התגובות האחרונות שהגבתי
 
 
 
י"ז אייר ה´תשע"ב
על הקריאה (החוזרת...), התגובה והחימוש.
ט"ו אייר ה´תשע"ב
והחילוקים.
מה שרציתי לומר הוא
א)שאני חש הזדהות עם התיאור שלך, בלי קשר לשיר שכתבתי.
ב)שאצלי ברובד האסוציאטיבי האישי, השורות "שנים כבר לא יצרתי, שנים כבר לא ליקטתי
רעיונות..."
הזכירו לי את "זְמָן רַב כְּבָר לֹא כָּתַבְתִּי "
והעלו בתוכי את השיר מחדש - ורק רציתי להגיד תודה על כך...
כל טוב!
משהו...
ט"ו אייר ה´תשע"ב
של תקופות יובש ארוכות, שבאות אל קיצן בהתאספות כזו של רעיונות ומילים.
הדימוי של הגחליליות שעוברות סינון והופכות לקרן אור יפה בעיניי.

הבית השני העיר בי נשכחות מתוכי מימים ימימה: http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=46266

יהי רצון שעשרים הדקות יהיו פתח לנביעה גדולה!

משהו
י"ג שבט ה´תשע"ב
שלום קלמנטינה.
אני שמח שהשיר עזר לך להבין את בעלך ואת האריות שבתוכו. (אין לי מושג מי הוא ומי את.)
האמת היא שכוונתי בשיר היתה קצת אחרת. האריות הם אריות של גבורה, והם מסתתרים מאחורי שיח של הכרה בחולשות, ושואגים שהנה - (הם), האני האמיתי הגיבור, ולא החולשות. זה קשור מאוד למה שכתבת - רק הפוך...
בכל מקרה - דברייך מאוד נוגעים ללב.
חיזקו ואימצו שניכם יחד.
משהו.
י"ג שבט ה´תשע"ב
ובפרטני:
אופו - תודה על המחמאות. האמת היא שבעיניי השיר, על אף שהוא שומר על קשר עם העלילה - בכל זאת חורג מתחום הפרשנות. לא הייתי כוונתי לפרש אלא להשתמש בדברים העמוקים הקיימים בסיפור - לכיוונים שרציתי להביע.

ריח ורדים - תודה על הביקורת הבונה! האמת היא שהקטע שציטטת הוא מאמרי במכוון. כלומר - אני מנסה להדגים בו סוג של שיח, של מלל, של שכל - שמכסה על המקום של ה"אריות". אבל אם יש מקום אחר בשיר שנראה לך מאמרי מידי - אשמח אם תעלי אותו לתשומת ליבי.
י"ב שבט ה´תשע"ב
ולעורך הממליץ.
שימחתוני...
ו´ ניסן ה´תשע"א
שכויעח לארגמון שבהערתו הפך את הדיון לעמוק ומדוייק יותר. לשירות מי שאין לו עין אי"ה בהישג יד או שסתם לא היה טורח לפתוח, הפיסקאות בשלמותן:

מ.
א"ל ר"ג לחכמים כלום יש אדם שיודע לתקן ברכת המינים. הברכות של כלל התפילה שהן מלאות בחסד ואהבה, כל אדם חכם הראוי למעלה רוממה כזאת ראוי הוא לערוך תפילות קבועות לגוי קדוש ועם חכם ונבון. אמנם התפילה שבתוכה אצור שנאה ומשטמה, צריכה לבא דוקא מלב שכולו טהור וקודש לד', שטבע השנאה אין בלבבו כלל, ורק מפני התכלית הכללי שחסר לצאת ע"י תקלת הרשעים המכשילים יעתר אל ד' להרוג אותם, אבל אם ישאר בלבבו איזה רגש כ"ד של שנאה טבעית, מפני ההתנגדות הטבעית שאף שהיא קודש לד' בהתחלתה, מ"מ תגבר בלב להיות ג"כ לשנאה טבעית חוץ משורת השכל. והנה עמד שמואל הקטן ותקנה, ורק הוא באמת ראוי לה, כי הוא האיש אשר דרש תמיד בנפול אויבך אל תשמח וגו', והסיר כל רגש שנאה מלבבו גם לשונאי נפשו, והוא כשיתעורר לתקן ברכה למינים, לא תמצא בה כ"א רגשי לב טהור לתכלית הטוב האמיתי הכללי.
מא.
לשנה האחרת שכחה והשקיף בה שתים ושלש שעות. אנו אומרים תפילותינו ע"פ דעת המיסדים האלקיים. ע"כ גם שרגשותיהם גבהו מאד מדרכינו אין בכך כלום, כי על דעתם הרוממה האלקית אנו סומכים. אמנם הוא ע"ה, שהיה המיסד והמתקן, לא רצה בשום אופן שתצא תפילתו ממנו כענין מלאכה ואומנות של פיוט ושיר, כ"א שתהי' נובעת ממעמקי נפשו הקדושה לכל פרטי'. ובאשר לתקן ברכה למינים צריך מעמד נפש גבוהה ונשאה מאד, כי האדם באשר הוא אדם אי אפשר כלל שלא ימצא בו בטבעו איזה שינאה טבעית לאויבי נפשו ורודפי עמו, והתפילה צריכה שתבא דוקא מטהרת לב קדוש הדבק באלהים חיים ומכיר שכל בריותיו חביבים לפניו כי מעשי ידיו כולם. אלא שעכ"ז יגביר שכלו על הרגשתו, וידמה בזה לאדון כל המעשים שמנהיג עולמו גם במשפט עם הרחמים. ורק בהיות האלקי הלזה מוכשר לזה היתה עליו יד ד' לקדשו בקדושה עליונה למען תקן התפילה. אבל לשנה האחרת השקיף שתים ושלש שעות עד שמצא בנפשו הכשר הקדושה הראויה, שברכה זו נאמרה לפי מלותי' ברוח שנאה, ושיהי' עכ"ז מלא רוח אהבה וחסד, ורק קנאת ד' צבאות, בחשקו אל תכלית השלימות בהגלות כבוד ד' בסור כל מונע וכל סיג, תעשה זאת, וציורים הטהורים משתכחים בנקל וצריכים לסייעתא דשמיא.
ג´ אדר ב´ ה´תשע"א
זה חזק ונהדר. אני עוד אחזור.

|משהו עייף.|
ט"ו אדר א´ ה´תשע"א
מגניב... / בתגובה לאי שקט
שאת העורכת...
סחטיין על העריכה, ותודה על המחמאות.
כמה הערות:
א)ה"אי שקט" (וגם עוד כמה "אי"ים במהלך השיר - הוא לא רק במשמעות של אי של שקט כמו שכתבת, אלא גם במשמעות המקורית של חוסר שקט, ואולי אף במשמעות שלישית: אי של חוסר שקט.
מה שאני אוהב במשחקי מילים כאלה זה שאפשר באמצעותם להביע מציאות מורכבת, שיש בה כמה צדדים. (מציע לקרוא מחדש...)
ב)עברתי על השיר ולא עליתי על הטעויות. מצטער לאכזב אותך
אשמח אם תאירי את עיניי...
תודה!
משהו.
י"א אדר א´ ה´תשע"א
השיבוצים מתפילות הימים הנוראים מוסיפים מאד. ובכלל השפה עשירה, יפה ועם זאת קולחת ומעבירה את הרגשות החששות והתפילות היטב.

איתך בתפילותיך!
משהו
א´ אדר א´ ה´תשע"א
שיר פשוט / בתגובה להחלטה
וחזק.
הפשטות והנקיות של השיר מכל מיותר, נותנים לשיר את האפקט של אמירה פשוטה ונוקבת.

מעניין ה"זכיתי". אתה זוקף את ההחלטה של השיש לא לכח הרצון, אלא ל"זכות". כלומר - מהניסוח של השיר משתמע שהיא לא באה ממך. אז איפה אתה רואה את עצמך בתוך העסק? ואיך זוכים להחלטות של שיש?

משהו.
|מצפה גם לזכות בכמה החלטות כאלה...|
כ"ה שבט ה´תשע"א
קודם כל -תודה לכל המגיבים החדשים.
עת בציר - כמדומני שאין בינינו מחלוקת
dn1994 - אופס! בעצם dn5754... - לגבי התאריך העברי - האמת היא שאתה כל כך צודק עד ששאלתי את עצמי, רגע - למה באמת נקטתי בלועזי? ואז שחזרתי שהשם המקורי של השיר היה "מסכת קידושין מודל 2011" (עוד לא שמעתי שמדברים על "מודל תשע"א", ודווקא נדמה לי שהמילה מודל מזדווגת יותר יפה עם התאריך הלועזי ודו'ק...) שיניתי ממודל לישראל כי הרגשתי שהעניין לא קשור למימד הזמן לבדו אלא גם למקום.
במחשבה נוספת - אולי היה ראוי לא תשע"א ולא 2011 אלא לנקוט בשנה המוסלמית. (הבעייה היא שזה יהרוס את הפואנטה)
בכל מקרה אשקול את הצעתך.
אגב, לגבי המייל - אני לא מהטיפוסים שמפיצים מיילים להמונים - אבל אתה מוזמן להרים את הכפפה...
הלוואי שזה היה משפיע במשהו.
רציני.
כ"ה שבט ה´תשע"א
ההודעה נשלחה עוד לפני שהספקתי לכתוב למי...
אז...
תודה לך גדי,
ותודה (קצת באיחור יש לומר) גם לאבא אלדד הנחמד.
שינה עריבה לכולם
כ"ה שבט ה´תשע"א
כ"ד שבט ה´תשע"א
תודה! / בתגובה לעיר
אהבתי מאד.
במיוחד את:
" אבל למה שהים
ירצה מישהי כמו תל אביב"
גדול!
ויש עוד כמה...

האמת שלא לגמרי הבנתי את הקשר בין כל החלקים של השיר, אבל במבט שני אולי בית 2 מסביר אותו...

(אחח...נדודי שינה...יצירתיות...
ועי' ב-http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=47434
וב-http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=46660
ודו'ק)



 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד