אברהם בנימין

אֵיךְ שִיר מֵת?
וּלְמָה הִתְּכָּוֵון הַמְּשׁוֹרֵר בְּאֹמְרוֹ,

כִּי כּוֹתֵב הַכּוֹתֵב, שִׁירוֹ הוֹא שִׁירוֹ?
כ"א אלול ה´תשס"ה

איפה אלוהים? היה בשואה
בֵּין קִרְעֵי

רֶגַע דָּל
י"ב שבט ה´תשס"ח

אל תשלח
פּוֹסֵעַ חֶרֶשׁ אֶל הָהָר אֲשֶׁר

מִמֶּנּוּ לֹא יָשׁוּב לְעוֹלָם

עַל עִקְבוֹתָיו

עָכוּרֵי הַשִּׁכְחָה.

כ"ז כסליו ה´תשס"ט

אִמָּהּ שֶׁל מַלְּכוּת
אֶעֱזוֹב בֵּית אָבִי

מַצֵּבָת אֲהוּבִי
וְאָבוֹאָה
י´ סיון ה´תשס"ה

אֲשֶׁר אֵין חֲלִיפוֹת לָמוֹ
פעם רבנים הלכו רק עם "אצטלא דרבנן".


(הרהורים עצובים ודוקרים.
אני בטוח שחלק מהקוראים יתקוממו.)
ח´ אב ה´תשס"ו

בְּמִסְתְּרֵי הַכִּבְשָׁן הֶחָבוּי.
מְנַסֵה לְכַוֵן וּלֵידָּע

אֵימָתַי

עֵת וְיוּצַת בִּי אֵשׁ לוֹהֵב.
י"ב ניסן ה´תשס"ו

דְּבָר הַכְּאֵב
הָרַמֲאי, יְהָתֵּל וְיִדְקוֹר. וְהָפֶּצַע שׁוֹתֵת.
זֶהוּ קְרָב. הַחֲי – חַי. וְהַמֵּת יְהִי מֵת.
י"ט אלול ה´תשס"ה

המרדף היומי.
רַב אֲשִׁי
כְּתָּב רַשִׁ"י
מִרְ-דַּף יוֹמִי.
בִּסְבֲרָה וְעִיּוּן
קוֹנֶה עוֹלָמִי
י´ סיון ה´תשס"ה

הַר נְבוֹ
"ויאמר משה אל הוי´ לאמר: יפקד הוי´... איש על העדה... אשר יוציאם ואשר יביאם"
רש"י: "ד"א ואשר יביאם; שלא תעשה לו כדרך שאתה עושה לי, שאיני מביאן לארץ"
(במדבר כ´ז, ט´ו-י´ז)
כ"א אלול ה´תשס"ה

זְמַן אָבָק
יוֹצֵק זְמָן

בְּאוֹתִּיוֹת וּמִסְפָּרִים
ט"ז חשון ה´תשס"ו

חוֹמוֹת מִילִים
לִבִּי עַטוּי מִילִים

כְּסִמְטְאוֹת יְרוּשָׁלָיִם
כ"ג תמוז ה´תשס"ו

חֵטְא הַעֵגֶל
וַאֲנִי וְאַתָּה וּבֵן יִשָׁי נְטַיֵיל בְּגַן-עֵדֶן. אָמַר לוֹ: מִי בָּרֹאשׁ? אָמַר לוֹ: בֵּן- יִשָׁי בָּרֹאשׁ. אָמַר:אִי הַכִי לֹּא בַּעִינָא."
י"ד כסליו ה´תשס"ו

חתולים
אמרו עליו, על משה כ"ץ, שהוא אדם אפור. הגדרה זו לא עשתה צדק עם השפם הג´ינג´י הרחב שעיטר את שפתו העליונה ועם עיניו הירוקות, אך בכל מובן אחר היה בה אמת:
ג´ טבת ה´תשס"ט

טיול
בְּנוֹ שֶׁל אָדָם נִסְתָּר בְּצֵל חוֹמוֹת עַצְמוֹ
סוֹבֵב נִרְדָּף

ט"ו שבט ה´תשס"ט

יִשְׁמָעאֵל.
לוּ אַךְ יָדַעְתָּ
ד´ חשון ה´תשס"ו

כבר קשה לי לצום
זה השילוב של החום, הצום,והגיל. אתה יודע איך זה כשמזדקנים...
ט´ אב ה´תשס"ד

כשהיו האסירים
כלא שקמה/

אגף שב"כ/

בתא מספר אחת/

מחבל יהודי, מקבל את השבת//


ח´ תשרי ה´תשס"ו

לחישות
מַיִם אֲזַי יַעֲלוּ בְשָׂשׂוֹן

הַפֶּה יִתְרוֹנֵן כְּבְקִדְמַת עֵדֶן
ב´ אדר ה´תשע"ג

לפנים
אֶרְצֶה לִצְעֹק בְּנִיגּוּן הַתְּפִלָּה

הַמֶּלֶךְ. עֵירֹם

אֲנִי



ו´ תשרי ה´תשס"ט

מָה לְךָ נִרְדָּם?
וְאָדָם הוֹלֵך וּבָא,

זְמַן קִיקָּיוֹן
ח´ תשרי ה´תשס"ו

מְחוּדָּשׁ, מְקוּדָשׁ.
בדרך הזו, לא פעם הלכת,

להזכיר זאת אין צורך, מעולם לא שכחת.
ט´ אייר ה´תשס"ה

מים חיים
הצצה לתהומות הנפש
י"ט אלול ה´תשס"ה

מימד הזמן.
בתחילה, שבירת אין - מילים.
אתה לא מעכל, ואינך יכול
ט´ אב ה´תשס"ד

מְכִירָת סוֹף עוֹנָה
וְיָדוֹ הַשְׁנִיָה

מְמַשֶׁשֶׁת אֶת כּוּתַּנְתּוֹ הַמְּדָּמֶמֶת

וּבוֹכָה
כ"ב סיון ה´תשס"ו

מצוקי תאוות
הרהור ביקורתי על ספרים של עמוס עוז,
וגם על אמונה אלון.
כ"ח אייר ה´תשס"ה

מִשְׁמֶרֶת אַחֲרוֹנָה.
ר´ אליעזר אומר: שלוש משמרות הן. ראשונה; חמור נוער. שנייה; כלבים צועקים. שלישית; תינוק יונק משדי אימו ואישה מספרת עם בעלה. (מסכת ברכות דף ג´ ע"ב.)
ט"ו אייר ה´תשס"ה

נומרוס קלאוזוס
וּבְשֹׁכְבֵּנוּ

מוֹנִים

בִּסְפָרוֹת עִבְרִיּוֹת
י´ אייר ה´תשס"ו

נסיעה בחווארה
הַחֹשֶׁךְ יוֹרֵד עִם הַגֶּשֶׁם.
בַּרְזֶל וְגֶמִּי מְרַקְדִים נִכְחִי בְּטֵירוּף
לְשַׁכְנֵעַ כִּי לֹא רָאִיתִי דָּבָר
כ"ח שבט ה´תשס"ח

נַפְתָּלִין
בֶּחָלָל עוֹמֵד
רֵיחַ נַפְתּוּלֵי אֱלוֹקִים
ז´ אדר ה´תשס"ז

סְדוֹם
מִילִים הוֹלְמוֹת
בְּשָּׁעַר הַהַכָּרָה
כ´ חשון ה´תשס"ו

קְרַב לֵיל אֶמֶשׁ
הֲגִּיבּוֹר- אֲנִי הוּא, אֲנִי,

כּוֹאֵב, שׂוֹנֵא, אוֹהֵב.
כ"ח אייר ה´תשס"ה

שבת של בכי
נכתב ישר מהלב הרותח אל האצבעות. מחשבות על חבר שנפל.
י"א תמוז ה´תשס"ג

שבת של בכי.
נשפך מהראש לאצבעות. ללא עריכה, הכל מהלב הרותח.
י"א תמוז ה´תשס"ג

שִׁיר דְּרוֹר.
שׁוֹפָרִי - לַמָּשִׁיחַ.
י"א אייר ה´תשס"ו

שעון הזמן
לקום משברי הזמן
אל הזמן החדש הניעור ובא (ר. ציקוב)
כ´ ניסן ה´תשס"ה

שַׁעֲרֵי לִבִּי.


הַשָׁעַר הַנִּגְלֶה אוֹתוֹ נָעַלְתִּי בְּעַצְמִי

מְמַאֵן לְהִיפָּתֵּחַ

כ"ד אלול ה´תשס"ד

תֵּיאוֹרְיָה
בְּנַדְנֵדַת

גַּן הַמִּשְׂחָקִים

שֶׁבְּעוֹלָם הַתֹּהוּ
ל´ כסליו ה´תשס"ז

חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד