טירוף של אכזבה ותסכול.

אני חושב שמאז אני מנסה להבין את דברי הנזיר.

לגבי הכתיבה עצמה:
יש כאן המון המון יצרתיות, התפתחות מטורפת כיאה לגיבור הסיפור. גם מהדימויים התפעלתי מאד, למשל:
"כמו תלה מישהו תמונה בגודל אמיתי של הסלון שלי"
הרגשתי כאילו המילים יוצאות ממך, זה הכי חשוב והכי עושה לי את זה.

הדבר היחיד שהפריע לי הוא עניין שגם אני נכשל בו לא מעט (כשאני כותב..) והוא עניין המשלב. אתה כותב לעיתים עגנונית:" אך אני מחפש את האור, היודע אתה איך לפגוש בו?" ולעיתים כתיבה בת זמננו:
"במשך כמעט שעה העמסתי נרות לרכב, ושלוש שעות פיזרתי אותם בבית, מחשב כמה זמן כל נר יחזיק ולפי זה שם כמות מסויימת של נרות בכל חדר".

כולם עושים את זה היום, ומנסים לעשות את זה הכי טוב והכי אותנטי. הרי אנחנו לא מדברים ככה היום, וגם לא כותבים, ומצד שני יש בזה כל כך הרבה קסם. יוצא שהכל עניין של ליטוש, לעבור על השורות ולראות שזה לא מעושה מידי, ושהכל נמצא במיקס יפה כזה, קצת דומה למוזיקה. הרגשתי בסיפור לפעמים כמו מאזין לדיסק אוסף שנאסף מכל מיני תקופות של אומן והסאונדים שונים בין רצועה לרצועה. לפעמים זה יפה כי זה מראה על תקופות שעברו על האומן, אבל זה קצת מוזר לאוזן.

סיפור צריך להישמע כמו דיסק קונספט. שישמעו שיש לסופר שפה משלו. ויש לך, רואים את זה בלא מעט פיסקאות, למשל:
"כך אט אט התפזר המסך הלבן מעל עיניי
ועם התמונה שהתבהרה לנגד עיניי הגיעה מין התפכחות, הבנה שאין אור בכלל, יש את השמש הדולקת ואת העיניים הלבנות שלי וביניהם מרחב שקוף של ראייה. האור חמקמק, ככל שהוא מתגלה הוא הולך ומתרחק ממך, מראה לך מראות אחרים וגילויים חדשים, מסיט את תשומת הלב ממנו על ידי זה."

זה הכל עניין של זמן, וכתיבה,כתיבה,כתיבה... בסוף תיווצר לך שפה שהיא שלך. שתוכל לכתוב בו דרמה וירוניה לצד פילוסופיה וקומדיה.

זה סיפור שהקורא, לפחות אני, נשאר איתו ימים, לעכל. הוא כזה משוגע והזוי שכל אחד שואל את עצמו: איפה זה פוגש אותי?

גם השם מעולה! ר' נחמן קלאסי, למרות שלא הזכרת את סגנון הסיפורת של ר' נחמן בכלל.

איזה כיף לכולם פה שהתחלת לפרסם.
איזה כיף לי ששלחת לי הודעה...
שימחת אותי מאד!!

בהצלחה אח שלי!
חנן.
[זו התגובה הכי ארוכה שכתבתי ליצירה כלשהיא...]








ל´ כסליו ה´תשע"א
כי אתה כזה מקורי, וכל כך בפנים.
ואתה יודע כמעט הכל על גיטרות ועל ציוד, ועל אקורדים וגרובים...

אבל כל פעם שאני שומע שיר שלך, אני יוצא בבלאגן.

המילים לא יושבות מסודר וברור על הלחן, ובכלל. השירה לא נוגעת בשיר, היא מגניבה! אבל לא מחברת את המאזין לשיר.

הבלאנס הוא חשוב. אסור לזלזל בו. עדיף להוריד כמה כלים ושזה לא ישמע כזה בלאגן. בשיר הזה, הבאס (שיש לו תפקיד מעולה דווקא) חזק מאד מאד.

עוד נקודה חשובה, אי אפשר להתחיל את השיר מהאמצע. השיר צריך להיבנות לאט לאט. להוסיף כלים משלב לשלב. A פארט B פארט C פארט. אתה נותן את הכל מהתחלה, זה קשה קצת לשמיעה וגם יוצר שיעמום לאורך זמן.

אני נכנס בך, כי נמאס לי לומר לאנשים כאן כמה הם מוכשרים - אתם מוכשרים!! אתה מוכשר!! אבל אם אנחנו רוצים לעזור אחד לשני, אז צריך לעבור על שיר, ועל כרם - ולהעלות הערות מפורטות ומועילות.

ולסיום, באמת,
שיר כיפי!

חנוכה שמח!



כ"ה כסליו ה´תשע"א
השיר הוא דיאלוג בין הפיוט הנרות הללו, לבין מחשבות שהתבשלו אצלנו על חינוך וגידול ילדים.

תשאלו, מה הקשר בין נרות חנוכה לילדים?
ובכן, יש כמה תורות בחסידות על הקשר בין חנוכה לילדים. (עיינו בדבריו של ר' שלמה בסדרת לב השמים)
אבל גם בלי להאמץ יותר מידי... חנוכה זה קודם כל "נר איש וביתו" - חג של משפחה, הורים וילדים.

גם הנרות עצמם כ"כ מזכירים ילדים. מעט מן האור שדוחה הרבה מן החושך, והשבריריות הזו של הלהבה...

על אהרון הכהן נאמר שהיה מעלה את הנרות "עד שתהא השלהבת עולה מאליה"
כי אהרון הכהן הוא איש של אמונה, הוא מאמין בכח של כל נר לדלוק מעצמו (וכמובן שהוא תומך בו ככל האפשר).

אולי זה העניין של כד שחתום בחותם של כהן גדול, זה כד של קוד הקדשים! גוועלד, אף אחד לא יכול לגעת בו. זו הנקודה הפנימית שבכל יהודי, שאי אפשר לקלקל אותה.

שנזכה להאמין ולגדל בנים ובני בנים.

חנוכה שמח ותודה על הפירגונים!
חנן.
ט"ז כסליו ה´תשע"א
אני דווקא מאד אוהב את המעברים בין הגרובים של הבית והפזמון.

אני חושב שהמילים יושבות טובות על הלחן, כיפי ושמח כמו שצריך להיות!

הייתי מוסיף לך קצת אפקט בשירה, קצת באס. או מביא מישהו עם קול יותר עבה לשיר ברקע. זה קצת חסר לי.

חוצמיזה, בגלל שזה שיר כיפי וקליט, הייתי מצפה לאיזה טוויסט או קנאץ' קטן לקראת הסוף - או במלודיה, או בגרוב, או להחליף הרמוניות.. שיר צפוי זה לא רע - אבל אסור שהוא יהיה קל מידי לשמיעה, שלא יהיה רגע או שניים בשיר שאני אריץ אחורה לשמוע מה עשית ואומר: גוועלאד! או משהו דומה..

סחטיין עליך אחי.
חג שמח!
חנן.
י"ב כסליו ה´תשע"א
והופתעתי מהליווי של ארמוני'ה.. לא אמרת לי!
המילים והלחן מקסימים ברמות!
הקול העדין והחודר שלך קצת הולך פה לאיבוד, צריך ללמוד להשתמש במיקרופון. זה קצת צווחני לעיתים, וקצת חסר רגישות וטאצ' שהוא דווקא כ"כ אופייני לך! כשאתה לא מתאמץ בשירה זה הכי כובש שיש, וכאן קצת התאמצת - ככה הרגיש לי.

לסיכום: שיר אדיר, ימח שם המיקרופון.
מתי יושבים שוב על בונייה?
ל´ חשון ה´תשע"א
מילים מקסימות ומדוייקות.
גם הלחן מעולה, קצת עדין לי מידי בפיזמון..
גם קצת כמו שילד. כתב, זה נשמע כאילו הקלטת את השיר בסלון של בית הוריך כשהם ישנו. תן בראש!!
בכל מקרה,
שיר נפלא, ולצערנו, מעורר הזדהות..
[אהבתי מאד מאד גם את ידיד נפש! שם נתת בראש ובלב...]
תמשיך ככה, הסאונד שלך משתפר במהירות מפחידה.
י"א תשרי ה´תשע"א
כ"א אלול ה´תש"ע
חיים, הכתיבה והחריזה כמובן נוראיים. (במובן הטוב) אבל התוכן והיופי, כ"כ יפה...
ממש להדפיס ולתלות בכל הישיבות ובכלל.
הלוואי עלינו!
ג´ אלול ה´תש"ע
זה נשמע ביצוע בלייב, הגיוני?
זה טרי החתונה?
הקול שלך זה תענוג לכבוד שבת,
אבל לאחרונה אתה משתמש בעלייה של קולדפליי קצת יותר מידי. שמור אותה...

בכל מקרה אחי, ביצוע מהוקצע ואם זה בלייב אז בכלל שאפו!

שבת שלום.
י"א תשרי ה´תשס"ט
היתה לי הזכות להכיר את צביקי, לקבל כמה מהחיבוקים החמים שלו, גם מאביך הרב, קיבלתי פעם חיבוק אוהב, עוד לפני שבאו עליו הייסורים, ובתוך כל זה אני קורא את הדברים ודומע...
מתפלל לשנה טובה יותר, שתקחי את כל הכאב למקום טוב. הבנתי שאת לא אוהבת שמרחמים, להשתתף זה טוב?
מאמין שנפגש ביום מן הימים,
חנן של הדס.
י´ אלול ה´תשס"ח
גדול!! / בתגובה לשונה
שיר יפהפה, איזה קול מרטיט!
אוהבים אותך שונה ואחר, לא כמו כולם.
מי זה כולם בכלל??
לך בכוחך זה...
חנן.
כ"ה אב ה´תשס"ח
איך השיר היפיפה הזה לא במומלצים, גבוה מהבנתי. פשוט מתוק, פשוט ומתוק.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד