מה זה בעצם להיות אמן?
הוא מרגיש שמה שהוא רואה עדיין לא שלם, ויש בו מין דחף פנימי לא להשלים עם כל החספוסים והחסרונות. הוא מנסה לעשות משהו שייראה טוב יותר, שלם יותר, יפה יותר, ממה שהוא רואה סביבו.
(הרב טוביה כץ, צייר)

"ובכל זאת אנו ליה ועינינו ליה"
ביום ראשון בלילה, הלכנו לסליחות אצל הרֶבֶּה, כשהגענו לפזמון י"ג מדות, פשוט נשברתי.
כ"ז אלול ה´תשס"ז

(השתקפות קרבני)
רֵיחַ חַלוּדַת הַצִירִים
וַחַרִיקָתָם
מַעַלֶה בִּי זֵכֶר
מִקְדָשִׁי הֶחָרֵב

ט"ז ניסן ה´תשס"ט

* (יום אחד)
יָרוּצוּ לִפְנֵיהֶם
וְלִקְרָאתַם
יְשַׁבְּחוּ וִיפָאֲרוּ
מַעֲשֵׂיהֶם
י"ט אדר א´ ה´תשס"ח

אור
הָאוֹר עוֹד עָתִיד
לִיגָלֵל לִפְנֵי אוֹר אֵין-סוֹף
כִּי מְקוֹר הָאוֹרוֹת הוּא אֵי שָׁם
מִן הָקֹדֶשׁ לְמַעלָה
כ"ז תשרי ה´תשס"ח

אושפיזא דיצחק על גבול הלבנון
היום יום שני של חג הסוכות, זכינו לצאת לסיור ראשון בגזרה, לממש בפועל בחינה של יצחק אבינו עליו השלום - מידת הגבורה...
ט"ו תשרי ה´תשע"ב

אני שר לך
סתם שיר נוגה רך
א´ אייר ה´תשס"ז

ארבעה שירים מן השלג [א]
מַרְבַדִים עָשְׂתָה לָהּ
אֶרֶץ רְווּיַת דָמִים
כְּכַלָה שֶׁעַטְפָה בְּבִגְדֵי-כְּלוּלוֹתֶיהָ
אָת מֵרְחַבֵי נַחֲלָתָהּ.
ה´ אדר א´ ה´תשס"ח

ארבעה שירים מן השלג [ב] (שבת הארץ)
אֶרֶץ מְכוּסָה בְּלָבָן
מְיַחֶלֶת בְּכֹסֶף
לְהַקְבִּיל פְּנֵי
שַׁבָּת.
ה´ אדר א´ ה´תשס"ח

ארבעה שירים מן השלג [ג]
עֵץ הַתְּאֵנָה, רָצוּץ
שָׁבוּר, מַפְשִׁיל אֶת עֲנָפָיו
שֶׁלֹא עָמְדוּ בְּעוֹל
הַהִתְחַסְדוּת הַלְבָנָה הַזֹאת
י"ג אדר א´ ה´תשס"ח

ארבעה שירים מן השלג [ד]
כִּתְּמֵי שֶׁלֶג
אַחֲרוֹנִים
עַל נוֹף מִתְבַּהֵר
עֵדוּת לְיוֹפִי שֶׁהָיָה
י"ז אדר א´ ה´תשס"ח

ארץ עיפה
חַצִי מַרְחֶשְׁוָן
ט"ו חשון ה´תשס"ח

בן-יוסף
היכן הוא
ומי הוא
בן-יוסף
עלי-העין
ז´ ניסן ה´תשס"ז

בנק החיים
בנק המשפחה, בנק השמחה

וגם בנק השירים שלי

בנק החיים
כ"ד סיון ה´תשס"ז

בעלות השחר
תְּחוּשַׁת הִתְחַדְשׁוּת.
ב´ אדר א´ ה´תשס"ח

גל עיני
גַל עֵינַי אֲשֶׁר חָזוּ
עֵת הִלוּלַת הָתַּנָא
כֻּלַם נִקְבָּצִים וּבָאִים
לִכְבוֹד שִׂמְחַת הַהִילוּלַא
י"ט אייר ה´תשס"ז

גלוי ונעלם
יודע אני כי זיקה קיימת
ומשיכה ונביעה בין הא להא
אלא שאין נתפסת היא,
אינה ברורה, אינה נודעת
כ´ סיון ה´תשס"ז

געגוע חורפי
לְאוֹר הַנֵרוֹת הַדֹלְקִים
מוֹסִיפִים וְהוֹלְכִים
תֵּאֶסוֹף חִיוּכַי
בֵּין עֵינֵיךָ
י"ח תמוז ה´תשס"ט

גשם עוני
בְּקָרְאִי הַהַגַדָה
וּבְאָכְלִי מַצָה וּמָרוֹר וּמַצָה
שָׁב גֶשֶׁם עָנְיִי לִזְלוֹג
מַזְכִּיר לִי דַלוּתֵנוּ
כ"ז אדר ה´תשע"ב

דבקות בצדיק (פרק א´)
אבא מזכיר שהיום לפני ח"י שנים ביקר אדמו"ר שליט"א בישוב שלנו, כסנדק בברית-המילה שלי. אחרי הברית הרבי נסע למירון לקיים את זכותו, הירושה לו זה שש דורות, מזקנו הרבי הקדוש מרוז´ין זי"ע
כ"ט טבת ה´תשס"ח

דמדומי מירון
קַו עָבִים תָּלוּי בְּרֹאשׁ הָהָר וּמִתַּחַת נָחַל

נִמְשָׁךְ וְזֹרֵם עֵד אֲגַם, הֲרֵי הוּא
יָם טְבֵרְיָא בְּרֵיחַ סְתַּוִי קַלִיל מְבַשֶׂר
קְרוֹב הַגֶשֶׁם.
י"א תשרי ה´תשס"ח

ההעלם
ואני שם נמצא
אוחז, מטפס, לא נודע
ורוצה אך כבול
כבול אך רוצה
שם להיות
כ"ט ניסן ה´תשס"ז

הודאת החייל
במהרה נכתת חרבותינו לאתים ומשוריינינו למחרשות ועל נשקינו ננוסס דגלינו, ונקרא בשם ה´ א-להי מערכות ישראל
י"ג ניסן ה´תשס"ח

הזכרון
הזכרון הזה עומד דומם
ונושא אלי מחשבת
את שהיה כבר ונדם
את שנשכח ונעלם
כ"ח ניסן ה´תשס"ז

הידיעה
ואותי כובלת
להתעסק עוד באינסוף
להתפלסף על הדתות
ב´ תמוז ה´תשס"ז

היום הזה
שֵׁכְּבַר שַׁבְנוּ אֵרֶץ אֲבוֹתֵינוּ
קִרְיָה בָּה דָוִיד חָנָה
עֵת חַנִינוּ בָּה גַם אַנוּ
הִתְיַשַׁבְנוּ וְנַטַענוּ
ו´ אייר ה´תשס"ז

העבודה
אָדָם עוֹבֶד לְמִחְיָיתוֹ
עוֹבֶד הוּא אַדְמָתוֹ
עוֹבֶד אֵת אֶ-לֹהָיו
כ"ב אדר ה´תש"ע

הצתה
סִגַרְיָה לֵילִית
ט"ו חשון ה´תשס"ט

הרמוניה
אוֹ-אָז אֵיזֶה צְלִיל יִשָׁמַע
תְּנֻגַן מַנְגִינָה
כַּאַשֶׁר רוּחַ נֹשֵׁבֵת
כְּשֶׁאָדָם מְרַקֵד
וְהָיְתָה הָהַרְמוֹנְיָה גְדֹלָה וּמוּשְׁלֵמֵת
וְהָיְתָה אַהֲבָה וְאַחֲוָה וְתִּפְאֵרֵת
כ"ח תשרי ה´תשס"ח

השבר הסורי
יוֹרֵד לוֹ הַשֶבֶר
מִן הַפְּסָגוֹת הַגְבוֹהוֹת בְּיוֹתֵר
קוֹרֵעַ אֶת כָּל הַנִקְרָה בְּדַרְכּוֹ
ה´ טבת ה´תשע"ד

השלום - היבוא?
לא עוד מלחמות
לא עוד קרבות וקברות נוספים
נניח הרובה, החנית והחרב
נניף כגרזן עלי עץ לתנור
השלום, השלום - היבוא?
כ"ז שבט ה´תשס"ז

התבודדות
אזי אני העֶלֶם, בּנוֹ
אקרא אליו
ואצעקה לו
וישמע הוא לקולי
ויאזינה שוועתי
י´ אלול ה´תשס"ז

התעוררי נא
עוּרִי, עוּרִי
עַלְמָתִי
אֵינֵךְ יְכֹלָה עוֹד לִישׁוֹן
אֲסוּר שׁוּב לַעֲצוֹם עֵינַיִם
ג´ אדר ב´ ה´תשס"ח

התפכחות
הִיא לֹא פַּחֲדָה לְהָישֶׁאֵר
בַּכִּכַּר הַזוּ כֹּל הַלָיְלָה
אַת יְרֵאַה מִלָבֹא לְכַאן
כְּבַר כְּשֶׁהָיָרֵחַ עֹלֶה
י"ח שבט ה´תשס"ח

ושוב, לוויה.
והמוות חוזר ונשנה
ופוגע.
ולהט החרב מתהפהכת
חותכת.
ח´ סיון ה´תשס"ז

זרעית
חַמָה מַפְצִיעָה מֵעַל גִבְעוֹת מִזְרַח
מַצְהִיבָה רְקִיעִים אַחַר לֵיל גֵשֵׁם
שֶׁטִהֵר אֶת הַאֲוִיר.
א´ כסליו ה´תש"ע

חודש האביב
רָקִיעַ תְכוֹל-אֲפַרְפַּר
גֶשֶׁם עוֹנְיִי בָּא
כ"ט אדר ה´תשס"ט

חנות יד שניה
סֶפֶר אֲחַר סֶפֶר
דַפִּים בְּצָהֹב עַתִּיק
נוֹטִים כְּבַר לְעוֹלָם
שֶׁרוּבּוֹ טוֹב.
י"ט אלול ה´תשס"ח

טנא
אֲלֻמַּת דִּמְעוֹתַי
מִנְחָתִי לֵאלֹהַי
שַׁבְתִּי מִשְּׂדֵה מוֹאָב
ח´ סיון ה´תש"פ

טף לטף /או: כמים לים
טִפְטוּף הַגֶשֶׁם הֶחָדָשׁ
פְּתִיחַת הַשֵׁפַע - אוֹצְרוֹת
שָׁמַים הַגְנוּזִים. טִיפִּין- טִיפִּין
ז´ טבת ה´תשס"ח

ילדה מעמונה
תֵּיכֶף יָאִיר כְּבָר שַׁחַר רִאשׁוֹן
בְּשׂוֹרַת גְּאוּלָּה מְהַסֶּסֶת.
יַלְדָּה מֵעַמוֹנָה שׁוֹכֶבֶת לִישוֹן
מִיטָּתָהּ רְחוֹקָה, נֶהְרֶסֶת.
י"ג שבט ה´תשע"ז

ילדת הגנים
ילדת הגנים
יונה שלי קטנה
תמה
חיבה יתירה לי
אלייך
כ"ד סיון ה´תשס"ז

ימי האחרונים בגוש-קטיף
אני על גג בית-הכנסת בכפר-דרום.
----
מפנים את תושבי היישוב.
----
הם מפחדים להתחיל איתנו.
----
יצאתי את כפר-דרום בפעם האחרונה.
י´ אב ה´תשס"ז

ימי קציר שעורים
חָלַף הַקָצִיר
עָבַר הַאָסִיף
וַאַנִי מְחַכֶּה
לֹא מֵבִין, לֹא שֹאֵל
מָתַי שׁוּב אֵרֵד לְגַנִי
ג´ ניסן ה´תש"ע

יציאת מצרים
ועוֹד מַמְשִׁיךְ אֲנִי לְהַלֵךְ בָּהּ
מִשְׁתַּעְבֵּד לַאֲדוֹנִים שׁוֹנִים
עוֹבֵד עֲבוֹדָתָם
זָרָה.
ו´ ניסן ה´תשע"ב

כיסופים
אָדָם צָרִיךְ מָקוֹם לִכְסֹף אֵלָיו
אֶרֶץ, אֲדָמָה
עִיר שָׁלוֹם
אוֹ עִיר הָאֱ-לֹהִים.
א´ כסליו ה´תש"ע

כמה עוד?
פַּזָ"ם אַחֲרֵי הַפּוּר

י"ט אדר ה´תשס"ט

כמוות אהבה
מָתַי תַבִינִי שֶׁאַני חַיָל
כְּשֵׁם שֶׁאַת אִשָׁה
וּכְשֶׁאַשׁוּב תִהיִי שָׁם בִּשְׁבִילִי
כְּמוֹ לִפְנֵי הַמִלְחָמָה.
כ"ג שבט ה´תש"ע

כתבו לכם את השירה
"אחד המניעים הדוחפים את האדם אל האמנות ואל המדע הוא השאיפה להימלט מחיי היום-יום על גסותם המכאיבה, מכבלי התאוות האישיות החולפות ומשתנות תמיד"
(אלברט אינשטיין)
כ"ג אייר ה´תשס"ז

לחיים
לִמְנֹת כֹּל יוֹם שֶׁעוֹבֵר
לְחַשֵׁב כֹּל שְׁעַת הִתְקַדְמוּת
לְהַרְגִישׁ כֹּל טִפַּת טַהֲרָה
לְהַאֲמִין כֹּל פִּיסַת אַהֲבָה
י"ז סיון ה´תשס"ח

לכה דודי
לכה דודי, נצאה השדה
נלכה נא לקראת הכלה
...
ובה המלכה לבושה בלבן
כבתולה עת תבוא
ותשחק בקרבה
והכל רק לה יתאוו תאוה

א´ ניסן ה´תשס"ז

מארב
"זְמַן חֹרֶף"


ב´ חשון ה´תשס"ט

מִזְבַּח הָעֲקֵדָה
וְרֵטֵט, וַחַרָדָה,
וְדִמְעָה וְעוֹד דִמְעָה.
הַנַּעַר זָע, הַאָב יִזַע
וּבְלִבִּי תְּפִלָה כְּמוּסָה
כ"ו תשרי ה´תשס"ח

מסדר כוננות
אוּלַי אֶזְכֵּה, יֶצֵא לִי

שִׁיר
כ"ג תמוז ה´תשס"ח

מענה לשון
רֵיחַ סְתַּו קָרֵב. אֵלוּל
עֹמֵד כָּעֵת לִפְנֵי סְגוֹרוֹ.
אַנִי חָפֲץ רַק בִּתְשׁוּבָה
וּמַעֲנֶה לְכֹל יְגוֹנוֹתַי וּמִשְׁעוֹלַי.

י"ט אלול ה´תשס"ח

מתיר-אסורים
רגשות משותפים מתרוצצים
שמחה עצומה עם עצב תמידי
אושר גדול וצער עמוק
ב´ ניסן ה´תשס"ז

נחלת יעקב
זהו. רוצה אני לשלחו
שילך לביתו, שישוב לארצו
ולי יניח לנחול את חבלי.
י"א כסליו ה´תשס"ח

סופשבוע בגוש-קטיף א´
רצתי למים לעוד שחייה קצרה ויצאנו לכיוון מורג, לכבוד שבת-קודש.
----
תפילה בנוסח ספרדי.. באמצע קבלת-שבת נכנס לבית-הכנסת יהודי בקפוטה ושטריימל, חסיד.
----
הסעודה נראית כמו איזה סמינריון, עם אופי ´בניעקיבאיסטי´ במיוחד.
ג´ אדר ה´תשס"ז

סופשבוע בגוש-קטיף ב´
כמה דקות לפני שבת, רצתי לים, לטבול לכבוד שבת-קודש. התפללתי מנחה על החוף והלכתי לבית-הכנסת.
----
הדס כתבה שיורים עליהם וביקשה שנתפלל.
----
יואל ביקש מהחבר´ה להתפזר, כיוון שהיו התראות שבאים לפנות שב"חים במשך הלילה.
א´ ניסן ה´תשס"ז

סופשבוע בגוש-קטיף ג´
תפילת המונים בבית-הכנסת, רוב המתפללים בחוץ. האווירה מרוממת מאוד.
------
לעת ערב, יצאנו את הגוש. פעם ראשונה מזה שבועיים שאמרתי "תפילת-הדרך". כיסופים, שונה לחלוטין מהפעם הקודמת שעברתי בו.
ט´ ניסן ה´תשס"ז

סופשבוע בגוש-קטיף ד´
הלכנו בתורנות למקלחות המאולתרות, עשויות עץ ופח, והתור אליהן ארך עקב ריבוי האורחים שהגיעו לכבוד שבת...

ביציאה מהחצר, נגלה לעיני בית-הכנסת גדול ומרשים, מעין חוט של חסד נמשך עליו.
כ"ט ניסן ה´תשס"ז

סופשבוע בגוש-קטיף ה´
רקדנו ושמחנו ובקשו לצאת ולרקוד עם המשפחות, להעלות את המורל ולחזק את הרוח.
----
כולם ישבו על הארץ והיה ברור שהצום הזה מחבר בין החורבן של אז לבין מזימת החורבן השפלה.
----
יצאתי את מורג בפעם האחרונה.
י´ אב ה´תשס"ז

סיגריה אחרונה רועדת בידך
אַנִי קוֹרֵא אוֹתָךְ דֶרֶךְ הֶעָשָׁן הַמִסְתַּלְסֵל
וְחֹשֵׁב עַל הַנֵרוֹת הָלָלוּ
שֶׁאֵין לָנוּ רְשׁוּת לְהִשְׁתַּמֵשׁ

ה´ אב ה´תשס"ט

ע.ד.נ (שלשה שירי ער"שׂ)
אָדָם עַדִין
הָיָה בְּעֵדֶן
י"ט אדר א´ ה´תשס"ח

עד שבחברון?
בְּעֵמֶק חֶבְרוֹן
ח´ כסליו ה´תשס"ט

עוד פעם אחת
תַּפְסִיקִי כְּבַר אוֹתִי כָּך לְרָמוֹת

נִמְאַס לִי, אַתְּ עוֹשָׂה לִי רַק צָרוֹת

אוֹהֵב אוֹתָךְ כֹּל-כָּך הַרְבֵּה

תֹּאהַבִי אוֹתִי, (נַחְזִיק) וְלֹא נַרְפֵּה

כ"ד סיון ה´תשס"ז

על הזמן
אֱ-לֹהֵי יִשְׂרָאֵל, צְבָ-אוֹת,
שֶׁדַן כֹּל אֶחָד בְּנִפְרָד וּבְיַחַד
חֲבָל עַל הַזְמַן
עַל הַזְמַן שֶׁנָסֹג וְשֹׁכֵחַ.
כ"ט טבת ה´תשס"ח

פלפול
"זמן חורף"
ט"ו חשון ה´תשס"ט

פרידה
כי זו העת
זו עת פרידה
בוגרת ויפה
קשה ומכאיבה
כ"ז שבט ה´תשס"ז

קבלת שבת
מִבַּעַד לַחָלוֹן הָפָּעוּר לִרְוָחָה
נוֹדֵדֶת הָשֶׁמֶשׁ מַעֲרָבָהּ כְּנֵגֶד תְנוּעַת הָעַנָנִים
שֶׁמִתְפַּנִים מִמְקוֹמָם תָחַת
עַנְנֵי הַכָּבוֹד שֶׁל שַׁבָּת
כ"ה אדר ה´תש"ע

קינה לגני [גרסא א´]
הֵם הַרְסוּ אֶת הַגַן
סִימַן הוּא לְתּוֹם יַלְדוּתִי.
קוֹבְרִים תַחְתֵּיהֶן אֶת
יַלְדוּתִי.
כ"א שבט ה´תשס"ח

קינה לגני [גרסא ב´]
בִּדְמִי טַל שִׁירָתִי
הִנֵה אֲבְדָהּ גִנַתִי
הִנֵה זֶה תּוֹם נַעֲרוּתִי.
וּכְבַר נִשְׁכַּחַת יַלְדוּתִי.
כ"ד שבט ה´תשס"ח

קללת חמה
אוֹי! שֶׁמֶשׁ
כ"ט טבת ה´תשס"ח

רבי שמעון
הוּא רַבִּי שִׁמְעוֹן
י"ט אייר ה´תשס"ז

רכבת צפון
הַשְׁאוֹל וְהַרָקִיעַ דוֹמִים כֹּל כָּךְ
וַאַנִי הַדַל וְהַקָטָן רוֹצֶה לִבְרֹחַ
לָרוּץ וְלָשׁוּב, לִנְסֹק וְלִצְנֹחַ
כ"ב אדר ה´תש"ע

שומרים לבוקר
נְשָׁמָה שֶׁנָתָתָ בִּי
טְהֹרָה הִיא כַּבֹּקֶר הַזֶה
הַמִתְחַדֵשׁ.
י"ט אלול ה´תשס"ח

שיגרה
יום יום, השיגרה הגורפת
מחייבת, מוחצת, דוחקת
רודפת, משגת, שואפת
חַפצה, מידי פעם חונקת
...
בן-אדם, החיים בִיציבות
הנצרכת כעת בִּדחיפות
והכלל לא להיות בְּעצבות
ואף לא של אחר שפוט
כ"ח אדר ה´תשס"ז

שיר לאב
גַם אַנִי יֹדֵעַ
אֶת תַּאַוַתְךָ וּתְּשׁוּקוֹתֵיךָ
בִּזְכוּתִי.
כ"ג שבט ה´תש"ע

שירים משבת שלג [א]
תָּבֹא שַׁבָּת
יָבֹא גַם שֶׁלֶג
תַּנוּחַ עָלֵינוּ שַׁלְוָה זַכָּה
כ"ה שבט ה´תשע"ב

שירים משבת שלג [ב]
כְּמַעֲשֵׂה לִבְנַת הַסַפִּיר בְּצַפְרָא דְשַׁבַּתָא
כְּזֶרַע גַד לָבָן, עֵת עַתִּיקָא קַדִישָׁא
נָח לוֹ הַשֶׁלֶג הַצָחוֹר בִּרְחוֹבוֹת קִרְיָה
כ"ו שבט ה´תשע"ב

שלא יגמר לעולם
יָרַדְתִּי עַל בִּרְכַּי
וְנָשַׁקְתִּי לַחוֹל הַמְּקֻדָּשׁ.
נִסִּיתִי בְּכָל מְאֹדִי לְהִתְחַבֵּר
לְהַכּוֹת שֹׁרֶשׁ. לְפֶתַע
בָּא קוֹל רַעַשׁ גָּדוֹל וְרוּחַ אַדִּיר
עָקַר אוֹתִי מֵהֱיוֹתִי.
י´ חשון ה´תשע"ד

שלג
מַלְבִּין חֲטָאִים
כ"ג שבט ה´תשס"ח

שלשה שירים מן הסתו [א]
בְּשִׁפּוּלֵי הַר בֵּית-לֶחֶם
בֹּאַכָה שְׁפֵלַת יְהוּדָה
עַל גְדוֹת עַיִן אֲשֶׁר מִנְבַּעוֹ יָבַשׁ
אֲחַר הַקַיץ, בְּעֶצֶם הַסְתַו, עֵת

טְרוֹם הָחֹרֵף
.
י"א כסליו ה´תשס"ח

שלשה שירים מן הסתו [ב] (שעת עקדה)
שׁוֹכֵב אֲנִי, מְהוּרְהָר
חוֹשֵׁב עַל זֵרַע נִסְתַּר
צוֹפֵה בְּחֶרֶב, בְּלַהַט-סַעַר
וּבְעָבִים מְבַשְׂרֵי מָטָר.
י"א כסליו ה´תשס"ח

שלשה שירים מן הסתו [ג]
הִנֵה, מוּאֶרֶת הַבָּמָה
הַמַחֲזֶה מַתְחִיל עַכְשָׁיו
הֲצַגַת הָחֹרֵף
בְּתֵּאַטְרוֹן צָפוֹן
י"א כסליו ה´תשס"ח

תפילה ליום הבוחר
תֵּן לִי לֵב טָהוֹר וּמַחֲשָׁבָה טְהוֹרָה בִּבְחִירָתִי הַיוֹם לִמְלִיאַת כְּנֶסֵת יִשְׂרָאֵל וּמֶמְשַלְתּוֹ, שֶׁאֶבְחַר שְׁלִיחֵי צִבּוּר נֵאֶמָנִים וּרְאוּיִים לְהַנְהִיג אֶת עַמְךָ בְּאַרְצוֹ.
ט"ז שבט ה´תשס"ט

תקוה
כִּי סוֹף הַכֹּל לַחֲזוֹר
וְהָאָדָם עוֹד יַעַנִיק מַהוּת לָכֹּל
וְאַהַבָה יְכֹלָה עוֹד לִפְרֹחַ
עַל אֲף הָכֶּאֶב וְהָעֶצֶב וְהַשְׁכוֹל
כ"ח תשרי ה´תשס"ח

חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד