התגובות האחרונות שהגבתי
 
 
 
כ"ז חשון ה´תשפ"א
כ"ז חשון ה´תשפ"א
(ומילתא, נכון. איזה כיף)
כ"ז חשון ה´תשפ"א
כ"ז חשון ה´תשפ"א
המבנה מאוד נכון לשיר, הכותרות חכמות ונותנות כיוון לקריאה.
כ"ז חשון ה´תשפ"א
שיר של קירבה ושל בית, נגע בי
כ"ז חשון ה´תשפ"א
ט"ו חשון ה´תשפ"א
מה שעשית כאן מופלא.
"חלקת נפש מתחפרת בי פנימה", איזה משפט נהדר.

הרשימה עם התיאורים הנפלאים, איך שאהבה חותמת את המשקאות החורפיים.
ואיך שריווחת את המילה השתוקקות, זה ממש מרגיש ונשמע כשקוראים את זה ככה.

ט"ו חשון ה´תשפ"א
שהכרתי בביכורים, ולחלוטין גם אחד הנפלאים שבהם
כ"א תשרי ה´תשפ"א
באמת שקטונתי, רק זכרתי רעיון כללי ומילות מפתח, וחיפוש קצרצר בגוגל העלה את המקורות המדוייקים.

גדיאל, למה שאכעס? בשמחה, זה ממש מחמיא. מקווה לחפש את האזכור כשיהיה לי קצת יותר זמן ;-)

מרים, אני לא זוכרת משהו ספציפי, זה פשוט מדרש, וכמו כל מדרש - אפשר להבין אותו בכמה רבדים. מאמינה שגם כאן גוגל יוכל לעזור ולהביא כיווני מחשבה/ רעיונות לספרים שכדאי לפתוח ולעיין בהם. סליחה, פשוט ערב חג אז אין לי כ"כ פנאי לחפש בעצמי.

פתקא טבא וחג שמח 🙂🌸
י"ח תשרי ה´תשפ"א
בשמחה / בתגובה למוצאי
"דרש רבי יהודה: לעתיד לבא מביאו הקב"ה ליצר הרע ושוחטו בפני הצדיקים ובפני הרשעים. צדיקים נדמה להם כהר גבוה, ורשעים נדמה להם כחוט השערה. הללו בוכין והללו בוכין, צדיקים בוכין ואומרים היאך יכולנו לכבוש הר גבוה כזה? ורשעים בוכין ואומרים היאך לא יכולנו לכבוש את חוט השערה הזה? ואף הקב"ה תמה עמהם" (סוכה נ"ב)
י"ח תשרי ה´תשפ"א
אז זה מדרש, ואפשר להבין אותו בכמה דרכים. בכל אופן, אלו ואלו דברי אלוקים חיים, ואין לנו דרך לדעת באמת מה יהיה לעתיד לבוא...
י"ח תשרי ה´תשפ"א
"ופליגא דשמואל דאמר, אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות בלבד"

שמואל חולק על ר' יוחנן שאומר שהטבע והמציאות ישתנו לחלוטין (מדבר על התגשמות נבואות שהוא מפרש כפשוטן, וכביכול לא מסתדרות בפשט עם הטבע כפי שאנחנו מכירים אותו כיום). שמואל גם חולק על רבי שמעון בן אלעזר, שאומר שלעתיד לבוא לא תהיה בחירה חופשית, כי הטוב של השי"ת יהיה כל כך גלוי ולכן כולם ירצו לעבוד את ה' וזה לא יגיע מתוך בחירה חופשית, לכן יתבטלו המושגים של זכות וחובה, יהיה אסור להתגייר ועוד השלכות. הדעה של רשב"א אולי דומה למה שהצגת, אם יש לך מקור לכך שלעתיד לבוא יתבטלו היצר הרע והשטן - אשמח לשמוע.
זו סוגיה מורכבת שאני לא מספיק מבינה בה, אם זה מעניין אותך - כדאי לשאול חכמים ומבינים ממני :)
י"ח תשרי ה´תשפ"א
אני חולקת על מרים, לענ"ד גם לעתיד לבוא בני אדם יהיו בני אדם, ונמשיך לחטוא, ונמשיך להתוודות.
כמו שאמרת, הכהן היה מתוודה, העם היה די פאסיבי וצופה מהצד ביום הכיפורים. כשאני קוראת את סדר העבודה, אני מנסה לדמיין את המעמד המלא יראה, הוד ושמחה. כל כך ברור לנו שה' סולח, אמת מה נהדר היה מראה כהן, התכפר לנו, מחול לנו. לא מקום שמתעסק בהכאה על חטא, אלא מקום שמתעסק בכפרה, במחילה, ומסוגל לקבל את עצמו כפי שהוא כל השנה, אדם לא מושלם, שמנסה להתקדם.
כשכתבתי "בלי אשמנו בגדנו", התכוונתי יותר לתנועה הנפשית, שהלוואי שתשתנה. יכול להיות שאפילו לא צריך לחכות לבית המקדש בשביל זה ;)
י"ח תשרי ה´תשפ"א
רק חבל לי שהענף השמאלי חתוך :(

שמעי, העדשה שלך פשוט מצויינת, על איזה צמצם צילמת?
י"ח תשרי ה´תשפ"א
מה נתוני הצילום? ואיזו עדשה?
הבוקה מעולה, וגם המבט והקומפוזיציה של החתול. הייתי פותחת טיפה לכיוון ימינה, משאירה עוד מקום ריק לכיוון שאליו החתול מסתכל (חוק השלישים יכול לעבוד כאן נהדר בעיניי).
הייתי קורפת קצת פחות, כדי להשאיר את החלק השמאלי של השפם בשלמותו.
מתלבטת לגבי התת חשיפה, יש צד שהיא נכונה כאן ומכניסה לאווירה של מסתורין ומעבירה מבט מלא רגש ואמירה ולכן אני מבינה את השימוש בה. מצד שני, התמונה קצת חשוכה לי מדיי, אולי הייתי משאירה ככה את החשיפה, אבל בעריכה פותחת טיפה את הצללים.
שיחקת עם הwb או שזה טבעי? כי הצבעים פשוט מושלמים!

איזה כיף שהעלית לכאן תמונה :)
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד